زیاد بودن روغن گیربکس

روغن گیربکس یکی از مایعات اساسی در داخل خودروهاست. همان قدر که کم بودن و کافی نبودن روغن گیربکس می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و خسارت های فراوانی به بار آورد، زیاد بودن آن نیز مشکل آفرین است و می تواند هزینه ها و خرابی های فراوانی را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید به خوبی با نشانه های زیاد بودن روغن گیربکس و خطرات زیاد بودن آن آشنا شوید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان  البرز – همراه باشید تا شما را با این نشانه ها و مشکلات احتمالی آن بیشتر آشنا کنیم:

 

زیاد بودن روغن گیربکس

گیربکس خودرو

پر کردن مجدد روغن گیربکس، باید با دقت زیاد انجام شود. زیاد شدن این روغن در سیستم جعبه دنده، می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و با علائم مخصوصی نیز قابل تشخیص می باشد. در بسیاری از خودروها، پر کردن دوباره روغن گیربکس، کار مشکلی است و اغلب باید توسط یک تعمیرکار انجام شود. به همین خاطر، زیاد شدن مقدار آن فقط بر اثر اشتباهات سهوی اتفاق می افتد که البته باید نسبت به همین موضوع هم هوشیار باشید.

 

نشانه های زیاد بودن روغن گیربکس

مشکلات زیاد بودن روغن گیربکس

بالاتر بودن سطح روغن گیربکس از سطح استاندارد نشانگر آن

درست مانند روغن موتور، روغن گیربکس هم دارای یک نشانگر است که می توان از طریق آن، سطح استاندارد روغن را چک کرد و در صورت کم و زیادی آن، مشکل را برطرف نمود. البته باید بگوییم همه خودروها دارای این نشانگر نیستند.

برای چک کردن نشانگر، باید خودرو روشن و موتور در حالت پارک باشد و به خوبی گرم شده باشد.

سخت شدن تعویض دنده

تعویض دنده ها باید به صورت کاملا نرم و روان انجام شود و هر گونه تغییر در آن، می تواند نشانه بروز یک مشکل جدی باشد. در صورت زیاد بودن روغن گیربکس، به دلیل افزایش فشار آن، مقداری کف و هوا نیز تشکیل می شود که این مسئله در روانکاری قطعات، تاثیر منفی می گذارد.

در این صورت ممکن است تعویض دنده سخت شود و متوجه لغزش بین دنده ها شوید.

نشت روغن در زیر ماشین

اگر روغن گیربکس زیادی در مخزن آن ریخته شود، معمولا به صورت نشتی از آن خارج می شود . چون رنگ این روغن قرمز است، به راحتی می توان متوجه نوع آن شد. همان طور که گفتیم، زیاد بودن روغن جعبه دنده باعث ایجاد فشار بیش از حد می شود که می تواند آب بند آن را خراب و مایع از درون آن نشت کند.

زیاد بودن روغن گیربکس اگر به مدت طولانی ادامه داشته باشد، حتی می تواند باعث ایجاد سوراخ و حفره در قطعات گیربکس نیز بشود که در این صورت، نیاز به تعمیرات اساسی خواهید داشت.

گرم شدن بیش از حد موتور

کم بودن روغن گیربکس باعث ساییدگی قطعات به یکدیگر می شود، اما زیاد بودن آن به هیچ عنوان یک مزیت نیست. چون گفتیم که زیاد بودن مقدار روغن باعث می شود فشار بیش از حد ایجاد شود که از عملکرد درست و روانکاری قطعات جلوگیری می کند. هر نوع نقص در عملکرد قطعات، مساوی است با زیاد کار کردن موتور و فشار بیش از حد در آن که باعث می شود دمایش بالاتر برود.

صداهای غیر عادی

کار کردن گیربکس باید بی سر و صدا باشد . اگر متوجه صداهای غیر طبیعی مانند زمزمه، ناله و چرخیدن از آن شدید. باید بدانید که حتما مشکلی وجود دارد و پیگیر برطرف کردن آن باشید.

ریمپ SWM – خدمات ریمپ ایسیو برای رفع ایرادات نرم افزاری SWM

 

مشکلات زیاد بودن روغن گیربکس

هر یک از مواردی که بالا ذکر کردیم، می تواند گویای به وجود آمدن یک مشکل در سیستم جعبه دنده باشد. مشکلاتی مثل سخت شدن تعویض دنده، داغ شدن بیش از اندازه قطعات، نشت کردن روغن از زیر ماشین، ایجاد سر و صداهای عجیب. همچنین مشکلاتی که در اثر مداومت فشار بیش از حد در قسمت جعبه دنده ایجاد می شود، مثل خرابی قطعات و از کار افتادن گیربکس.

البته بعید است که گیربکس به این زودی ها خراب شود و از کار بیفتد. اما برطرف نکردن مشکلات کوچک در سریع ترین زمان ممکن، باعث می شود مشکلات بزرگ تر و البته پرخرج تری ایجاد شود.

ایسیو و وظایف آن در خودرو + مزایای ریمپ ایسیو برای کاهش خرابی و  هزینه های خودرو

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی – بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *