ریمپ چری آریزو 6 توربو

چری آریزو 6، خودروی سدان برند MVM در ایران است که رقبای زیبا و باکیفیتی همچون مزدا 3 و سراتو را در مقابل خود دارد. یک طراحی زیبا از خودروسازی چینی که در ادامه عرضه چری آریزو 5 روانه بازار شد. چری آریزو 6 توربو دارای ایرادات فنی و نرم افزاری متعددی است که خوب است با خدمات ریمپ ایسیو در جهت کاهش و برطرف کردن این ایرادات، بیشتر آشنا شوید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین، مجهزترین و باسابقه ترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

معرفی خودرو چری آریزو 6 توربو

نمای جانبی چری آریزو 6

چری آریزو 6 در دو مدل اکسلنت و پرو در بازار عرضه شده است. این خودرو از سال 2018 تاکنون، یکی از باکیفیت ترین محصولات سدان (سواری صندوق دار) است که توسط این برند در ایران حضور پیدا کرده است. طراحی بدنه زیبا و مدرن، کابین جادار و مناسب و امکانات و اپشن های رفاهی متعدد در آریزو 6، آن را به خودرویی جذاب و محبوب برای خانواده ها تبدیل کرده است. مدل چری آریزو 6 پرو یا فونیکس آریزو 6 پرو در اواخر سال 1400 معرفی و عرضه شد. مدل پرو، تنها در بخش طراحی خودرو و امکانات آن با مدل اکسلنت متفاوت است و هر دو از مشخصات فنی و موتوری یکسان بهره مند هستند.

مشخصات فنی چری آریزو 6 توربو

حجم موتور: 1498 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): ۲۱۰ نیوتن متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

آشنایی با ایسیو نصب بر روی آریزو 6 توربو

موتور آریزو 6 اکسلنت

ایسیو Bosch ME17

فرایند ریمپ این مدل ایسیو در “کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی کریمی تیونینگ”، از طریق پورت OBD و بدون باز کردن ایسیو انجام می شود. بنابراین هیچ مشکلی از بابت گارانتی خودرو پیش نمی آید و نمایندگی ها به هیچ عنوان قادر به تشخیص آن نخواهند بود.

 

چرا چری آریزو 6 نیاز به ریمپ ایسیو دارد؟

لگ توربو –  Turbo lag

لگ توربو یا تاخیر در وارد شدن سیستم توربو به مدار، یکی از مشکلاتی است که خودروهای توربو اتومات دارند و با ریمپ ایسیو می توان آن را به حداقل رساند، به صورتی که راننده اصلا متوجه این تاخیر و کپ نشود. سیستم توربو از دور موتور 1800 تا 2400 به صورت تدریجی وارد مدار شتابگیری می شود. اما تا زمانی که به ماکزیمم دور خود نرسیده باشد، خودرو را با کپ یا همان تاخیر حرکتی و شتابگیری مواجه می کند.

عدم هماهنگی خودرو با بنزین ایران

کالیبراسیون موتور و ایسیو خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای داخلی جدید بر مبنای استفاده از بنزین کیفیت بالا، باعث می شود که در صورت استفاده از بنزین غیر سوپر و اکتان پایین (بنزین موجود در چایگاه های سوخت شهرهای کشورمان) دچار مشکل احتراق ناقص یا همان ناک موتور شوند. این موضوع به تدریج باعث خرابی هایی در موتور و قطعات آن و در نتیجه کاهش عمر موتور می گردد.

با ریمپ ایسیو به راحتی می توان ایسیو را با بنزین ایران کالیبره کرد و ناک موتور را برطرف نمود.

و همچنین مشکلات دیگری مانند: تاخیر در پدال گاز، مشکلات مربوط به گیربکس اتومات، کمبود شتاب و سرعت خودرو و… .

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو خودرو چری آریزو 6 توربو در کریمی تیونینگ کرج

نمای داخل کابین آریزو 6

1. کاهش مصرف سوخت خودرو تا یک لیتر

2. افزایش توان و قدرت موتور به میزان 10 تا 15 درصد

3. افزایش گشتاور خودرو به میزان 15 تا 20 نیوتن متر

4. بالا بردن بیشینه سرعت خودرو

5. بهبود شتاب گیری خودرو در دور موتورهای مختلف

6. کاهش دمای شروع به کار فن موتور در حالت های کند و تند و همچنین در حالت خاموش

7. آپدیت برنامه گیربکس اتومات و بهبود عملکرد کلی آن

8. حل مشکل تاخیر در شروع حرکت و دریچه گاز

9. برطرف کردن مشکل ناک موتور و صدای ناک

10. رفع لگ توربو

ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

پاسخ به یک سوال: آیا ریمپ ایسیو در خودروها باعث باطل شدن گارانتی یا رد شدن معاینه فنی می شود؟

باید بگوییم که خیر به هیچ عنوان! ریمپ ایسیو باعث تغییر در پارامترهای تست های آلایندگی مربوط به معاینه فنی نمی شود. ضمن اینکه فرایند ریمپ یک فرایند نرم افزاری و برنامه ریزی است و بدون باز کردن و تغییر در بدنه و قطعات ایسیو انجام می شود و قابل تشخیص در نمایندگی ها نمی باشد. اما باید ریمپ ایسیو در مراکز معتبر و با دانش و تخصص فنی انجام شود وگرنه باعث بروز خرابی در ایسیو و مشکلات جدی در خودرو می گردد، بنابراین تنها چیزی که جای نگرانی دارد، انتخاب مرکز ریمپ است.

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *