جلوگیری از سرقت خودرو

یکی از اتفاقات بسیار ناخوشایندی که می تواند برای هر کسی پیش بیاید، سرقت خودرو و مواجه شدن با جای خالی آن در محل پارک خودرو می باشد. اتفاقی که خیلی هم زیاد در سرتاسر شهر و برای خیلی ها پیش آمده و قطعا بعد از این هم خیلی تکرار خواهد شد. پس خطر سرقت خودرو در کمین هر ماشینی هست و باید با روش های پیشگیری از آن آشنا شوید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا این روش ها را به شما بگوییم:

 

روش های پیشگیری از سرقت خودرو

خطرات پارک کردن خودرو در جاهای خلوت

همیشه باید حواستان را به توصیه های ایمنی و مراقبتی در هر موضوعی جمع کنید و نکات مهم را به کار ببندید تا اتفاقات ناخوشایند و ناگوار برایتان رخ ندهد. یکی از موارد سرقت که روزانه در سطح خیابان های شهر اتفاق می افتد، سرقت خودرو است که معمولا به دلیل بی توجهی مالکان آن به موارد ایمنی اتفاق می افتد. با اینکه ترفندهای سرقت خودرو به گونه ای می باشد که ممکن است حتی با رعایت نکات ایمنی هم خودرو را به سرقت ببرند، اما باز هم می تواند از بسیاری از موارد پیشگیری نماید. روش هایی مانند:

قفل کامل خودرو و استفاده از تجهیزات ایمنی و ضد سرقت حتی برای زمان کوتاه

اگر قرار است که کارتان را خیلی زود انجام دهید و برگردید به سمت خودروی خود، باز هم دلیل نمی شود که درب ها را قفل نکنید و از تجهیزاتی مثل قفل فرمان و … استفاده نکنید. بسیاری از موارد سرقت خودرو در همین زمان های کوتاهی که راننده می خواهد برود و سریع برگردد، اتفاق می افتد!.

روشن گذاشتن خودرو و یا جا گذاشتن سوئیچ روی آن، ممنوع

جالب است بدانید که خیلی از مالکانی که خودروی آنها به سرقت رفته است، اذعان دارند که لحظه ای برای باز کردن در پارکینگ، خرید از سوپر مارکت و یا رفتن به عابر بانک، خودرو را روشن و با سوئیچ رها کرده اند. به امید اینکه خودشان در آن محل حضور دارند و چشمشان به خودرو است. اما سارقین بسیار سریع تر از شما عمل می کنند و از همین لحظات کوتاه غفلت شما سود می برند.

خودرو را در جای مناسب پارک کنید.

با اینکه پیدا کردن جای پارک در بعضی خیابان ها خیلی سخت است، اما باز هم باید دقت کنید که پارک کردن خودرو باید در محیط امنی باشد. مثلا جلوی فروشگاه ها یا اماکنی که دارای دوربین مدار بسته هستند. جاهای خلوت و کم رفت و آمد نیز می تواند مورد مناسبی برای سارقین باشد و حتی خفت گیری از خودتان! پس حواستان را به خوبی جمع کنید.

پارک کردن خودرو در پارکینگ های عمومی، پیشنهاد بسیار امن تری است که خوب است همیشه به آن پایبند باشید.

از تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت خودرو استفاده کنید.

قفل فرمان و پدال

دزدگیرهای هوشمند، قفل فرمان و… می توانند سارقین را با چالش مواجه کنند و در بیشتر موارد آنها را از سرقت منصرف نمایند. زیرا سارق ها بیشتر به دنبال لقمه های راحت و سریع هستند و خود را درگیر موارد دشوار و دردسرساز و بی نتیجه نمی کنند. تجهیزاتی مانند:

  • قفل پدال
  • قفل در کاپوت
  • قفل چرخ
  • قفل لاستیک زاپاس
  • ردیاب جی ‌پی‌ اس
  • سوپیچ مخفی

 

توصیه هایی درباره پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو و همچنین خودروهای کم ایمنی

مراقبت از خودرو و پیشگیری از سرقت آن

مورد دیگری که باید برای مراقبت و جلوگیری از سرقت خودرو به آن توجه کنید، خودداری از جا گذاشتن لوازم و اشیای گران قیمت در خودرو است. جا گذاشتن کیف، موبایل، لپ تاپ و به طور کلی هر چیز گران قیمتی که سارقین را وسوسه نماید، می تواند منجر به سرقت از خودرویتان شود.

برای جلوگیری از به سرقت رفتن لوازم خودرو مانند لاستیک، باتری و… نیز باید سعی کنید خودروی خود را در محیط های امن و غیر خلوت پارک نمایید. حتما برای پارک خودروی خود در شب ها نیز، موارد ایمنی را به خوبی رعایت فرمایید و مکان های امن را انتخاب نمایید. برای خودروهایی که از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارند، مانند خودروی پراید، سمند، پرشیا، پژو 405 و نیسان، حتما به فکر خرید و نصب ردیاب دیجیتالی باشید و همچنین بیمه بدنه را فراموش نکنید.

مطالب پیشنهادی “سایت کریمی تیونینگ”:

تقویت برق خودرو برای ارتقاء سیستم صوتی

استپر موتور چیست؟ علائم خرابی استپر موتور کدام است؟

ریمپ آمیکو آسنا دنده ای و اتومات – انحصاری در کریمی تیونینگ

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودروها

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *