تنظیم کیلومتر ماشین

تنظیم کیلومتر خودرو یا اصلاح کیلومتر خودرو یکی از کارهایی است که در خودروهای مختلف و مخصوصا انواع وارداتی انجام می شود. این کار، مخصوصا در انواع خودروهای لوکس به یک امر عادی و طبیعی تبدیل شده است و مراکز زیادی اقدام به انجام آن می نمایند. البته این خدمات دارای کیفیت های متفاوتی است و کاملا بستگی به میزان تجربه و مهارت آنها دارد. اگر می خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای این مقاله را بخوانید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید:

 

ثبت عدد کیلومتر طی شده در انواع خودروها

در خودروهای قدیمی و از نوع کاربراتوری، کیلومتر شمار یک قطعه فیزیکی بود که میزان کارکرد خودرو در آن، از طریق میله متصل به هاب خودرو یا توسط سیمی که به چرخ دنده دیفرانسیل متصل بود بصورت مکانیکی در آمپر ثبت می گردید. اما در خودروهای جدید و از نوع انژکتوری، کیلومترشمار به صورت دیجیتالی می باشد و نحوه ثبت آن نیز روش های متفاوتی را شامل می شود.

در این نوع خودروها با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در سیستم برق خودرو، میزان کیلومتر به چندین صورت در پشت آمپر، ایسیو (کامپیوتر خودرو) و در یکی از نودهای مالتی پلکس ذخیره می گردد.

 

محل ثبت کیلومتر در انواع خودروهای موجود در بازار ایران

تنظیم کیلومتر خودرو

محل ثبت کیلومتر در خودروهای تولید ایران خودرو:

خودروهای تولیدی در دهه 80

میزان کیلومتر خودرو توسط سنسور کیلومتر که بر روی دیفرانسیل خودرو نصب می باشد، در ایسیو و پشت آمپر ثبت می شود.

206 فرانسوی

خودروهای 206 که تا قبل از سال 1390 تولید شده اند و به 206 فرانسوی معروف هستند، وضع متفاوتی دارند و میزان کیلومتر در پشت آمپر و BSI ذخیره می گردد، زیرا این خودروها از سیستم برق مالتی پلکس (شبکه) بهره می برند.

خودروهای دارای سیستم مالتی پلکس MultiPlax

در این نوع از خودروها، محل ثبت کیلومتر خودرو علاوه بر پشت آمپر و ایسیو در یکی از نودهای مالتی پلکس خودرو نیز می باشد. خودروهای دارای سیستم برق ماکس علاوه بر آمپر و ایسیو، میزان کیلومتر در FN نیز ذخیره می گردد. در سیستم های برق اکوماکس و SMS نیز میزان کیلومتر علاوه بر آمپر و ایسیو در نود زیر فرمان تحت عنوان BCM در اکوماکس و CCN در مدل SMS ذخیره می گردد.

محل ثبت کیلومتر در خودروهای تولید سایپا:

محل ثبت کیلومتر در خودروهای سایپایی، پشت آمپر و ایسیو (کامپیوتر خودرو) می باشد. همچنین در برخی انواع کوئیک از سیستم برق مالتی پلکس استفاده شده است.که در این نوع از سیستم برق؛ میزان کیلومتر در سه قسمت پشت آمپر، ایسیو (کامپیوتر خودرو) و نود زیر فرمان BCM ذخیره می گردد.

محل ثبت کیلومتر در خودروهای وارداتی چینی:

در تمام خودروهای چینی، محل ثبت کیلومتر خودرو در پشت آمپر و ایسیو (کامپیوتر خودرو) می باشد.

محل ثبت کیلومتر در خودروهای وارداتی غیر چینی:

در خودروهای وارداتی غیر چینی اعم از خودروهای کره ای و ژاپنی، محل ثبت کیلومتر خودرو در پشت آمپر و ایسیو (کامپیوتر خودرو) می باشد. همچنین در برخی خودروهای دارای گیربکس اتومات؛ مقدار مسافت طی شده در ایسیو گیربکس نیز ثبت می گردد.

خودروهای پیچیده تر مانند بنز و BMW، ساختاری مشابه سیستم Multi plax دارند و میزان کیلومتر در سه یا پنج بخش، ثبت می گردد.

عوارض ریمپ خودرو چیست ؟ 3 نکته که هیچ کس نمی گوید

 

تنظیم کیلومتر خودرو

یکی از کارهایی که روی خودروهای مختلف و مخصوصا انواع وارداتی و مدل بالا انجام می شود، تنظیم کیلومتر خودرو به عدد دلخواه مشتری و کاهش میزان آن می باشد. در واقع این کار باعث می شود میزان کارکرد خودرو پایین تر از حد واقعی آن بشود. بنابراین 2 موضوع پیش می آید که برای خریداران و فروشندگان، اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا دغدغه هایی جدی در این باره پیدا کنند:

  • تصمیم درباره اقدام به کم کردن کیلومتر در زمان فروش خودرو
  • نگرانی از بابت دستکاری شدن کیلومتر خودرو در زمان خرید خودرو

به هر حال، این موضوعات در زمان خرید و فروش خودرو وجود دارد و جالب است بدانید که درباره خودروهای خارجی کاملا مصداق دارد و می توانیم بگوییم که نزدیک به 100 درصد این خودروها دستکاری کیلومتری می شوند. نکته جالب هم این است که این اتفاق در خودروهای داخلی و کمتر لوکس هم به چشم می خورد (پس نباید از بابت آنها خیالتان راحت باشد).

تنظیم کیلومتر خودرو به عدد دلخواه مشتری – مرکز ریمپ کریمی تیونینگ

لوگو-کریمی-تیونینگ-1

کم کردن کیلومتر خودرو بدون باز کردن ایسیو و از طریق پورت OBD انجام می شود. به همین دلیل، تشخیص آن کار ساده ای نیست و از آنجا که این تغییر، یک تغییر نرم افزاری است، معمولا نمی توان به آن پی برد. در “مرکز ریمپ کریمی تیونینگ”:

  • کلیه خدمات مربوط به کیلومتر خودرو
  • تنظیم کیلومتر ماشین به عدد دلخواه مشتری
  • و همچنین تعیین میزان کارکرد واقعی خودرو

انجام می شود، این خدمات برای تمامی انواع خودروها قابل انجام است، اعم از خودروهای داخلی و وارداتی:

  • خودروهای اروپایی ( بنز، بی ام و، رنو، پژو، سیتروئن، پورشه و…)
  • خودورهای ژاپنی ( مزدا، تویوتا، میتسوبیشی، نیسان، سوزوکی و…)
  • خودروهای کره ای ( کیا، هیوندای، سانگ یانگ و…)
  • و انواع خودروهای چینی و ایرانی

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ، برق خودرو و تیونینگ انواع خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد تیونینگ و  ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *