خدمات ریمپ در ساینا

ساینا یکی از خودروهای روز و پرطرفدار است که این روزها خریداران بسیاری پیدا کرده. محصول نسبتا جدید گروه خودروسازی سایپا که خب ایرادات و نقص هایی هم در آن دیده می شود. البته این ایرادات را در هر مدل خودرویی می توان شناسایی کرد. حتی خودروهای وارداتی که استانداردهای بالاتری دارند هم در شرایط استفاده در کشور ایران و با توجه به بعضی پارامترها، ممکن است ایراداتی داشته باشند.

بخشی از این ایرادها که درباره شان صحبت کردیم، به راحتی با ریمپ ایسیو و ایجاد تغییرات در کامپیوتر موتور، قابل حل است. در ضمن علاوه بر رفع ایرادات، ریمپ این توانایی را دارد که شرایط خودرو و عملکرد آن را بهبود و ارتقا ببخشد. تیم کریمی تیونینگ با بهره گیری از بهترین و جدیدترین متد روز دنیا، خدمات گسترده ای در این زمینه دارد.

 

اطلاعات تکمیلی درباره خودروی ساینا و ایراداتی که با ریمپ حل می شود

ساینا دنده ای و ساینا اتوماتیک

خودروی ساینا به 2 شکل دنده دستی و گیربکس اتوماتیک عرضه می شود. مدل دنده دستی این خودرو از گیربکس بهینه ND2 بهره می برد که از نکات مثبت آن است. مدل اتوماتیک خودروی ساینا، دارای گیربکسی ساخت یک شرکت بلژیکی به نام پانچ (Punch Powertrain) می باشد و دارای فرمان برقی، پشت آمپر جدید، تریم داخلی جدید و مانیتور است. برخی از ایرادات ساینا عبارتند از:

 ریپ زدن

 قدرت کم موتور

 شتاب و گشتاور پایین

تاخیر پدال گاز

صدای ناک موتور

تمامی مشکلاتی که در بالا گفته شد با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد. اما متاسفانه این خودرو ایرادات دیگری همچون تاب برداشتن دیسک ترمز، صدای بلند فن تهویه هم دارد که مربوط به نوع ساخت و طراحی قطعات آن است. در مدل اتوماتیک نیز، کیفیت بسیار پایینی در مونتاژ و ادوات داخلی به چشم می خورد که باید قیمت گذاری نامناسب را هم به آن اضافه کرد.

 

مزایای ریمپ ایسیو برای خودروی ساینا

ساینا با رنگ خاص

همان طور که در بالا گفتیم، با انجام ریمپ ایسیو برای ماشین ساینا، می توانید بسیاری از ایرادات آن را حل کنید. اگر مالک خودروی ساینا هستید، بعد از ریمپ کردن در کلینیک تخصصی ریمپ و تیونینگ کریمی، خواهید دید که سطح عملکرد و کیفیت خودروتان به صورت چشمگیری ارتقا یافته است. بعد از ریمپ ایسیو ساینا در مرکز کریمی تیونینگ، شاهد تغییرات مثبتی خواهید بود که در ادامه می خوانید:

افزایش قدرت موتور ساینا

قدرت موتور ساینا در حین رانندگی به اندازه ای که از آن توقع می رود نیست. دلیل ضعف موتور، عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو است. به کارگیری گیربکس با ضرایب سنگین تر باعث شده در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود.

در دور موتور 5250، موتور ساینا  دارای قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است. این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند و قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر ۷۲ اسب بخار می باشد. موتور ساینا را شرکت FEV آلمان طراحی کرده است و باید گفت که با ریمپ، کاملا قابل ارتقاست و بهبود عملکرد چشگیری دارد.

 

افزایش شتاب

دلیل پایین بودن شتاب خودرو این است که طراح و سازنده آن، کاهش آلایندگی موتور را در اولویت ایسیو موتور قرار داده و نهایت توان پیشرانه را کمتر مورد توجه قرار داده است. هنگام ریمپ ساینا، این اولویت تغییر کرده و افزایش توان پیشرانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. در نتیجه بعد از ریمپ، عملکرد ماشین بسیار روان و رضایت بخش و شتاب گیری هم بهبود چشمگیری خواهد یافت.

 

افزایش گشتاور موتور

بعد از از ریمپ ایسیو در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ، گشتاور موتور خودروی ساینای شما در دورهای پایین افزایش خواهد یافت. در نتیجه در مسیرهای سربالایی نسبت به قبل، نیاز به معکوس کشیدن ندارید و یا خیلی کم مجبور به این کار خواهید شد.

نمای موتور ساینا

 

از بین بردن تاخیر پدال گاز

خیلی از مالکان مدل اتوماتیک ساینا از تاخیر پدال گاز در ابتدای حرکت شکایت دارند. باید بدانید که این یک مشکل نرم افزاری است و به راحتی با ریمپ قابل حل می باشد.

 

حل مشکل صدای ناک موتور ساینا

معمولا صدای ناک ناشی از مشکلات نرم افزاری می باشد و این مشکل با ریمپ ECU حل می شود. صدای ناک (که اشتباها به آن صدای سوپاپ گفته می شود) در شروع حرکت و در دورهای پایین شنیده می شود.

 

و اما حل مشکلات دیگر ساینا با ریمپ ایسیو

کاهش مصرف بنزین در ساینا تا یک لیتر

به روزرسانی ایسیو ECU مطابق با بنزین مصرفی (بنزین با کیفیت پایین)

پایین آوردن دمای فن ساینا (مناسب سازی برای مناطق گرمسیر)

حل مشکل کپ ساینا در مرحله اولیه حرکت و شروع به کار

رفع مکث بین دنده یک و دو (برای مدلهای با دنده دستی)

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

قابلیت بالا بردن کات آف ساینا تا ۶۵۰۰

قابلیت ایجاد کات آف رگباری (برای مدلهای دنده دستی ساینا)

توانایی حذف سنسور میل سوپاپ ساینا (در صورت درخواست مشتری)

ایجاد بهبود چشمگیر در عملکرد گیربکس در مدلهای اتوماتیک ساینا

کاهش تاخیر دریچه گاز برقی ساینا (برای مدلهای اتوماتیک)

کاهش افت توان با کولر

مرکز ریمپ ایسیو

 

چند پرسش و پاسخ پرتکرار ساینادارن عزیز!

پرسش: ماشین ساینای من بعضی وقت ها صدای ناک دارد و گاهی هم هیچ صدایی ندارد، علت چیست؟

پاسخ: در صورت استفاده از بنزین سوپر صدای ناک ساینا برطرف می شود. این روش با توجه به در دسترس نبودن بنزین سوپر در بعضی شهرستان ها و همچنین قیمت بالای آن، به صرفه نیست. راهکار ما به شما، ریمپ ایسیو موتور ساینا برای کالیبره شدن با بنزین بی کیفیت است.

پرسش: چگونه با افزایش توان، مصرف بنزین ساینا کاهش می یابد؟

پاسخ: این فرآیند اصلاح AFR یا نسبت سوخت به هوا نام دارد. وقتی توان موتور با ریمپ اصلاح و موتور بهینه می شود، در دور پایین زودتر به کشش مد نظر راننده می رسد و در نتیجه سوخت کمتری مصرف می کند.

پرسش: تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده مرکز کریمی تیونینگ بر کیفیت نهایی ریمپ چه تاثیری دارند؟

پاسخ: در واقع مهارت تیم برنامه ریز بیشترین تاثیر را در کیفیت ریمپ دارد که باید شناخت دقیقی از متد ریمپ و برنامه فابریک ایسیو داشته باشند. برای خودرویی مانند ساینا ، از پروگرامر TNM استفاده می شود که دستگاه پیچیده ای نیست. متاسفانه دارندگان ساینا اتوماتیک، به علت ریمپ در مراکز متفرقه و غیر تخصصی دچار مشکل نوسان دور موتور و افزایش مصرف سوخت می شوند. پس از مراجعه به مرکز کریمی تیونینگ ابتدا خودرو در توان بهبود می یابد و همراه آن، مشکل نوسان دور موتور هم اصلاح می شود و دور موتور در عدد ۸۵۰ ثابت می ایستد.

پرسش: علت تاخیر گاز و دیر دور گرفتن ساینا اتوماتیک چیست؟

پاسخ: ماشین های اتوماتیک به صورت پیش فرض بر اساس میزان فشار پدال گاز شتاب نمی گیرند و کندتر عمل می کنند ( در واقع خطی نیستند). همچنین در خودروی ساینا به دلیل استفاده از گیربکس CVT، ضعف دورگیری این گیربکس ها محسوس تر هم هست. از طرفی در ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5) از دریچه گاز برقی استفاده شده است که همین دلیل دیگری بر کُندی این دو مدل خودرو می باشد. تیم ریمپ و تیونینگ کریمی، با استفاده از روش خطی سازی دریچه گاز Linearization throttle response تاخیر دریچه گاز را به کمترین میزان می رساند و عملکرد گیربکس را نیز تسریع می بخشد.

پرسش: آیا مجاز به حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو می باشیم و این کار درستی می باشد؟

پاسخ: سنسور اکسیژن دوم در حلقۀ کنترلی ایسیو نیست، بلکه کیفیت کارکرد کاتالیست را در زمینه آلودگی هوا بررسی می کند. افرادی که برای افزایش بیشتر توان اقدام به حذف کاتالیست یا نصب هدرز نموده اند، با خطای فرسودگی کاتالیست یا سنسور اکسیژن دوم مواجه می شوند. پس از اطلاع به مسئولین کلینیک کریمی تیونینگ، حذف سنسور دوم در برنامه ایسیو این مشتریان عزیز قرار می گیرد.

پرسش: بنده خودروی ساینا اتوماتیک دارم که چند بار جوش آورده، آیا می توان با ریمپ دمای فن را اصلاح کرد؟

پاسخ: استثنائا باید گفت که این ایراد در مدل اتوماتیک مربوط به سیم کشی بوده و با ریمپ برطرف نمی گردد. تعدادی از سایناهای اتوماتیک دارای فراخوان اصلاح دسته سیم رله باکس فن هستند. یهتر است به نمایندگی مراجعه کنید و نمایندگی موظف است طبق این فراخوان مشکل شما را برطرف کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *