سیستم ایربگ خودرو

ایسیو ایربگ یکی از مهمترین قطعات در خودرو در جهت افزایش سطح ایمنی آن می باشد و در زمان تصادفات، نقش کلیدی در عملکرد کیسه های هوا اجرا می کند تا سلامت سرنشینان حفظ شود و آسیبی در مقابل ضربات به آنها وارد نشود. بنابراین سالم بودن ایسیو ایربگ و اطمینان از اینکه می تواند عملکرد دقیقی داشته باشد، بسیار بااهمیت است.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (بهترین تعرفه + تضمینی) – همراه باشید تا شما را با ایسیو ایربگ و تعمیر ایسیو ایربگ خودرو بیشتر آشنا کنیم:

 

ایسیو ایربگ چیست؟

ایسیو ایربگ

در خودروهای جدید، هر قسمت از خودرو توسط یک بورد الکترونیکی (یا ماژول یا یونیت) کنترل می شود. یکی از این قطعات کنترلی، یونیت ایربگ می باشد که وظیفه آن کنترل عملکرد ایربگ هاست. ایسیو ایربگ یا کامپیوتر ایربگ، واحد کنترل کننده اصلی و مرکزی سیستم ایربگ خودرو می باشد و خطاهای مختلف در این قطعه ذخیره می شود که به صورت روشن شدن چراغ ایربگ برای راننده نمایان می گردد.

در واقع این ایسیو (یونیت ایسیو) است که اطلاعات دریافتی از سنسورهای ضربه را دریافت و با پردازش سریع، دستور اجرای عملکرد ایربگ ها را صادر می کند. این سیستم در هر بار روشن شدن سوئیچ، مدار داخلی خود را چک می کند تا هیچ گونه آسیب دیدگی و یا اختلالی در آن وجود نداشته باشد. پس از آن اقدام به بررسی مقدار مقاومت چاشنی های ایربگ و کمربندهای ایمنی و همچنین بررسی سنسورهای ضربه می نماید.

وظایف ایسیو ایربگ در زمان تصادفات

  • صدور فرمان باز شدن کیسه های هوا و قفل شدن کمربندها
  • ثبت اطلاعات مهم در هنگام تصادف مانند سرعت خودرو، شتاب منفی، جهت ضربه و…

بنابراین باید بگوییم که ecu ایربگ مانند یک جعبه سیاه عمل می کند.و اطلاعات لازم برای بررسی شرایط خودرو در زمان تصادفات را در اختیار کارشناسان قرار می دهد. بعد از ثبت این اطلاعات، ایسیو قفل می شود و دیگر قادر به انجام عملکردهای عادی یک سیستم ایربگی در خودرو نیست. پس اینجاست که نیاز به تعمیرات پیدا می کند.

ریمپ جک j7 – ریمپ انحصاری جک جی 7 در کریمی تیونینگ

 

چرا ایسیو ایربگ به تعمیرات نیاز دارد؟

تعمیر ایسیو ایربگ

در دو حالت به تعمیر ایسیو ایربگ نیاز هست:

  • نمایش کد خطا در پشت آمپر
  • بعد از تصادفات و ثبت اطلاعات تصادف و قفل شدن ایسیو

در واقع باید بگوییم که منظور از تعمیر ایسیو ایربگ، ریست کردن آن است (یعنی تعمیر نرم افزاری). پس نیاز هست تا برنامه ایسیو ریست شود و مجددا مورد برنامه ریزی قرار بگیرد تا بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند. ضمن اینکه ممکن است در تصادفات، این واحد دچار صدمات فیزیکی هم بشود. در این شرایط هم (معمولا کمتر از 10 درصد) بسته به میزان آسیب دیدگی،.می توان از تعمیر ایسیو ایربگ جهت استفاده مجدد آن کمک گرفت (یعنی تعمیر سخت افزاری).

تعمیر ایسیو ایربگ

تعمیر ایسیو ایربگ (از نوع نرم افزاری)، مربوط به پاک کردن کد خطا از ایسیو است و یا پاک کردن اطلاعات مربوط به تصادف که در حافظه ایسیو ثبت شده است. البته این اطلاعات هم به صورت نوعی کد خطا نمایش داده می شوند که ماندگار هستند و نمی توان آنها را با دستگاه دیاگ پاک کرد.

بنابراین نیاز هست تا تعمیرات تخصصی ایسیو ایربگ توسط کارشناسان برنامه نویسی ایسیو انجام شود و برنامه ریزی ایسیو، مجددا روی آن صورت بگیرد. در این صورت، ایسیو کاملا نو و قابل استفاده خواهد شد و تفاوتی با قبل از تصادف نخواهد داشت. هزینه تعمیر ایسیو ایربگ نسبت به تعویض آن بسیار کمتر است.

در چه صورتی، تعمیر ایسیو ایربگ مقدور نیست؟

ایسیوی ایربگ در محلی به دور از احتمال آسیب و ضربه قرار داده شده است.تا بتواند در هر شرایطی سالم باقی بماند و فعالیت خود را به درستی انجام دهد. بنابراین احتمال خرابی و آسیب دیدگی فیزیکی در آن بسیار کم است.و در صورت بروز چنین مشکلی نیز، می توان آن را مورد تعمیر قرار داد. تعمیرات نرم افزاری آن نیز، همان طور که توضیح دادیم کاملا قابل انجام است و ایسیو را به حالت قبل از نمایش کد خطا برمی گرداند.

تنها در صورتی که ایسیو خیس شود و درون آن، آب برود، دیگر قابلیت تعمیرات ندارد؛ زیرا بورد الکترونیکی آن آسیب شدیدی می بیند و می سوزد.

تنظیم کیلومتر خودرو به عدد دلخواه مشتری

 

ریست و تعمیر ایسیو ایربگ در بهترین مرکز ریمپ و تعمیر انواع ایسیو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز“کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” سال هاست که در زمینه تعمیر و برنامه ریزی مجدد انواع ایسیو خودرو فعالیت دارد و یکی از خدمات تخصصی که در این سال ها به مشتریان مجموعه ارائه داده می شود، ریست و تعمیر ایسیو ایربگ (انواع خودرو) می باشد.

لازم به ذکر است که خدمات این مجموعه با ضمانت 2 ساله همراه است که در واقع نشان از حرفه ای بودن مجموعه کریمی تیونینگ در ارائه خدمات تخصصی می باشد. بنابراین با خیالی آسوده، می توانید کلیه تعمیرات ایسیو، ریست و تعمیر ایسیو ایربگ، تعمیر و برنامه ریزی انواع یونیت های تجهیزات داخلی و… را در این مجموعه با بهترین تعرفه در کشور، انجام دهید.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *