ریمپ خودرو اسپرت

یکی از جذاب ترین اقداماتی که دوستداران خودروهای مسابقه ای و پرشتاب طرفدار آن هستند، ریمپ خودرو اسپرت است. خودروی اسپرت، تفاوت هایی با خودروهای معمولی و شهری دارد که این تفاوت ها، یا از ابتدا در خودرو و کلاس ساخت آن وجود دارد و یا اینکه بعدها تحت یک سری اقدامات مربوط به ریمپ و تیونینگ، به آن افزوده می شود. هر چه که باشد، در ادامه قصد داریم شما را با جزئیات بیشتری از ریمپ خودرو اسپرت آشنا کنیم.

پس با ما در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید:

 

خودرو اسپرت یعنی چه؟

خودرو اسپرت چیست؟

با شنیدن عبارت خودرو اسپرت، معمولا به یاد خودروهای مسابقه ای می افتیم اما در دنیای واقعی، منظور از خودروهای اسپرت، چیزی غیر از خودروهای مسابقه ای می باشد. در واقع نوعی شبیه سازی از آنهاست که البته دو نوع متفاوت دارد:

خودرو اسپرت

این خودروها دارای طراحی و ساخت متفاوتی از خودروهای سدان معمولی هستند و معمولا روی پلتفرم خودروهای کوپه ساخته می شوند. همان طور که از نام آن مشخص است، معمولا طراحی های جسورانه ای دارند که نشان از شتاب بسیار بالای آنهاست و بیشتر مورد علاقه جوان ترها می باشند. وزن کم، شتاب بالا، سرعت بسیار زیاد از ویژگی های این نوع خودروهاست.

کلاس اسپرت خودروها، یک کلاس جهانی با تعاریف ثابت و استاندارد است و با چیزی که در ادامه توضیح خواهیم داد، کاملا متفاوت می باشد.

خودرو اسپرت شده

خب چیزی که بیشتر در ایران از خودروی اسپرت می شناسیم، همین نوع می باشد. خودروهای معمولی که اصطلاحا اسپرت شده اند. اسپرت کردن یک خودرو با خودرویی در کلاس اسپرت، کاملا متفاوت است و تقریبا می توانیم بگوییم که یک مقوله فانتزی و دل بخواهی در دنیای خودروهاست که نمی توان برای آن به طور رسمی، استانداردی در نظر گرفت.

خودروهای اسپرت شده یا اسپورت کردن خودرو دارای چندین گام اساسی است که همگی با اصطلاح تیونینگ خودرو شناخته می شوند. ( البته این نوع تقسیم بندی، چندان مرسوم نیست و فقط برای اینکه بتوانیم توضیحات مفیدتری ارائه کنیم، آن را بیان نمودیم.)

 

تیونینگ خودرو و ریمپ خودرو اسپرت

ماشین اسپرت و ماشین مسابقه ای

تیونینگ خودرو دارای چندین سطح مختلف است. بسیاری از افراد، تنها به تیونینگ ظاهری اکتفا می کنند اما جالب است بدانید که مهمترین و جذاب ترین سطح تیونینگ، ریمپ خودرو اسپرت است. ریمپ با اعمال تغییراتی در ایسیوی خودرو، بدون هزینه سنگین و متناسب با شرایط خودرو، بالاترین قدرت و شتاب را در آن ایجاد می کند. یک نکته درباره ریمپ ایسیو این است که این کار برای تمامی خودروها ضروری است و نه فقط ریمپ خودرو اسپرت!. چرا که به رفع ایرادات و محدودیت های موتور و ایسیو کمک می کند و از خرابی های پرهزینه در آن، جلوگیری به عمل می آورد.

تیونینگ ظاهری:

  • تعویض لاستیک ها با مدل های استاندارد و پهن
  • استفاده از رینگ اسپرت
  • تعویض سپر ماشین
  • دودی کردن شیشه ها
  • تعویض اگزوز
  • تعویض چراغ ها و استفاده از چراغ های اسپرت
  • تغییر ارتفاع
  • اجرای تیونینگ درب ها
  • اجرای تزئینات داخلی خودرو نظیر تعویض روکش صندلی ها، دسته دنده و ترمز، تعویض نشنانگر آمپر، تعویض فرمان و…

تیونینگ فنی و موتوری:

تیونینگ فنی و موتوری، بخس تخصصی و پرهزینه مربوط به تیونینگ و اسپرت کردن خودرو می باشد. آپشن های زیادی برای اجرای تیونینگ فنی و موتوری وجود دارد که بسته به سطح خودرو، می توان آنها را انتخاب کرد. تغییرات قابل انجام در تیونینگ فنی و موتوری خودرو عبارتند از:

تغییر در ظرفیت موتور با اضافه کردن قطعات جانبی

اعمال تغییرات در سیستم ترمز

تجهیز فیلتر هوا به خنک کننده

تغییر در سیستم ترمز خودرو برای ارتقای هر چه بیشتر آن

اضافه کردن سیستم توربو شارژ و سوپرشارژر

تغییر وزن خودرو و باز کردن بخش هایی از لوازم داخلی خودرو برای سبک تر شدن هرچه بیشتر خودرو اسپرت

ریمپ خودرو اسپرت:

تیونینگ و ریمپ خودرو اسپرت

خودروهای اسپرت واقعی یا خودروهای اسپرت شده، همگی قابلیت ریمپ شدن را دارند. اساسا هر خودرویی که دارای ایسیو می باشد، می تواند از خدمات و مزایای ریمپ ایسیو بهره مند شود. ریمپ خودرو اسپرت به معنای ایجاد تغییرات مثبت در برنامه کامپیوتر موتور است. تغییراتی حداکثری اما در محدوده استاندارد و بی خطر که در نهایت به افزایش چشمگیر کیفیت رانندگی با خودرو منجر می شود.

ریمپ خودرو اسپرت، اصلی ترین کاری است که می توان در جهت افزایش بازدهی آن انجام داد. یعنی حتی اگر اقدام به تقویت موتور از طریق اضافه کردن قطعات جانبی در آن نکنید هم می توانید با ریمپ خودرو اسپرت، بهترین نتیجه را بگیرید و تغییراتی عالی را شاهد باشید. ریمپ خودرو اسپرت با اتصال به ایسیوی خودرو و اعمال تغییرات در جداول مختلف و تنظیمات گوناگون مربوط به کارکرد موتور، تغییراتی را در جهت بالاتر بردن راندمان و بازدهی خودرو ایجاد می کند.

به طور کلی، ریمپ خودرو اسپرت دارای مزایای زیر است :

  • رفع کامل تأخیر پدال گاز
  • کاهش نرخ مصرف سوخت
  • افزایش حداکثری توان و قدرت موتور
  • افزایش حداکثری گشتاور خودرو
  • رفع کامل کپ یا مکث حرکتی خودرو در دورهای پایین
  • تنظیم دقیق سیستم خنک کننده خودرو
  • حل مشکل ضعف کشش خودرو مخصوصا در دور میانی
  • تنظیم دقیق نسبت AFR که منجر به افزایش راندمان خودرو می شود.
  • حل مشکل ناک و خامسوزی بنزین در موتور
  • رفع خطای کاذب فرسودگی کاتالیزور
  • رفع مشکل چوب شدن ترمز خودرو
  • و…

 

کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو با بهترین تعرفه در کرج و استان البرز

لوگو-کریمی-تیونینگ-1

کریمی تیونینگ یکی از معدود مراکز تخصصی ریمپ ایسیو در کشور و بهترین مرکز ریمپ ایسیو در استان البرز و شهر کرج می باشد. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است. در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *