ریمپ اشتباه و خسارت ماشین

سودجویی، مسئله ای است که در هر زمینه ای وجود دارد. مخصوصا در حوزه کسب و کار که اتفاقا نداشتن تعهد، وجدان، دانش و سواد تخصصی، باعث آسیب رساندن و سواستفاده از افراد مرتبط به آن می شود. ریمپ ایسیو خودرو یک دانش تخصصی است که نیاز به تجربه و علم کافی دارد وگرنه می تواند باعث آسیب جدی در خودروی شما شود.

متاسفانه در بازار ریمپ و تیونینگ، افراد زیادی هستند که پول زیادی از مشتریان دریافت می کنند اما خدمات حرفه ای و تخصصی به آنها نمی دهند. زیرا یا تخصص این کار را ندارند یا وجدان و تعهد کاری که بخواهند یک کار تمام و کمال و رضایت بخش را به مشتری ارائه دهند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که ریمپ ایسیو در مراکز متفرقه و توسط افراد سودجو، چه آثار و هزینه هایی را می تواند به شما تحمیل کند.

 

استفاده از نرم افزارهای تقلبی و غیر تخصصی

برنامه ریمپ ایسیو اصل

دیده شده که چند شرکت، نرم افزار ایرانی ریمپ را وارد بازار کرده اند که افراد غیر حرفه ای در زمینه ریمپ (مثلا افراد شاغل در زمینه تنظیم موتور که فقط یک آشنایی اولیه از این کار دارند) با استفاده از آنها اقدام به ریمپ می کنند. چیزی که باید بدانید این است که معمولا این نرم افزار ها جداول ECU را برای ریمپ آن، اشتباه انتخاب می کنند یا اصلا ابعاد جداول اشتباه است.

حتی بعضی شرکت ها جداول مربوط به ریمپ را هم  نتوانسته اند در برنامه پیدا کنند، زیرا بعضی از انواع ECU ممکن است ۸ یا ۱۰ جدول جرقه داشته باشند. زمانی که ۲ عدد از این جدول ها فراموش شود، نتیجه این می شود که گاهی اوقات و در برخی از نقاط، خودرو شما خوب و درست کار می کند و در برخی نقاط دیگر ضعیف و مشکل دار که همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی در مشتری می گردد در حالی که با ریمپ درست و اصولی، خودروی شما به صورت یکنواخت عالی و درست کار می کند.

 

افزایش غیر اصولی کات آف

آمپر دور موتور

افزایش کاتاف موتور یکی از کارهای بسیار خطرناکی است که تقریبا همه افراد آماتور و غیر متخصص آن را برای همه موتورها انجام می دهند. کاتاف یا CUT OFF در واقع به معنی حد مجاز دور موتور است که برای هر نوع موتور می تواند متفاوت باشد. جالب است که افزایش کاتاف عملی ضروری در ریمپ نیست و اتفاقا تاثیری در افزایش قدرت و توان موتور هم ندارد. اما متاسفانه این تفکر وجود دارد که افزایش آن می تواند موتوری قدرتمندتر ایجاد کند ولی وقتی موتور ظرفیت آن را ندارد، افزایش کاتاف چطور می تواند موثر باشد؟

افزایش کاتاف یا دور موتور به روش غیر صحیح و بدون داشتن آگاهی از اطلاعات و شرایط دقیق موتور مساوی است با  کاهش شدید عمر موتور و حتی از جا در رفتن شاتون یا پیستون یا رد کردن تسمه تایم از روی دنده ها.

نکته درباره افزایش کاتاف

افزایش کاتاف باید متناسب با لوازم موتورِ تقویت شده و تا حد قابل قبول نهایتا 500 دور صورت بگیرد. خوب است بدانید که هرگز در موتورهای استاندارد نباید انجام شود و یک تیونر ماهر، این کار را حتی با درخواست مشتری انجام نمی دهد.

 

آسیب و خطر جدی با برنامه های کپی شده

ریمپ ایسیو برنامه وینولز

استفاده از برنامه های کپی شده ریمپ، یکی از رایج ترین روش ها بین افراد غیر متخصص و متفرقه در این بازار است که مشکلات جدی برای خودروی شما ایجاد می کند. اما چطور؟

باید بگوییم که کاهش شدید عمر موتور ماشین یا در بعضی مواقع صدمات جدی و پرهزینه مثل شکستن پیستون و یاتاقان زدن، در واقع یکی از مشکلات دامپ های برنامه های کپی شده می باشد. مثلا تیونری که این کار را انجام می دهد، برنامه را بر اساس بنزین با اکتان بالا ( بنزین باکیفیت بالا یا همان بنزین سوپر ) تنظیم کرده باشد. زمانی که این برنامه روی خودرویی با بنزین معمولی ریخته می شود، منجر به ناک موتور و آسیب های جدی می شود.

 

کار با حرفه ای های ریمپ و تیونینگ

برنامه ریمپ ایسیو اصل

هر کاری در نوع خود یک تخصص محسوب می شود و در زمینه خودرو، موتور، ایسیو و ریمپ آن، باید گفت که تخصصی تر هم هست و نیاز به دانش فنی و مهارت بالا دارد. حرفه ای های ریمپ با نرم افزارهای اورجینال و پیشرفته و همچنین دستگاه ها و تجهیزات به روز سروکار دارند. کار کردن با ناک دیتکتور،WIDE BAND ،EGTS ،DYNO ( دستگاه واید بند ) از مهارت های اصلی آنهاست و کاملا بر آن تسلط دارند. همچنین شناخت انواع موتور و ایسیو، ظرفیت ها و اطلاعات دقیق از طراحی و نوع کارکرد هر کدام، باعث می شود تا نه تنها خودروی شما دستخوش تغییرات مضر و منفی (بخوانید خسارت و هزینه) نشود، بلکه عملکرد و قابلیت های آن بهبود چشمگیری پیدا کند.

چیزی که اهمیت دارد این است که شما مرکز ریمپ و تیونینگی با این مشخصات را بیابید. کلینیک تخصصی کریمی تيونينگ با 15 سال تجربه، داشتن مدارک تحصیلی و گواهینامه های معتبر و ارائه بیش از ٣ هزار خدمت موفق و رضایت بخش به مالکان خودروهای داخلی و خارجی، با افتخار و اطمینان حداکثری، یکی از بهترین ها در زمینه ریمپ، تیونینگ، تنظیم موتور و… در خدمت شما عزیزان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *