کاهش مصرف سوخت با ریمپ

کاهش مصرف سوخت با ریمپ، یکی از مزایایی که است در خصوص تاثیر ریمپ در خودرو گفته می شود و خیلی از مالکان خودرو که اقدام به ریمپ ایسیو می کنند، قصدشان از انجام ریمپ، همین موضوع است. اما بیایید ببینیم که اصلا چنین ادعایی صحت دارد؟ آیا ریمپ ایسیو واقعا می تواند باعث کاهش مصرف سوخت در خودرو شود؟

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

آیا با ریمپ، می توان مصرف سوخت را کاهش داد؟

کاهش مصرف سوخت خودرو

قبل از اینکه درباره جزئیات ریمپ و تاثیرات آن در رفتار خودرو صحبت کنیم، بهتر است پاسخ پرسش بالا که به دنبال آن به این صفحه آمده اید را به صورت رک و پوست کنده بدهیم:

بله، قطعا! ریمپ ایسیو از چند طریق، می تواند میران مصرف سوخت را کاهش دهد و به همین دلیل است که تا این حد در بین مردم عادی محبوبیت پیدا کرده است. زیرا صرفه جویی زیادی در هزینه های سالانه خودرو ایجاد می کند که شاید در نظر اول زیاد به چشم نیاید؛ اما اگر یک حساب سرانگشتی کنید، می بینید که به معنای واقعی در کاهش هزینه ها تاثیرگذار است (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد)

آشنایی با جزئیات کاهش مصرف سوخت با ریمپ

در ایسیو، جداول گوناگونی وجود دارد که تنظیمات آنها، تعیین کننده نوع کارکرد موتور می باشند. متاسفانه باید بگوییم که این تنظیمات به گونه ای هستند که بالاترین راندمان را ایجاد نمی کنند. دلیل این موضوع، هر چه که هست، باعث می شود مصرف سوخت افزایش یابد و موتور در حالتی بهینه قرار نداشته باشد.

ریمپ ایسیو با اعمال تغییرات در این جداول، بالاترین راندمان را ایجاد می کند. یعنی با تغییر و ایجاد تنظیم دقیق در جداول پاشش سوخت، نسبت سوخت به هوا، جرقه زنی و… ، رفتار موتور بهینه سازی می شود و از حداکثر قدرت سوخت استفاده می گردد. در نتیجه، میزان مصرف سوخت کاهش می یابد. اما فقط این نیست!…

عدم سازگاری موتور با نوع بنزین نیز باعث افزایش مصرف سوخت می شود

می دانید که خودروهای جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 هستند. این یعنی اینکه به بنزینی با کیفیت بالا و با عدد اکتان بالای 90 نیاز دارند و این در حالی است که بنزین های موجود در جایگاه های سوخت ایران، بی کیفیت هستند و استاندارد یورو 2 و 3 دارند. بنابراین در صورت ریختن بنزین بی کیفیت در خودروهایی که موتور آنها با بنزین باکیفیت کالیبره شده است، نوعی عدم هماهنگی ایجاد می شود. این عدم هماهنگی، همان ناک زدن موتور است.

  • ناک زدن موتور؛ پدیده خامسوزی و احتراق ناقص بنزین را در پی دارد. یعنی علاوه براینکه بسیار خطرناک است و باعث کاهش شدید طول عمر موتور می شود، مصرف سوخت را هم افزایش می دهد.

راهکار چیست؟

  1. از سوخت باکیفیت (بنزین سوپر) استفاده کنید.
  2. موتور را با سوخت بی کیفیت هماهنگ کنید.

مورد اول به دلیل گران بودن و افزایش هزینه ها، محلی از اعتبار ندارد و می ماند گزینه دوم که یک بار برای همیشه، مشکل را برطرف می سازد. یعنی با ریمپ ایسیو، تنظیمات موتور و ایسیو را به گونه ای تغییر می دهید که با همان بنزین بی کیفیت مصرفی در ایران هماهنگ شود. در نتیجه، هم جلوی ناک موتور را می گیرید و هم مصرف سوخت را کاهش می دهید.

کاهش مصرف سوخت با ریمپ، چقدر است؟ چند درصد است؟

با ریمپ ایسیو، می توان در حدود نیم تا یک لیتر، کاهش مصرف ایجاد نمود. یعنی اگر در هر 100 کیلومتر، 10 لیتر بنزین مصرف شود، با ریمپ به عدد 9 تا 9.5 می رسد که چیزی در حدود 10 درصد است. (البته ممکن است با توجه به نوع موتور، این میزان بیشتر هم باشد) . خوشبختانه انجام ریمپ به منظور کاهش مصرف سوخت در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ، به صورت تضمینی انجام می شود تا خیالتان از بابت حتمی بودن نتیجه، راحت باشد.

  • موضوع صرفه جویی در هزینه مصرف بنزین را باید در کنار پیشگیری از ناک موتور در نظر بگیرید. ناک موتور در مدت زمان کوتاهی باعث فرسودگی شدید قطعات مختلف موتور می شود و هزینه های تعویض و تعمیر سنگینی را ایجاد می کند. ریمپ از این خرابی ها و هزینه های به دنبال آن نیز پیشگیری می کند.

 

کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *