تقویت برق خودرو برای سیستم صوتی

در زمان ارتقاء سیستم های صوتی خودرو، باید به فکر تقویت برق خودرو و ارتقاء اجزای اصلی سیستم برق رسانی هم باشید. چرا که سیستم های صوتی می توانند بسیار پرمصرف تر از چیزی که فکر می کنید باشند و به همین دلیل، اجازه ندهند نیروی الکتریکی کافی به دیگر قطعات مصرف کننده در خودرو برسد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با جزئیات تقویت برق خودرو برای سیستم های صوتی آشنا سازیم:

 

تقویت برق خودرو در صورت ارتقاء سیستم صوتی

سیستم صوتی ماشین

زمانی که سیستم صوتی خودرو را ارتقاء می دهید، باید به فکر ارتقا و تقویت سیستم برق خودرو و اجزای برق رسانی در خودرو هم باشید. نکته بسیار مهم این است که سیستم های صوتی به خوبی می توانند خود را در اولویت دریافت برق از خودرو قرار دهند و با کمبود نیروی الکتریکی مواجه نمی شوند. این یعنی اینکه در صورت ناکارآمد بودن سیستم برق رسانی، به قطعات دیگر موجود در خودرو به اندازه کافی نیروی برق نمی رسد و طبیعتا عملکرد آنها دچار اختلال می شود.

البته در بیشتر موارد نیازی به تقویت برق خودرو نیست و سیستم صوتی فشار چندانی به سیستم وارد نمی کند و با نصب یک آمپیلی فایر جدید، می توانید به کارتان ادامه دهید و دیگر نیازی به تقویت کننده های بیشتر نیست. اما گاهی ناچارید که با ارتقاء سیستم صوتی خودرو، به فکر ارتقا سیستم برق خودرو هم باشید که در ادامه به طور کامل شرایط آن را به شما می گوییم.

 

نشانه هایی که به شما می گوید باید به فکر تقویت برق خودرو و ارتقاء باتری و دینام باشید:

تقویت سیستم برق خودرو

  • زمانی که چراغ های خودرو با روشن شدن سیستم صوتی دچار اختلال و اصطلاحا کم نور می شوند. این یعنی اینکه برق کافی به آنها نمی رسد تا پرنور و روشن باقی بمانند.
  • ظاهر شدن خوردگی و آثار آن در اطراف بدنه باتری نیز یکی دیگر از نشانه های ناکارآمد بودن سیستم برق خودرو است که نشان می دهد باتری بیش از حد ظرفیت خود برق تولید می کند و فشار زیادی روی آن قرار دارد.
  • کند شدن عملکرد اجزای برقی داخل کابین، مثل کند شدن بالا و پایین رفتن شیشه های خودرو که تا قبل از آن مشکلی وجود نداشته و حرکت شیشه عادی بوده است.

نکته:

با یک تست ساده می توانید متوجه شوید که مشکل از سیستم صوتی است یا خیر. بهتر است در زمانی که متوجه این تغییرات در خودرو و کمبود برق رسانی به اجزای مختلف آن شدید، سیستم صوتی را خاموش یا در حداقل صدا قرار دهید و ببینید که مشکل برطرف می شود یا خیر.

 

ارتقا باتری و دینام برای تقویت برق خودرو

باتری اضافی روی خودرو

با دیدن نشانه های بالا و البته واقف بودن به این موضوع که سیستم صوتی که روی خودرو نصب کرده اید، قدرت بسیار زیادی از برق خودرو می گیرد، باید به فکر ارتقاء باتری و دینام باشید. اگر مشکلات کمبود برق در خودرو را در حجم کمی تجربه کردید، با ارتقا دینام و تعویض آن به یک دینام قوی تر می توانید مشکل را حل کنید.

اما اگر اختلالات موجود در خودرو خیلی قوی هستند، باید به فکر تعویض باتری باشید. یک باتری با قدرت ذخیره ای بیشتر کمک می کند تا بتوانید با خیال راحت از سیستم صوتی خود لذت ببرید. اگر نیاز بود، حتما باید به نصب یک باتری اضافی هم فکر کنید.

مطالب پیشنهادی “سایت کریمی تیونینگ”:

علت نوسان برق خودرو و سیستم برق رسانی

علت نیامدن برق پشت آمپر خودروها

ریمپ آمیکو آسنا دنده ای و اتومات – انحصاری در کریمی تیونینگ

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودروها

 

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

3 دیدگاه

  • سلام .اگر همزمان از فندک خودرو چند وسیله ی برقی ۱۲ ولت مثل یخچال فریزر. کتری و پمپ انتقال آب به سینک که همگی ۱۲ ولت هستند استفاده شود .نیاز به اینورتر یا باطری دوم برای خودرو هست یا خیر .از فندک چند انشعاب برای هر کدام از وسایل برقی گرفته شده است .ممنون

    • با سلام. از جا فندکی خودرو نباید استفاده شود چون باعث ایجاد اتش سوزی و سوختن سیم کشی میشه. حتما باید برق مستقیم از باطری کشیده شود و حتما هم فیوز سر راهش باشه و اینکه اینورتر باشه بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *