نوبت دهی معاینه فنی خودرو

گرفتن تاییدیه و گواهی معاینه فنی برای خودروهایی که بیشتر از 4 سال از تولید آنها می گذرد، الزامی است. اکثر خودروها بدون هیچ دردسر و پیچیدگی خاص، می توانند خیلی سریع معاینه فنی را دریافت کنند اما بعضی از خودروها هم هستند که نقص هایی دارند که باید برطرف شود.

با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز تخصصی ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مراحل دریافت معاینه فنی، نوبت دهی معاینه فنی، مدارک لازم و جزئیات دیگر این موضوع آشنا سازیم:

 

معاینه فنی خودرو چیست؟

گواهی معاینه فنی

معاینه فنی یک فرایند ساده و الزامی برای بررسی سلامت خودرو و اجزا و سیستم های مختلف آن است. کارشناسان مراکز معاینه فنی، تمام جزئیات و قطعات مهم خودرو که نقص آنها باعث کاهش ایمنی و خطر بروز تصادفات و مشکلات بعدی می شود و نیز میزان آلایندگی خودرو را بررسی می کنند. در صورت وجود هرگونه مشکل و خرابی، مالک خودرو باید نسبت به رفع آن اقدام نماید.

معاینه فنی برای همه خودروها، هر سال باید تکرار شود. برای خودروهای صفر کیلومتر، تا 4 سال معافیت از معاینه فنی وجود دارد که بعد از اتمام این مدت، باید معاینه فنی انجام شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معاینه فنی خودرو

اصل سند خودرو یا اصل کارت خودرو

فرم تشخیص عیوب ظاهری خودرو

 

نوبت دهی معاینه فنی خودرو

در شهرهای کوچک، صف های معاینه فنی خودرو آنقدر پرازدحام نیست و معمولا شکایتی از این موضوع وجود ندارد، هرچند که وقت مردم بسیار با ارزش است و احتمالا سامانه نوبت دهی اینترنتی به زودی برای همه شهرها راه اندازی می شود.

نوبت دهی معاینه فنی خودرو تهران و شهرهای بزرگ

برای شهر تهران و چند شهر بزرگ کشور مانند مشهد، اصفهان و تبریز، امکان نوبت دهی اینترنتی فراهم شده تا مشکل صف های طولانی مراکز معاینه فنی برطرف گردد. با دریافت نوبت معاینه فنی خودرو از طریق سامانه های آن، به راحتی روز و زمان مراجعه و همچنین مرکز مورد نظرتان را انتخاب می کنید و امکان پرداخت آنلاین نیز وجود دارد.

سامانه نوبت دهی معاینه فنی خودرو تهران

 

مراحل معاینه فنی خودرو

صدور گواهی معاینه فنی خودرو

مرحله اول: بررسی ظاهر خودرو با بازرسی چشمی

در مرحله اول، خودرو و قطعات و تجهزیات آن بازرسی می شوند تا وجود آنها و سالم بودنشان تایید شود. مثلا اینکه بازرسی می شود که آینه های بغل در خودرو وجود دارند و اگر وجود دارند، سالم هستند یا نه. مواردی که در این بازرسی چشمی بررسی می شود، عبارتند از:

آینه ‌ها

شیشه‌ ها

برف ‌پاک‌ کن

بوق

کمربند ایمنی

بدنه خودرو و وضعیت آن مانند میزان پوسیدگی بدنه یا دفرمه شدن آن

لاستیک‌ ها

لوله اگزوز و صدای آن

میزان دود خروجی از اگزوز

متعلقات اضافی بدنه و یا تجهیزاتی که بعدا روی خودرو بسته شده اند، بررسی می شوند که استاندارد باشند.

چراغ‌ های نور‌ پایین و نور بالا، چراغ راهنما، چراغ عقب (ترمز – دنده عقب – چراغ پلاک و…)

سالم بودن طلق و شیشه های چراغ ها

 

مرحله دوم: تست آلایندگی خودرو

با دستگاه مخصوص، میزان آلایندگی خودرو و فاکتورهای آلاینده در دود خروجی از اگزوز خودرو مانند گاز دی اکسید کربن و گاز مونو اکسید کربن اندازه گیری می شود. در صورت بیشتر بودن آلایندگی خودرو از حد استاندارد، معاینه فنی صادر نمی شود.

 

مرحله سوم: بررسی سیستم تعلیق خودرو

اتصالات و قطعات و اجزای مختلف سیستم تعلیق نیز بررسی می شود. با دستگاه مخصوص، سیستم تعلیق تحت فشار شبیه ساز قرار می گیرد و اگر مشکلی نداشته باشد، از این مرحله نیز رد می شود.

 

مرحله چهارم: تست چراغ های خودرو و روشنایی آنها

مرحله چهارم مربوط به تست نور چراغ ها و جهت و زاویه تابش آنها و نیز میزان برد آنهاست. چراغ های خودرو باید دارای زاویه و شدت نور مناسب و کافی باشند.

 

مرحله پنجم: بررسی ترمزها و متعلقات آنها

ترمزها باید به طور کامل بررسی و تست شوند تا از وضعیت سیستم ترمز و سلامت آنها اطمینان یابند. وجود روغن ترمز مناسب و استاندارد و همچنین لنت ترمز نیز بررسی می شود و کارایی ترمز دستی هم تست می شود.

 

مرحله ششم: بررسی کمک فنرهای خودروها

تست وضعیت سلامت کمک فنرها به دلیل اینکه در حفظ تعادل و ثبات خودرو در جاده و پیج ها اهمیت دارد، از مهم ترین مراحل معاینه فنی محسوب می شود. کمک فنرها با دستگاه مخصوص آزمایش می شوند تا سلامت آنها محرز شود.

 

مرحله هفتم: بررسی وضعیت چرخ های خودرو

این مرحله، مرحله آخر معاینه فنی است و مربوط به بررسی سلامت وضعیت چرخ هاست که باید هم راستا باشند و میزان انحراف خودرو بیش از 7 متر در هر یک کیلومتر نباشد (در صورت رها کردن فرمان). همچنین دهانه چرخ ها و میزان باز و بسته بودن آنها نیز بررسی می شود.

 

نکته:

در صورت سالم بودن خودرو در تمام این مراحل، گواهی معاینه فنی برای آن صادر می شود که تا یک سال اعتبار دارد. اما اگر خودرو در یکی یا چند مرحله مردود شود، مالک خودرو باید تا 15 روز، آن نقص را برطرف و برای دریافت معاینه فنی به همان مرکز مراجعه نماید.

 

پاسخ به یک سوال مهم

آیا ریمپ ایسیو در خودرو، باعث از بین رفتن امتیاز گارانتی یا رد شدن خودرو در معاینه فنی می شود؟

باید بگوییم که ریمپ ایسیو نه تنها در خودروهای کارکرده و دست دوم، بلکه در خودروهای صفر کیلومتر نیز قابل تشخیص نیست. زیرا ریمپ ایسیو تنها یک فرایند نرم افزاری است که آن هم بدون باز کردن ایسیو انجام می شود و نمایندگی ها و مراکز معاینه فنی به هیچ عنوان متوجه آن نخواهند شد، مگر اینکه خودتان به آنها این موضوع را اطلاع دهید!

 

جریمه معاینه فنی چقدر است؟

جریمه معاینه فنی برای هر روز تردد بدون گواهی معاینه فنی، 50 هزار تومان است.

مطالب پیشنهادی کریمی تیونینگ:

چک لیست سرویس دوره ای خودرو

مزایای ریمپ چری آریزو 6 توربو

ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ کرج

 

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *