چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم؟

یکی از تخصص های بسیار جذاب و پردرآمد در زمینه خودرو، ریمپ ایسیو و تعمیرات آن است. به همین دلیل، این سوال که چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم؟ به یک سوال پرتکرار تبدیل شده است که در ادامه، پاسخ آن را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (بهترین تعرفه + تضمینی) – همراه باشید تا شما را با ریمپ ایسیو و آموزش ریمپ کردن خودرو بیشتر آشنا کنیم:

توضیحاتی درباره ریمپ ایسیو

ریمپ و تیونینگ خودرو خارجی

ریمپ، علم برنامه ریزی در کامپیوتر خودرو است. ریمپ ایسیو با اعمال تغییرات در بخش های مختلف مپ ایسیو، باعث ایجاد تغییراتی در رفتار خودرو می شود. این تغییرات، همیشه در راستای بهبود کیفیت و کارایی خودرو و موتور آن می باشد و به همین دلیل است که استقبال زیادی آن شده است.

اگر در این زمینه آگاهی داشته باشید، حتما می دانید که همه ECU ها دارای کدهایی به شکل نقشه و جدول های استانداردی هستند که قابلیت تغییر و باز نویسی مجدد را دارند و در واقع می توان آنها را مجددا برنامه نویسی و کدنویسی کرد. با تغییر کدها و هگزها که با حرف C نوشته شده اند، ریمپ ایسیو انجام می شود و برنامه آن بهینه سازی می شود.

 اینکدها، مربوط به پارامترهای عملگرها و سنسورها هستند که فقط افراد برنامه نویس متوجه آن ها می شوند. از آنجا که تعداد عملگراها و سنسورها در موتور و خودرو بسیار زیاد است، آشنایی با آنها بسیار زمانبر است و نیاز به صرف دقت و توجه زیادی برای آموزش و کارآموزی دارد.

  • خیلی از مردم می پرسند که چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم؟ باید بگوییم که ریمپ کردن خودرو نیاز به آشنایی کامل با ایسیو و نرم افزارهای ریمپ دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم؟

برای اینکه بتوانید خودروی خود را ریمپ کنید، به مهارت ها و تجهیزات مختلفی نیاز دارید، از جمله:

  • شناخت کامل از انواع ایسیو و جزئیات نقشه نرم افزاری آنها
  • آشنایی و مهارت کار با نرم افزار Winols
  • آشنایی و مهارت کار با دستگاه TNM
  • آشنایی کامل با نحوه اعمال تغییرات در جداول مختلف ایسیوهای برندهای گوناگون

بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری ریمپ ایسیو هستند و می پرسند که چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم، احتمالا یک پیش زمینه درباره برق و انژکتور خودرو و یا باطری سازی، تعمیرات ایسیو و همچنین کار با دستگاه دیاگ را دارند. اما کسانی که چنین پیش زمینه ای هم ندارند، ورود آنها به این حوزه باید از آموزش پایه انجام شود.

 

آیا واقعا می توان خودرو را به صورت خودآموز ریمپ کرد؟

اگر شما به دنبال این هستید که خودروی خود را ریمپ کنید، باید مهارت هایی که در بالا توضیح دادیم را بیاموزید. ضمن اینکه روش ریمپ برای بسیاری از ایسیوها، کاملا با یکدیگر متفاوت است یعنی باید با توجه به نوع ایسیو خودروتان، آموزش آن را ببینید. در اینترنت (آپارات، یوتیوب و…)، ویدیوهای آموزشی مختلفی وجود دارد که با توجه به آنها و با در اختیار داشتن تجهیزات لازم، می توانید به صورت قدم به قدم، ایسیو خودروتان را ریمپ نمایید. اما یک نکته بسیار وجود دارد:

هشدار:

حتی در صورت داشتن آشنایی کامل با پیش زمینه های برق خودرو و دیاگ و آشنایی با روش های ریمپ ایسیو، باز هم نباید ریسک کنید و خودروتان را به صورت خود آموز ریمپ کنید. چرا؟

به این دلیل که این کار نیاز به مهارت، تجربه و کارآموزی دارد. مثل اینکه بخواهید با در اختیار داشتن یک قیچی و یک شانه و با دیدن یک ویدیوی آموزشی چند دقیقه ای در اینترنت، بخواهید موهای خود را کوتاه کنید، به نظرتان نتیجه چه خواهد بود؟

مسلما نتیجه آن وحشتناک خواهد بود حتی اگر قدم به قدم با توجه به آموزش پیش بروید. زیرا شما تجربه و مهارت کافی را ندارید. ضمن اینکه همیشه مشکلاتی خارج از روال عادی پیش می آید که شما درباره آنها و نحوه رفع آنها چیزی نمی دانید. بنابراین:

از ریمپ ایسیو خودرو بر اساس آموزش های اینترنت خودداری نمایید.

حتی اگر با تمام جزئیات، ریمپ کردن خودرو را بیاموزید، نیاز دارید که دوره های کارآموزی را تحت نظر یک ریمپ کار حرفه ای بگذرانید تا به یک مهارت کافی و قابل قبول دست پیدا کنید.

 

چنانچه به ریمپ ایسیو علاقه دارید….

ریمپ ایسیو

اگر به کار ریمپ ایسیو علاقه دارید، احتمالا یکی از دو دسته افراد زیر هستید:

  1. این علاقه فقط از روی کنجکاوی است
  2. این علاقه برای وارد شدن به دنیای ریمپ و انتخاب آن به عنوان یک شغل است.

اگر از دسته اول هستید، دوره دیدن و شرکت در کلاس های آموزشی را پیشنهاد نمی کنیم. زیرا هزینه زیادی دارد. اما اگر تصمیم دارید بر اساس علاقه و دانسته های نصف و نیمه، خودروی خود را ریمپ کنید، در این مورد هم به اندازه کافی به شما هشداد داده ایم.

اما اگر جزء دسته دوم هستید، باید بگوییم که این علاقه می تواند شما را به یک ریمپ کار حرفه ای و متخصص تبدیل کند که اتفاقا این روزها، بازار کار خوبی برای آن وجود دارد. پس در دوره های آموزش ریمپ ایسیو شرکت کنید و تا می توانید، دانش فنی و تخصصی خود را درباره ریمپ، تعمیرات ایسیو، برق خودرو و… بالا ببرید.

دوره های آموزشی ریمپ ایسیو:

در دوره های آموزشی ریمپ ایسیو و تعمیرات آن، سرفصل های مختلفی آموزش داده می شود. این دوره ها با توجه به اینکه زیر نظر کدام مجموعه باشد، هزینه های متفاوتی را در بر می گیرند و خب البته مدرکی که به عنوان Certificateبه شما اعطا می شود نیز، می تواند سطوح مختلفی از ارزشمندی را داشته باشد.

سرفصل های آموزشی ریمپ ایسیو به صورت زیر است:

  1. آشنایی با علم ریمپ
  2. آشنایی با ایسیو خودروهای ایرانی و خارجی
  3. آشنایی با حافظه های داخلی ایسیو
  4. آموزش مراحل ریمپ خودرو
  5. آموزش مزایا و معایب ریمپ
  6. آموزش دامپ
  7. آموزش مپ لیست
  8. آموزش چکسام
  9. آموزش کات آف
  10. آموزش ناک
  11. آموزش نحوه صحیح چکسام
  12. آموزش نسبت سوخت به هوا
  13. آموزش افزایش توان و گشتاور
  14. آموزش رفع تاخیر پدال گاز
  15. آموزش حذف کد خطا کاذب
  16. آموزش آپدیت گیربکس اتوماتیک
  17. آموزش آشنایی با سنسورهای مپ ، دما ، اکسیژن ، میل سوپاپ و…
  18. آموزش کاهش مصرف سوخت
  19. آموزش افزایش شتاب
  20. آموزش کاهش دمای موتور
  21. آموزش اصلاح مصرف سوخت
  22. آموزش حذف سنسور میل سوپاپ
  23. آموزش حذف سنسور اکسیژن
  24. آموزش تنظیم سنسور دما
  25. آموزش کاهش دمای فن
  26. آموزش سازگاری با سوخت
  27. آموزش تبدیل خودرو از یورو 4 به یورو 2
  28. آموزش نحوه صحیح پارامترخوانی
  29. آموزش تخصصی دیاگ خودرو
  30. آموزش رفع خطا ایسیو

 

مرکز ریمپ تخصصی کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو با بهترین تعرفه در کرج و استان البرز

"کریمیدر کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *