خالی شدن باتری ماشین و روش شارژ آن

خوابیدن باتری ماشین یکی از مشکلات رایج در خودروهاست که امکان دارد برای شما هم بارها اتفاق بیفتد. بنابراین لازم است دلایل خوابیدن باتری ماشین را بدانید و از چنین پیشامدی جلوگیری کنید. اما غیر از این لازم است که بلد باشید ماشینی که باتری آن خوابیده است را روشن کنید. چون ممکن است حتی این اتفاق در هنگام رانندگی در خیابان نیز بیفتد.

پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا دلایل خالی شدن باتری ماشین و روش های پیشگیری و شارژ کردن باتری خوابیده را برایتان شرح دهیم:

 

دلایل خوابیدن باتری ماشین

خوابیدن باتری ماشین

خوابیدن باتری ماشین یا خالی شدن باتری ماشین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که فقط یکی از آنها مربوط به پایان عمر باتری خودرو است. بنابراین در بیشتر اوقات، باتری سالم و قابل استفاده است که نشان می دهد مشکل از جای دیگری است. مواردی مانند:

روشن ماند چراغ های خودرو برای مدت طولانی

تاثیر دمای هوا و تغییرات دمایی شدید در باتری به ویژه انواع قدیمی (قرار گرفتن در معرض گرما و سرمای شدید به مدت طولانی باعث خالی شدن باتری ماشین می شود).

نصب نادرست و یا شل شدن اتصالات باتری

خرابی و از کار افتادن دینام خودرو که مسئول شارژ باتری در خودرو است.

خاموش و روشن شدن زیاد خودرو که اجازه نمی دهد دینام به درستی باتری را شارژ نماید.

عدم استفاده از خودرو و روشن نشدن موتور ماشین به مدت طولانی

برق دزدی در خودرو

برق دزدی یک اصطلاح عامیانه است و به این معنا می باشد که زمانی که خودرو خاموش است، یک بخش الکتریکی از خودرو مانند قفل مرکزی، دزدگیر خودرو یا ضبظ آن در حال استفاده از برق باتری و در نتیجه خالی کردن آن می باشد.

و به پایان رسیدن عمر مفید باتری

با پایان یافتن عمر مفید باتری، خالی شدن و خوابیدن باتری ماشیدن، ممکن است هر بار برایتان اتفاق بیفتد و هر بار نیاز دارید برای روشن کردن خودرو، باتری را شارژ نمایید. بنابراین در این وضعیت باید فقط به فکر تعویض باتری باشید. در لینک زیر، روش های افزایش عمر مفید باتری خودرو را شرح داده ایم:

افزایش عمر باتری خودرو + مراقبت در زمستان

 

روش های پیشگیری از خالی شدن باتری ماشین

کابل باتری به باتری

جلوگیری از بروز هر یک از موارد بالا، می تواند از خالی شدن و خوابیدن باتری ماشین شما جلوگیری کند. مثلا:

بعد از خاموش کردن ماشین، چراغ های آن را چک کنید که خاموش باشد. همچنین بسته بودن درهای خودرو و درب صندوق عقب و… نیز مهم است.

ماشین را در جایی مناسب به دور از گرما و سرمای شدید پارک نمایید. در تابستان ها در سایه و در زمستان ها از روکش های مخصوص برای باتری استفاده کنید.

اگر خودروی شما برق دزدی دارد، حتما آن را پیگیری نمایید زیرا در این صورت هم، خالی شدن باتری ماشین برایتان تکرار خواهد شد.

سلامت دینام و همچنین جایگاه اتصال باتری را نیز همواره چک کنید تا همه چیز صحیح باشد.

مدام در مسافت های کوتاه رانندگی نکنید که مجبور باشید ماشین را دائما خاموش و روشن کنید. همچنین از بدون استفاده گذاشتن خودرو در مدت زمان طولانی خودداری کنید و هر از چندگاهی با آن رانندگی نمایید. یادتان باشد که صرفا استارت زدن برای جلوگیری از خالی شدن باتری، راه حل این موضوع نیست و باید با خودرو، مسافتی را رانندگی کنید.

ریمپ هیوندای سانتافه قدیمی و رفع ایرادات نرم افزاری آن

 

چگونه باتری خوابیده ماشین را شارژ کنیم؟

باتری به باتری کردن

روشن کردن ماشین باتری خوابیده با جامپ استارتر قابل حمل

جامپ استارتر یا پاور بانک باتری خودرو، وسیله ای کوچک و قابل حمل برای شارژ کردن باتری ماشین است. این وسیله دارای برق ذخیره در خود می باشد که هر وقت نیاز بود، می تواند باتری را شارژ نماید. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. کافیست کابل مثبت آن را به پایانه مثبت باتری و کابل منفی آن را به پایانه منفی آن متصل کنید و جامپ استارتر را روشن کنید. بعد از یک تا دو دقیقه باتری شارژ شده و می توانید خودرو را روشن کنید.

باتری به باتری کردن ماشین

برای این کار نیاز به یک خودرو با باتری سالم (خودرو باید خاموش باشد) و یک کابل جامپ یا کابل باتری به باتری هست. یک سر کابل قرمز را به قطب مثبت باتری خوابیده بزنید و سر دیگر کابل قرمز را به قطب مثبت باتری سالم. همچنین یک سر کابل مشکی را به قطب منفی باتری سالم زده و سر دیگر آن را به یک بخش فلزی از بدنه باتری خوابیده متصل کنید. این بخش فلزی نباید رنگ شده باشد. سپس خودروی سالم را استارت بزنید تا باتری خوابیده شارژ شود. بعد از حدود یک دقیقه، باتری خوابیده نیز شارژ و خودرو قابل روشن شدن است.

هشدار:

روش باتری به باتری را در باتری هایی که ترک خوردگی و شکستگی دارند به هیچ عنوان انجام ندهید. نکات ایمنی را در این کار رعایت نمایید و از فردی که در این کار تجربه دارد، کمک بگیرید.

 

نگاهی به مزایای ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

مرکز ریمپ کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *