مزایا و معایب ریمپ 206

یکی از خودروهایی که در بازار خودروی ایران بسیار پرطرفدار و محبوب است، پژو 206 است که خیلی ها اقدام به ریمپ و برنامه ریزی مجدد در آن می نمایند. مسلما با دانستن مزایا و معایب ریمپ 206، خیلی بهتر می توانید این کار مهم و ضروری را مدیریت کنید و یک ریمپ بی نقص را در خودرو 206 خود تجربه نمایید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (بهترین تعرفه + تضمینی) – همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب ریمپ 206 بیشتر آشنا کنیم:

 

ریمپ چیست و به چه منظوری در خودروهای مختلف انجام می شود؟

قبل از اینکه به مزایا و معایب ریمپ 206 اشاره کنیم، بهتر است درباره فرایند ریمپ ایسیو و جزئیات آن، اطلاعات مختصری را به شما بگوییم. ریمپ REMAP به معنای برنامه ریزی مجدد در کامپیوتر خودرو است. می دانید که هر خودرویی دارای یک کامپیوتر مرکزی است که به آن ایسیو می گویند. ایسیو یک برنامه نرم افزاری دارد که بر اساس اطلاعات تنظیم شده در آن، به کنترل و مدیریت بخش های مختلف موتور و خودرو می پردازد.

این برنامه نرم افزاری بر اساس یک سری قوانین و ضوابط ثابت کالیبره می شود که محدودیت ها و نقص های فراوانی دارد و خودرو را تضعیف می نماید. در واقع با انجام ریمپ ایسیو و تنظیم دقیق جزئیات آن، می توان موتور را بهینه سازی کرد تا بالاترین قدرت و توان را از خود به نمایش بگذارد و از طرفی، مصرف سوخت و مشکلات و خرابی های قطعات مختلف در آن کاهش یابد.

  • ریمپ می تواند معایب و ایرادات نرم افزاری خودرو را به صورت کامل و دائمی برطرف نماید.

 

ریمپ 206

پژو 206، خودرویی است که در طول سالیان متمادی تولید شده است. این خودرو در این سال ها با ایسیوهای متنوعی عرضه شده که. هر کدام از این ایسیوها دارای برنامه ای متفاوت هستند. بنابراین ایرادات مختلفی دارند که باعث شده در خودرو، کمبودها و مشکلات متفاوتی نیز ایجاد گردد.

یکی از دلایل اصلی برای اقدام به ریمپ 206 نیز همین مشکلات است که در اثر برنامه ریزی غلط در ایسیو خودرو ایجاد می شود. مشکلاتی همچون:

  • تاخیر زیاد در پدال گاز
  • داغ شدن موتور و بالا بودن دمای آن
  • کمبود شتاب خودرو در دورهای پایینی
  • ناک موتور و…

این مشکلات، همگی به دلیل تنظیمات اشتباه ایسیو در خودرو ظاهر می شوند و با اعمال تغییرات صحیح در آن، می توان آنها را به طرز چشمگیری کاهش داد و یا به صورت دائمی برطرف نمود.

 

مزای و معایب ریمپ 206

مزایای ریمپ 206:

1. کاهش مصرف سوخت خودرو تا یک لیتر

2. افزایش توان موتور به میزان 5 تا 10 اسب بخار

3. افزایش گشتاور موتور به میزان 15 نیوتن متر

4. رفع کامل تاخیر پدال گاز و کپ اولیه حرکت

5. رفع مشکل کمبود کشش مخصوصا در دور موتور بالا

6. اصلاح دمای شروع به کار فن موتور که در 206 تیپ های مختلف بسیار بالاست و باید دمای کارکرد فن موتور کاهش یابد.

7. رفع مشکل ناک موتور

8. افزایش سرعت و کاتاف

9. حذف خطای کاتالیزور

10. افزایش شتاب خودرو و کاهش شتاب صفر تا صد ثانیه

معایب ریمپ 206:

حتما شما هم شنیده اید که برخی افراد اعتقاد دارند که ریمپ ایسیو ریسک دارد یا مثلا می گویند که بگیر – نگیر دارد و ممکن است شرایط خودرو را بهبود دهد و یا به کلی برنامه آن را به هم بریزد و کارایی اش را مخدوش سازد. این دقیقا همان موضوع مهمی است که به عنوان معایب ریمپ 206 و البته دیگر خودروها شمرده می شود.

چیزی که باعث می شود ریمپ ایسیو بگیر – نگیر داشته باشد، مراجعه به به مرکز ریمپ و ریمپ کار ماهر یا نابلد است. اگر شما به مرکز تخصصی مراجعه کنید، از مزایای ریمپ ایسیو 206 بهره مند می شوید و اگر به یک مرکز غیر تخصصی و یک ریمپ کار غیر ماهر و نابلد مراجعه نمایید، معایب آن نصیبتان خواهد شد. به طور مثال:

افزایش پارامترهای مختلف در خودرو نیاز به شناخت دقیق توان و ظرفیت موتور دارد و اگر بیش از حد توان و ظرفیت موتور باشد، موتور را با مشکلات جدی و خرابی های گسترده مواجه می شود مانند ناک زدن موتور، خرابی کاتالیست، سوختن واشر سرسیلندر و… . افزایش کاتاف یکی از موارد پرتقاضا در ریمپ 206 است که باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شود. افزودن کاتاف زمانی مجاز است که راندمان حجمی موتور با لوازم مانند کیت مکش ، میل سوپاپ ، هدرز ، افزایش یابد که یک ریمپ کار حرفه ای، به تمام این موضوعات آگاهی کامل دارد.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن و مراجعه کردن به یک مرکز تخصصی است. یکی از روش های شناخت مراکز معتبر و تخصصی ریمپ ایسیو این است که خدمات ریمپ را با گارانتی و ضمانت ارائه می دهند. این گارانتی، خیال مالکان خودرو را از هر بابت راحت خواهد کرد.

 

مرکز ریمپ تخصصی کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو با بهترین تعرفه در کرج و استان البرز

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *