علت نوسان برق خودرو

سیستم برق خودرو یکی از مهم ترین و پیچیده ترین سیستم های موجود در هر خودرویی است. به همین خاطر ایرادها و خرابی های گوناگونی هم در آن ایجاد می شود که نیاز به بررسی فوری دارند. یکی از این مشکلات و ایرادها، نوسان برق خودرو یعنی قطع و وصل شدن برق خودرو است که بسیار کلافه کننده و یافتن علت آن، کمی دشوار است. پس بهتر است خودتان را برای یک آموزش مناسب در این زمینه آماده کنید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

آشنایی با سیستم برق خودرو و اجزای آن

تسمه دینام

قطعات مختلف خودرو در دو گروه تولید و تامین کننده برق و یا مصرف کننده آن قرار می گیرند. قطعاتی که در تولید و تامین برق خودرو مشارکت دارند، در واقع همان سیستم برق رسانی را تشکیل می دهند که عبارتند از:

دینام: تولید کننده برق از نیروی حرکتی موتور

باتری: ذخیره کننده برق

کوئل: تقویت کننده جریان برق

دلکو: توزیع برق از کوئل به شمع های خودرو و قطع و وصل جریان برق (در خودروهای انژکتوری این وظیفه را ایسیو به عهده دارد).

شمع: ایجاد جرقه در موتور برای احتراق بنزین

وایر شمع: سیم های برقرار کننده جریان برق به شمع ها

کنترل‌ کننده‌ ها: قطع و وصل جریان برق در بخش‌ های مختلف

ریمپ سمند – همه چیز درباره ریمپ ایسیو سمند LX و سمند SE و سمند EF7

 

علت نوسان برق خودرو – قطع و وصل شدن برق

نوسان برق خودرو

معمولا هر مشکلی در سیستم برق رسانی، به صورت ضعیف شدن نیروی الکتریکی و نوسان در آن، خود را نشان می دهد. پس با دیدن هر گونه قطع و وصل شدن این جریان و نوسان برق خودرو، چند جای خودرو را به دقت برسی کنید تا مشکل را بیابید:

فیوزها

کار جعبه فیوز و فیوزهای مختلف آن، رساندن و تقسیم برق تولیدی در خودرو به قسمت های دیگر و مصرف کننده های برق می باشد. بنابراین خیلی طبیعی است که هر گونه نوسان و نرسیدن برق، ریشه در خرابی و سوختن فیوزها داشته باشد. در این صورت با تعویض یک فیوز سوخته، می توانید مشکل را حل کنید.

 

دینام و تسمه دینام

خرابی ها و مشکلات دینام با روشن شدن چراغ چک دینام همراه هستند. پس زمانی که با نوسان برق خودرو و روشن شدن چراغ دینام مواجه شدید، اولین کار چک کردن دینام و تسمه آن است. بیشتر کم کاری ها و برق نرسیدن هایی که دینام مسبب آن است، به دلیل پاره شدن یا شل بودن تسمه دینام است که باعث می شود برق به خوبی به باتری و اجزای دیگر نرسد و نوسان داشته باشد.

 

برق دزدی در خودرو

برق دزدی یعنی اینکه یک یا چند مدار یا اجزای مختلف در خودروی شما، زمانی که خودرو خاموش است، در حال مصرف برق باتری هستند. از آنجا که در زمانی خاموشی، دینام قادر به شارژ باتری نیست، ذخیره آن را تمام می کنند. این برق دزدی با نوسان برق خودرو همراه است، زیرا باتری تخلیه و ضعیف شده است و اگر علت برق دزدی برطرف نشود، باید به زودی باتری را تعویض کنید و تا رفع نشدن دلیل اصلی برق دزدی، همچنان این روند ادامه دارد.

 

خوابیدن باتری

یکی دیگر از دلایل قطع و وصل شدن برق خودرو، خوابیدن باتری است. این مشکل با علائم دیگری مانند مشکل در استارت خوردن نیز همراه است. ممکن است عمر باتری تمام شده باشد یا نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. همچنین شل بودن اتصالات باتری یا سولفاته شدن آنها نیز باعث قطع و وصل شدن برق می گردد.

ریمپ ساینا – معرفی کامل خدمات ریمپ ایسیو در ساینا دنده ای و اتوماتیک

 

جلوگیری از بروز مشکلات در سیستم برق رسانی و نوسان برق خودرو

مرکز ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

به دلیل پیچیدگی سیستم برق خودرو، بهتر است اگر تخصص و دانش کافی در این زمینه را ندارید، خودتان اقدام به تعمیر و تعویض قطعات آن نکنید. به همین خاطر یپیشنهاد می کنیم از سرویس دوره ای برق و مدارهای برقی در ماشین تان غافل نشوید و حتما زود به زود خودروی خود را در مراکز معتبر و تخصصی از این نظر بررسی کنید، مخصوصا درباره برق دزدی اجزای مختلف .

اما با رعایت چند نکته ساده می توانید خرابی ها و ایرادات موجود در مدارها و اجزای مختلف برق خودرو را کاهش دهید و طول عمر قطعات را بیشتر کنید:

خرید قطعات استاندارد و باکیفیت و مرغوب

پرهیز از استفاده طولانی مدت از خودرو و سیستم ها و اجزای برقی آن

پرهیز از مسافرت های کوتاه مدت (منظور روشن و خاموش شدن زیاد و مکرر خودرو در فواصل زمانی کوتاه است)

توجه به نکات مراقبتی از قطعات مختلف خودرو مانند باتری، دینام و…

 

کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *