تقویت باتری ضعیف ماشین

باتری خودرو یکی از مهمترین اجزای سیستم برق خودرو است و وظیفه تامین و ذخیره برق را بر عهده دارد. اما گاهی اوقات پیش می آید که با وجود نو بودن، باتری ضعیف می شود و آن کارکرد قوی و خوبی که شما از آن انتظار دارید را ندارد. این مشکل هر دلیلی که داشته باشد، می توانید با چند راهکار ساده و البته بدون صرف هیچ هزینه ای، آن را برطرف نمایید و باتری ضعیف ماشین را قوی کنید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه باتری ضعیف ماشین را قوی کنیم؟:

 

ضعیف شدن باتری خودرو

روشن شدن چراغ چک باتری ماشین

دلایل زیادی باعث ضعیف شدن باتری ماشین می شوند و قدرت کافی برای تامین نیروی برق لازم در خودرو را از آن می گیرند. اما باید بدانید که دلیل ضعیف شدن باتری اگر اتمام عمر مفید آن نباشد، احتمالا به دلیل نگهداری نادرست و استفاده زیاد و غیر اصولی از باتری است. در این صورت باید سعی کنید که به نکات مهم در استفاده و نگهداری خودرو و قطعات مصرفی مانند باتری بیشتر اهمیت دهید که پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

روش های افزایش عمر باتری خودرو 

نکات طلایی مراقبت از خودرو + مراقبت از رنگ و بدنه خودرو

 

تاثیر باتری ضعیف بر قطعات دیگر خودرو

به طور کلی ضعیف شدن هر بخشی از خودرو، باعث فشار آمدن بیشتر بر اجزای دیگر که درگیری و ارتباط با آن بخش ضعیف شده دارند، می شود. در مورد باتری ضعیف ماشین نیز همین طور است و باعث می شود چندین بخش مهم در خودرو فشار بیشتری را تحمل کنند و همین طور بعضی قطعات نیز عملکرد نامناسب و ضعیفی را به نمایش بگذارند. زیرا نیروی الکتریکی ذخیره به صورت کامل و درست به آنها نمی رسد. تاثیر ضعیف شدن باتری در خودرو عبارتند از:

  1. کوتاه شدن عمر دینام یا آلترناتور به دلیل فعالیت بیشتر برای شارژ باتری ضعیف
  2. مصرف بیشتر سوخت به دلیل کارکرد بیشتر دینام (دینام انرژی حرکتی موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند).
  3. ضعیف و کم جان شدن عملکرد قطعات برقی خودرو مانند: صندلی‌ ها، چراغ داشبورد، بالابر خودکار شیشه‌ ها، پمپ سوخت، هیترها و… .
  4. ضعیف شدن برخی عملکردهای کامپیوتر خودرو به دلیل کارکرد نامناسب برخی سنسورها

نکته:

هر یک از موارد گفته شده در بالا، می تواند یکی از نشانه های باتری ضعیف ماشین باشد. به طور کلی ضعیف شدن باتری با کندی عملکرد قطعات برقی، استارت خوردن ضعیف و کم جان، تغییرات در بدنه و ظاهر باتری، روشن شدن چراغ چک و… همراه است.

ریمپ چری تیگو 7 -تقویت موتور توربو تا کاهش مصرف سوخت

 

روش های تقویت باتری ضعیف ماشین

سولفاته شدن باتری

تقویت باتری ضعیف ماشین، در واقع یکی از روش های مهم و موثر در تقویت برق خودرو است که باعث می شود خودرو سرحال باشد و ضعف و کندی در اجزای الکترونیکی آن پیش نیاید.

توجه به نصب محکم باتری و بست های آن

باتری باید به صورت کاملا درست و محکم در جای خود بسته شود تا نوسانی در اتصالات آن به وجود نیاید. بنابراین هر از چندگاهی باتری را چک کنید و وضعیت بست های آن را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که شل نیستند. زیرا رفت و آمد از مسیرهای پر از چاله، لرزش خودرو و دست اندازها باعث می شوند بست ها شل شوند و این موضوع می تواند یکی از دلایل باتری ضعیف ماشین باشد.

 

تمیز کردن خوردگی ها و آلودگی ها از بدنه باتری

شاید باتری ضعیف ماشین شما با یک تمیز کردن ساده، دوباره قوی شود! البته ممکن است تعجب کنید ولی واقعا با برطرف کردن آلودگی ها، زنگ زدگی ها و خوردگی های یک باتری سولفاته، قدرت باتری افزایش می یابد. برای این کار از یک فرچه یا مسواک و کمی محلول آب و جوش شیرین کمک بگیرید و خوردگی ها را به خوبی تمیز کنید. در آخر هم باتری را با دستمال کاملا تمیز و خشک نمایید.

نکته:

تقریبا می توان گفت که 85 درصد مشکلات و نارسایی های باتری به دلیل سولفاته شدن آن است. سولفاته شدن یعنی ایجاد کریستال هایی معولا به رنگ سبز روشن روی بدنه و سر باطری که به دلیل شارژ نامنظم آن ایجاد می شود.

 

چراغ ها را خاموش کنید!

یکی از دلایل باتری ضعیف ماشین، روشن ماندن طولانی مدت چراغ های جلو است که مستقیما از باتری تغذیه می شوند و باعث تخلیه آن می شوند. حتما قبل از ترک خودرو و خاموش کردن آن، چراغ ها را چک کنید که خاموش باشند.

دلایل تخلیه باتری ماشین + روشهای شارژ باتری خوابیده

 

رانندگی طولانی برای شارژ شدن کامل باتری

روشن و خاموش کردن زیاد خودرو و استارت زدن های پرتکرار، جان باتری را می گیرد و آن را ضعیف می کند. اما در مقابل، رانندگی طولانی مدت، این فرصت را به دینام می دهد تا باتری را به طور کامل شارژ کند.

ریمپ جیلی امگرند X7 – کاهش مصرف و افزایش قدرت

 

کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

 

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *