برنامه نویسی خودرو

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا ریمپ برای ماشین ضرر دارد ؟. ریمپ یعنی ایجاد بازنگری در برنامه ECU خودرو، برای به دست آوردن بیشترین بازدهی در آن. بنابراین ریمپ ایسیو به خودی خود یک اقدام مثبت است و نباید ضرری داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را تا پایان بخوانید که هم پاسخ این سوال که آیا ریمپ برای ماشین ضرر دارد یا خیر را بگیرید. و هم با مزایا و معایب ریمپ ایسیو آشنا شوید. پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید:

 

ریمپ برای ماشین ضرر دارد ؟ اصولی یا غیر اصولی، مسئله این است!

ریمپ ایسیو لوگو

با توضیح کوتاهی که در ابتدای این مقاله درباره ریمپ ایسیو داده شد. باید بگوییم این روش به خودی خود نمی تواند ضرری برای خودرو داشته باشد. اما به این شرط که به صورت اصولی و در مراکز تخصصی انجام شود. یعنی در مراکزی که افراد باتجربه و متعهد با داشتن علم و دانش کافی ریمپ را انجام می دهند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انتخاب مرکز ریمپ، تمام جوانب را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مرکز ریمپ را انتخاب کنید.

بنابراین در پاسخ به سوال: آیا ریمپ برای ماشین ضرر دارد؟ باید بگوییم که ریمپ خودرو در صورتی که به درستی و به روش اصولی انجام نشود به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت، می تواند مضر باشد. در نتیجه مصرف سوخت را افزایش و عمر مفید موتور خودرو را کاهش دهد.

 

معایب ریمپ ایسیو برای خودرو، به وجود آمدن ایراد در خودرو با ریمپ ecu

کیلومتر شمار

انجام تغییرات با ریمپ ای سی یو باید با توجه به نوع آب و هوا و شرایط جغرافیایی ایران و همچنین کیفیت سوخت بنزین مصرفی در کشورمان باشد. تنها در این صورت است که هیچ مشکلی در کارکرد موتور و طول عمر مفید آن ایجاد نمی شود. به طور مثال افزایش آوانس جرقه زنی، باعث افزایش قدرت موتور می شود. در خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش ورود هوا و … هستند، افزایش زیاد و غیراصولی آوانس جرقه زنی بدون توجه به کیفیت بنزین می تواند باعث ناک (یعنی احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق شود. در این حالت، نرخ انتقال حرارت تقریبا ۱٫۷ برابر می شود که در نتیجه باعث ذوب شدن پیستون می شود و از طرفی این افزایش دمای احتراق، کاتالیزور را هم خراب می کند و در سوپاپ ها هم نقص و ایراد جدی ایجاد می کند.

موتورهای جدید دارای محفظه احتراق توسعه یافته تری هستند و توان تحمل تراکم و افزایش آوانس جرقه بدون ناک را دارند. بنابراین ریمپ خودرو باید با دانش کافی و توسط افراد متخصص انجام شود که از شرایط موتور خودرو و خصوصیات طراحی آن آگاهی دارند. در غیر این صورت، افراد غیر متخصص با ریمپ غیر اصولی و اشتباه، شکسته شدن پیستون، ذوب شدن آن و در نتیجه یاتاقان زدن خودرو را برایتان به ارمغان می آورند!

 

نقش ریمپ ای سی یو در کاهش مصرف سوخت یا افزایش آن

ماشین قرمز لوکس

افراد غیرمتخصص برای حذف خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور میل سوپاپ را کلا حذف می کنند. یعنی از بین بردن صورت مسئله به جای حل آن. با حذف سنسور میل سوپاپ، حالت پاشش سوخت از ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر پیدا می کند که مساوی است با افزایش مصرف سوخت.

موتور هایی که سیستم متغییر سوپاپ VVT دارند مثل سمند موتور ملی EF7، با حذف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ایسیو، سیستم متغییر سوپاپ از کار می افتد. همچنین موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ هم به هم می ریزد و قدرت موتور به شدت کاهش می یابد و میزان مصرف سوخت بالا می رود.

همچنین افراد غیرمتخصص  همزمان با ریمپ ECU، اقدام به افزایش کاتاف موتور هم می کنند. این کار بین تیونرها رایج است اما باید بدانید که افزایش کاتاف موتور بدون افزایش راندمان حجمی، کاملا غیر اصولی است. چون نه تنها قدرت موتور را افزایش نمی دهد بلکه باعث کاهش آن نیز می شود و به قطعات هم آسیب می رساند. افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو باید همزمان با افزایش راندمان حجمی موتور با لوازمی مانند هدرز، میل سوپاپ، کیت مکش و… صورت بگیرد.

 

ریمپ ایسیو و تاثیر در افزایش عمر موتور خودرو

برنامه ریمپ ایسیو خودرو

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال به شما بگوییم. مثلا در خودروی H30 CROSS (اچ سی کراس) که موتور TU5 و ایسیو بوش ME 7.4.4 یورو ۴ دارد، استفاده از بنزین یورو ۲ (بنزین مصرفی در ایران) به جای بنزین یورو ۴، باعث ایجاد ناک یا احتراق پیش رس در آن می شود. همین ناک بودن خودرو علاوه بر افت راندمان، عمر موتور را هم کم می کند. این ایراد ساده را میتوان با ریمپ ایسیو برطرف کرد که بهبود کشش و شتاب خودرو را هم در پی دارد.

یا مثلا در همین خودرو، بالا رفتن دمای آب، عمر مفید قطعات را کاهش می دهد. اما علاوه بر آن، باعث افزایش دمای خنک کن گیربکس اتوماتیک هم می شود. افزایش دمای گیربکس، هم خود گیربکس را خراب می کند و هم منجر به ایجاد ضربه یا تقه های گیربکس می شود. پایین آوردن دمای خنک کن از طریق انجام ریمپ ECU ، همه این مشکلات را حل می کند و در نتیجه عمر خودرو بیشتر می شود. ریمپ برای ماشین ضرر دارد ؟

یک نکته مهم درباره ریمپ ایسیو 

هر خودرویی باید قبل از ریمپ و بعد از آن به صورت دقیق و کامل، تست و بررسی شود. تا اطلاعات مربوط به شرایط خودرو و بخش های مختلف موتور آن به صورت اختصاصی ارزیابی گردد و با توجه به این اطلاعات، خودرو ریمپ شود. بعد از آن هم برای اطمینان از نتیجه بخش بودن ریمپ و عدم وجود مشکل خاص در موتور آن در اثر انجام ریمپ، باید تست خودرو انجام شود.

 

ریمپ ایسیو در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *