آشنایی با دوربین 360 درجه خودرو و مزایای آن

دوربین 360 درجه یک آپشن فوق العاده کاربردی در خودروهای لوکس است که احتمالا در آینده نه چندان دور، به یک تکنولوژی فراگیر در همه خودروها تبدیل خواهد شد. دوربین 360 درجه کمک می کند بهترین ایمنی و دقت در رانندگی برقرار شود و هیچ نقطه کوری در اطراف خودرو باقی نماند. بنابراین به کاهش خسارات و تصادفات کمک فراوانی می کند.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین، مجهزترین و باسابقه ترین مرکز خدمات ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با نحوه عملکرد دوربین 360 درجه و مزایای آن آشنا کنیم:

 

دوربین 360 درجه خودرو چیست؟

دوربین 360 درجه روی آینه

منظور از دوربین 360 درجه خودرو، مدل های دارای قابلیت چرخش کروی، مانند چشم خزندگان نیست. بلکه منظور از 360 درجه، یک تصویر کامل به صورت دید از بالا در صفحه نمایشگر خودرو است. به طوری که انگار خودرو را از بالا تماشا می کنید و تصویر را یک پهپاد از بالا ضبط و ارسال کرده است.

این تکنولوژی با نصب دوربین دنده عقب در خودروها آغاز شد. از آنجا که کنترل خودرو در دنده عقب رفتن مشکل است و باعث کاهش دید راننده و مغفول ماندن بعضی زوایا در آن می شود. نصب یک دوربین در قسمت عقبی خودرو، کمک فراوانی به راندن بهتر خودرو و پارک کردن آن در فضاهای مختلف دارد و از حوادث ناخوشاند نیز جلوگیری می کند. با این مزیتی که نصب دوربین دنده عقب در خودرو ایجاد کرد، فکر اینکه بتوان تعداد دوربین ها در اطراف خودرو را زیاد کرد و تصویر کامل تر و بزرگ تری از اطراف خودرو به نمایش گذاشت، باعث شد تکنولوژی دوربین 360 درجه شکل بگیرد.

دوربین 360 خودرو چگونه کار می کند؟

تصویر دوربین 360 درجه خودرو از ترکیب تصاویر چند دوربین (4 دوربین و بیشتر) در اطراف خودرو تشکیل شده است. یعنی در هر قسمت از جوانب خودرو که در کمترین حالت، 4 طرف آن می باشد، دوربین های مجزایی نصب می شود که هر کدام تصاویر را به صورت مستقل به ایسیو ارسال می کنند. ایسیو با تلفیق این تصاویر در یکدیگر، یک تصویر کامل 360 درجه به صورت دید از بالا با تمام جزئیات ایجاد می کند و در صفحه نمایشگر خودرو پخش می کند.

راننده می تواند ترکیب تصاویر و همچنین تصویر هر دوربین را به صورت مجزا در صفحه نمایشگر انتخاب و تماشا کند. در بیشتر خودروها، امکانِ کنار هم قرار دادن دو تصویر وجود دارد. یعنی مثلا همزمان می توان هم تصویر 360 درجه را دید و هم در کنارش تصویر یکی از دوربین ها را انتخاب و تماشا کرد.

 

تعداد دوربین ها و محل قرارگیری آنها

دوربین ها و محل نصب آنها در خودرو

به طور کلی می توان گفت که در اغلب خودروهای دارای آپشن دوربین 360 درجه، یک دوربین روی سپر جلو، یک دوربین روی سپر عقبی و یک دوربین هم روی هر کدام از آینه های جانبی خودرو تعبیه شده است. در بعضی از خودروها، تعداد دوربین ها به 6 عدد هم می رسد.

 

مزایای آپشن دوربین 360 درجه خودروها

تصویر دوربین 360 درجه در صفحه نمایشگر خودرو

  1. این دوربین ها دارای قابلیت ارتباطی وسیعی با مالک خودرو و به اشتراک گذاری تصاویر و عکس های مربوطه از طریق موبایل و سیستم عامل آن به مالک خودرو هستند.
  2. داشتن ایمنی بسیار بالاتر به جهت دید کامل از اطراف خودرو
  3. راحتی و سهولت هنگان پارک خودرو و یا خروج از پارک
  4. کاهش تصادفات و خسارات به دلیل کاهش احتمال برخورد با اشیا و موانع و همچنین خودروهای اطراف
  5. کمک به عبور و مرور راحت تر و ایمن تر خودرو از مسیرهای باریک و درب پارکینگ ها
  6. امکان مشاهده و ردیابی خودرو از مکان های دیگر – ثبت موقعیت مکانی و جغرافیایی خودرو و ارسال اطلاعات آن به مالک خودرو (مخصوصا در زمان به سرقت رفتن خودرو )
  7. ثبت تصاویر مختلف و سرعت خودرو و کمک به بازبینی بهتر تصادفات و… (حتی اگر خودرو پارک باشد، در صورت برخورد خودرویی با آن به سرعت سنسورهای دوربین ها فعال شده و تصاویر را ثبت می کنند).
  8. پیدا کردن سریع خودرو در مکان ها و پارکینگ های شلوغ

 

چه خودروهایی دوربین 360 درجه دارند؟

تصویر دوربین 360 درجه خودرو

همان طور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم، آپشن دوربین 360 درجه در خودروهای مدرن و لوکس به صورت فابریک نصب می باشد. از بین خودروهای موجود در کشورمان می توان به هایما اس 7 توربو، چری تیگو 7، کیا اپتیما، هیوندای سانتافه و آریزو 6 اشاره کرد.

آیا می توان دوربین 360 درجه را به عنوان یک آپشن در خودرو نصب کرد؟

بله، اگر خودرو به صورت فابریک دارای این آپشن نباشد، می توان آن را با خرید چند دوربین مخصوص و ضمیمه های آن نظیر دستگاه نمایشگر و هاست (کنترل کننده مرکزی) به خودرو اضافه کرد و از مزایای آن بهره برد. انواع دوربین ها با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند که می توانید در صورت تمایل، مورد مناسب و مد نظر خود را پیدا و خریداری نمایید.

 

مطالب پیشنهادی “کریمی تیونینگ”:

افزایش خرابی باتری در فصل تابستان +تاثیر کولر

ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

چک لیست سرویس دوره ای خودرو

 

آشنایی با مزایای ریمپ خودروهای داخلی و خارجی در کریمی تیونینگ

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *