ریمپ خودرو شاسی بلند

ریمپ برای بسیاری از مالکان خودروها، تنها برای خودروهای ضعیف و کوچک مطرح است و ریمپ خودرو شاسی بلند، چندان مورد بحث نیست و این در حالی است که اندازه خودرو و میزان قدرت موتور آن، هیچ تاثیری در نیاز به ریمپ ایسیو ندارد. از طرفی، ریمپ خودرو شاسی بلند به دلیل محبوبیت بسیار بالای این خودروها در ورزش های آفرودی، سواری های خارج از شهر و مسافرت های طولانی مدت، از ضروری ترین کارهایی است که متخصصان ریمپ ایسیو روی آن تاکید دارند.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با تغییرات مثبت و مزایای ریمپ خودرو شاسی بلند بیشتر آشنا کنیم:

 

تعریف خودرو شاسی بلند – خودرو شاسی بلند چیست؟

شاسی بلند SUV

خودروی شاسی بلند که آن را با نام اختصاری اس یو وی نیز می شناسند (Sport Utility Vehicle یا به‌ طور مخفف SUV)، نوعی از دسته بندی خودروهای بزرگ جثه و پرقدرت می باشد که اغلب آنها دارای ویژگی های کاربردی خارج از جاده یا آفرودی می باشند. از جمله:

  • فاصله بیشتر از زمین – فاصله محور خودرو تا سطح زمین، بیشتر از خودروهای معمولی می باشد.
  • دارا بود سیستم دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک

این دو ویژگی باعث می شود که خودروهای شاسی بلند، قدرت پیمایش زمین های بیاباتی و مسیرهای ناهموار را داشته باشند. اما در مقابل، بسیار پرمصرف تر و حجیم تر از خودروهای دیگر می باشند. البته سایز بزرگ این خودروها، یکی از دلایل محبوب شدن آنها در بین مردم است. با این حال به دلیل بالا بودن مرکز ثقل آنها، امنیت کمتری دارند و احتمال چپ شدن آنها بیشتر است و در تصادفات، آسیب های جانی بسیار بیشتری برای سرنشینان و مخصوصا کودکان دارند.

خودروهای شاسی بلند معمولا بر اساس ابعادی که دارند تقسیم بندی می شوند:

  • شاسی بلند کوچک یا مینی شاسی بلند
  • شاسی بلند سایز متوسط
  • شاسی بلند سایز بزرگ یا فول سایز

تفاوت خودرو شاسی بلند و کراس اور

بالا بودن مصرف خوردوهای شاسی بلند و همین طور ابعاد بسیار بزرگ آنها و در مقابل محبوبیت زیاد آنها، باعث شد تا خودرو سازی ها به فکر ساخت خودروهایی با شکل و شمایل شاسی بلندها اما با مصرف کمتر و ابعاد جمع و جورتر بیفتند. به این صورت، کراس اورها خلق شدند که اتفاقا موفقیت بسیار بزرگی هم به دست آورند. تفاوت این خودروها با شاسی بلندهای واقعی عبارتند از:

  • شاسی در خودروهای SUV مستقل از بدنه است اما در خودروهای کراس اور این طور نیست و شاسی و بدنه یکپارچه هستند.
  • خودروهای شاسی بلند واقعی به صورت دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک (4WD) و با دنده کمکی تولید می ‌شوند اما کراس اوورها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند و حتی نمونه های 4 چرخ متحرک نیز فاقد دنده کمکی هستند.
  • پیشرانه خودروهای شاسی بلند بسیار قدرتمندتر از خودروهای کراس اور می باشد. اما خودروهای کراس اور، پیشرانه مشترک با خودروهای کوچک سواری و هاچ بک دارند.

 

ریمپ خودرو شاسی بلند

ریمپ ایسیو خودروهای شاسی بلند

ریمپ ایسیو برای تمام خودروها واجب و ضروری است. این موضوع هیچ ارتباطی به اندازه خودرو و نوع موتور آن ندارد بلکه به تنظیمات ایسیو مربوط می باشد. تنظیمات ایسیو در تمام انواع خودروها با توجه به عوامل گوناگونی برنامه ریزی می شود که سیاست های محیط زیستی، جزء عوامل تاثیر گذار در آن می باشد.

در نهایت اینکه این تنظیمات، باعث کاهش قدرت پیشرانه و اعمال محدودیت های جدی در عملکرد آن می شوند. بسیاری از تنظیمات نیز به خودی خود ناقص و نامطلوب نیستند بلکه در شرایط آب و هوایی و منطقه ای متفاوت، باعث ایجاد ناهماهنگی و بروز اختلال در عملکرد خودرو می شوند. مانند:

  • دمای هوا و شرایط اقلیمی – مناطق سردسیری و گرمسیری، تنظیمات متفاوتی را طلب می کنند.
  • نوع بنزین و میزان کیفیت آن
  • اولویت های زیست محیطی و سختگیری های مربوط به آلایندگی هوا
  • و…

همه این ها از عواملی هستند که باید در خودروها اصلاح شوند که شامل خودروهای شاسی بلند نیز می شود و ریمپ خودرو شاسی بلند را نیز در برمی گیرد.

ضرورت انجام ریمپ خودرو شاسی بلند

  • اگر فکر می کنید که ریمپ خودرو شاسی بلند شما ضروری هست یا خیر، پیشنهاد می کنیم چند سوال زیر را در خودروی خود بررسی و ارزیابی نمایید:
  • آیا موتور خودرو، پر سر و صدا و خشن کار می کند؟
  • آیا مصرف سوخت آن بالاست؟
  • آیا فکر می کنید قدرتی که در حال حاضر از موتور خودرو مشاهده می کنید، پایین تر از مقدار واقعی آن است؟
  • آیا خودرو در تعویض دنده ها دچار مشکل می شود؟
  • آیا کشش موتور خودرو در همه شرایط مطلوب است یا در شرایط خاصی دچار ضعف و محدودیت می شود؟
  • آیا خودرو در شروع حرکت، دچار کندی و ضعف در شتاب می باشد؟
  • و…

احتمالا پاسخ این سوالات، شما را متقاعد می کند که خودروی شما دچار ضعف ها و ایرادات نرم افزاری زیادی است که آن را به ریمپ و برنامه ریزی مجدد در ایسیو نیازمند می سازد. ریمپ خودرو شاسی بلند، برای رفع ایرادات نرم افزاری، افزایش بازدهی موتور و کاهش مصرف سوخت کاملا ضروری است. اما در خودروهایی که به طور ویژه برای فعالیت های آفرودی مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر ریمپ ایسیو، به بخش های دیگر تیونینگ خودروهای افرودی نیز نیاز می باشد.

 

پاسخ به چند سوال در خصوص ریمپ خودرو شاسی بلند

تعریف خودرو شاسی بلند

1. با ریمپ خودرو شاسی بلند، چه مقدار از مصرف سوخت کاهش داده می شود؟

معمولا در ریمپ تمام خودروها، چیزی در حدود 10 الی 20 درصد کاهش مصرف سوخت ایجاد می شود که در خصوص خودروهای شاسی بلند که مصرف بالایی دارند، کاهش قابل توجهی را شاهد هستیم.

2. ریمپ خودرو شاسی بلند تا چه میزان بر توان موتور و گشتاور آن تاثیرات مثبت دارد؟

میزان افزایش توان و گشتاور موتور، بستگی زیادی به مدل و شرایط پیشرانه دارد. اما می توانیم انتظار داشته باشیم که در برخی از آنها تا 50 درصد افزایش گشتاور و تا 35 درصد افزایش اسب بخار (توان موتور) را شاهد باشیم.

3. آیا با ریمپ خودرو شاسی بلند، مشکلی در موتور ایجاد می شود؟ آیا ریمپ غیر قابل برگشت است؟

مشکل زمانی ایجاد می شود که عملیات ریمپ به صورت غیر تخصصی و با دستگاه ها و برنامه های غیر اورجینال انجام شود. این اتفاق در مراکز غیر تخصصی و توسط افراد مبتدی و بدون دانش می افتد. بنابراین ریمپ خودرو شاسی بلند به هیچ عنوان مضر نیست بلکه انتخاب شما در پیدا کردن مرکز ریمپ که خودروی خود را به آن می سپارید، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

در خصوص سوال دوم هم باید بگوییم که تنظیمات ریمپ به خودی خود قابل برگشت نیستند و خودرو بعد از ریمپ به حالت قبل باز نمی گردد مگر اینکه دوباره تحت انجام عملیات ریمپ ایسیو قرار بگیرد و تنظیمات آن از طریق روش های استاندارد ریمپ، مورد تغییرات قرار بگیرد. در مراکز تخصصی، از تنظیمات فابریکی، بکاپ گرفته می شود تا در صورت بروز هر گونه اشکال یا درخواستی از سوی مالک، بتوان دوباره شرایط کارخانه را در آن اعمال نمود.

4. آیا بعد از ریمپ خودرو شاسی بلند، باز هم به اقدامات تقویتی بیشتر نیاز هست؟

در بیشتر خودروها خیر. تنظیمات و برنامه ریزی مجدد ریمپ کافی خواهد بود و شرایط خودرو را به طور کامل بهبود می بخشد. مگر اینکه قدرت بسیار بالاتر مورد درخواست مالک باشد که معمولا برای کارهای آفرودی می باشد و در این صورت می توان با ارتقای برخی سیستم ها مانند کلاچ یا اگزوز قوی تر و یا نصب قطعات جانبی روی موتور، آن را تقویت نمود.

 

مزایای کلی ریمپ خودرو شاسی بلند

  • کاهش مصرف سوخت
  • رفع تاخیر و کپ در شروع حرکت
  • افزایش توان و افزایش گشتاور موتور
  • رفع کامل تاخیر پدال گاز و بهبود شتاب اولیه
  • افزایش کشش خودرو مخصوصا در سربالایی ها
  • بهبود عملکرد گیربکس و حل مشکلات رفتاری و کندی آن
  • افزایش کاتاف و قابلیت ایجاد کاتاف رگباری مخصوص برای آفرود
  • اصلاح دمای آب و شروع کارکرد فن موتور
  • کاهش زمان شتاب صفر تا صد
  • حذف محدودیت سرعت

ریمپ انواع خودروهای شاسی بلند در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی (خودروهای اروپایی، ژاپنی، کره ای و چینی) و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *