آشنایی با چراغ های پشت آمپر

چراغ های پشت آمپر در هر خودرویی، می تواند متفاوت از مدل های دیگر باشد. اما چراغ های پشت آمپر که نقش هشدار دهنده دارند، معمولا علائمی شبیه به هم دارند. به همین خاطر سعی کرده ایم که در این مطلب، شما را با مهمترین علائم اخطار و چراغ های پشت آمپر خودروها آشنا کنیم.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، خدمات تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

رنگ چراغ های پشت آمپر خودرو

چراغ های پشت آمپر

همان طور که گفتیم، چراغ های پشت آمپر در خودروهای مختلف، متفاوت است اما چراغ های اصلی و هشدار دهنده، معمولا شکل یکسانی دارند. رنگ مربوط به چراغ ها، تا حدودی بیان کننده نوع اخطاری است که به همراه دارند. چراغ های به رنگ سبز یا آبی، یعنی اینکه سیستم مربوطه در حال کار کردن عادی خود است.

رنگ زرد یا نارنجی مربوط به هشدار الزامی اما غیر فوری است و یعنی اینکه هر چه سریع تر باید به تعمیرگاه یا نمایندگی های مجاز خودرو مراجعه نمایید. رنگ قرمز یعنی هشدار فوری و خرابی جدی در خودرو که باید در همان زمان، توقف صورت بگیرد و در پی رفع آن خرابی باشید.

 

آشنایی با مهمترین چراغ های پشت آمپر خودرو

چراغ چک یا چراغ عیب یاب موتور

چراغ چک خودرو

این چراغ زمانی در خودرو روشن می شود که نقص فنی در سیستم مدیریت موتور، سنسورها و عملگراها ایجاد شود. می دانید که ایسیو، وظیفه کنترل و مدیریت قطعات و سیستم های مختلف موتور را به عهده دارد و از طریق سنسورها، وضعیت را بررسی و از طریق عملگراها، دستورات را اجرا می کند.

زمانی که سنسورها اطلاعات ناهماهنگ و غلطی را ارسال می کنند و یا زمانی که عملگراها دستورات را اجرا نمی کنند، چراغ چک روشن می شود تا وضعیت خرابی و نقص فنی در موتور بررسی شود.

چراغ های پشت آمپر: چراغ استاپ یا اخطار مرکزی

چراغ استاپ یا چراغ اخطار مرکزی

این چراغ با چراغ های روغن موتور، سیستم خنک کننده، ترمز دستی و اشکال در سیستم الکتریکی ترمز در ارتباط است و اگر در زمانی که موتور روشن است، شروع به چشمک زدن کند، باید سریعا توقف نمود. گاهی اوقات روشن شدن و چشمک زدن این چراغ که نوشته استاپ (STOP) را نشان می دهد، مربوط به داغ شدن بیش از حد موتور یا پاره شدن تسمه تایم است که باز هم توقف و تعویض تسمه قبل از استارت مجدد را الزامی می کند.

چراغ ABS

چراغ ABS

یکی از چراغ های پشت آمپر خودروها، هشدار ABS است که روشن شدن آن به معنی اشکال در سیستم ABS می باشد. این چراغ بعد از باز شدن سوئیچ، تا چند ثانیه روشن می شود که اهمیتی ندارد. اما روشن ماندن آن و یا روشن شدن در سرعت های پایین، یعنی اینکه سیستم ترمز ABS مشکل پیدا کرده است.

چراغ روغن

چراغ روغن و چراغ های پشت آمپر

چراغ روغن که در واقع یک روغن دان را نشان می دهد، با روشن شدن چراغ اخطار مرکزی یا چراغ استاپ در ارتباط است. با روشن شدن این چراغ هشدار دهنده، توقف الزامی است. زیرا بیانگر این است که سطح روغن موتور کاهش یافته یا بیش از حد داغ شده است که در هر دو حالت، ادامه حرکت با خودرو می تواند خسارت های جدی ایجاد کند.

چراغ های پشت آمپر: چراغ ترمز دستی

چراغ ترمز دستی

با کشیدن ترمز دستی، این چراغ هم روشن می شود که نشانه فعال بودن ترمز دستی است. اما اگر ترمز را بخوابانید و همچنان این چراغ روشن بماند، هشداری درباره سطح روغن ترمز را به شما می دهد که باید بررسی کنید.

چراغ اخطار شارژ باتری

چراغ باتری

یکی دیگر از چراغ های پشت آمپر، چراغ شارژ باتری است که به شما این هشدار را می دهد که سیستم برق خودرو دچار اشکال شده است. از آنجا که کار دینام هم مرتبط با باتری می باشد، در صورت خرابی دینام یا پارگی و شل شدن تسمه دینام نیز این چراغ هشدار روشن می شود.

چراغ اخطار بنزین

چراغ اخطار بنزین

یکی دیگر از چراغ های پشت آمپر که احتمالا زیاد با آن سر و کار خواهید داشت، چراغ اخطار بنزین است که با روشن شدن آن، به شما این هشدار داده می شود که سطح بنزین موجود در باک کاهش یافته است. اولین باری که این چراغ روشن می شود، یعنی تا 50 کیلومتر دیگر، بنزین شما تمام می شود. اگر چراغ دائما روشن بماند، یعنی سطح بنزین بسیار پایین است.

آشنایی با ریمپ های انحصاری در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ:

1. ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

2. ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

3. ریمپ آمیکو آسنا دنده ای و اتومات – انحصاری در کریمی تیونینگ

4. ریمپ کوپا T210 به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

5. ریمپ جک T8 – انحصاری در کریمی تیونینگ کرج

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی – بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج

ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *