ریمپ ام وی ام ایکس 55

خودروی ام وی ام ایکس 55 یکی از کراس اورهای محبوب چری در ایران است که به دلیل زیبایی و جذابیت طراحی ظاهری آن و البته، محبوبیت بی حد خودروهای کراس اور در جامعه، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند. اما این خودرو، ایرادات نرم افزاری رایجی دارد که باید با ریمپ ایسیو برطرف شوند تا کیفیت خودرو و عملکرد موتور آن ارتقا یابد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایای ریمپ ایکس 55 بیشتر آشنا کنیم:

 

معرفی خودرو ام وی ام ایکس 55 – MVM X55

نمای جانبی و عقبی X55

خودروی ام وی ام ایکس 55، یکی از خودروهای کراس اور برند چری است که بعضی ها هم آن را با نام تیگو X5 یا تیگو 4 می شناسند. متاسفانه این خودرو به دلیل محدودیت های زیاد در زمان عرضه و همچنین عرضه شدن سریع نمونه فیس لیفت شده یعنی ایکس 55 پرو، موفقیت چندانی کسب نکرد. اما خودروهای ایکس 55 موجود در بازار، به خوبی رضایت مالکان خود را جلب کرده اند و به دلیل زیبایی ظاهری و آپشن های مناسب، بازار خرید و فروش خوبی را ایجاد کرده اند.

این خودرو در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت عرضه شده است.

مشخصات فنی و موتوری ام وی ام ایکس 55

حجم موتور: 1500 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 210 نیوتن متر در 1750 الی 4000 دور بر دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک دوکلاچه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

نوع ایسیو ایکس 55:

ایسیو بوش ME17.U.6

این نوع ایسیو فقط باید با پروگرمرهای اورجینال ریمپ و برنامه ریزی شود و در غیر این صورت، مشکلات فراوانی در ایسیو و عملکرد موتور خودرو ایجاد می شود که می تواند خسارات زیادی را ایجاد نماید. باید یادآور شویم که مراکز کمی در کشور قابلیت ریمپ این نوع ایسیو را دارند که مرکز ریمپ کریمی تیونینگ، تنها مرکز شهر کرج و استان البرز است که ریمپ ایکس 55 را انجام می دهد.

 

چرا ام وی ام ایکس 55 به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

نمای داخلی ایکس 55

مشکل لگ توربو

لگ توربو، یکی از مشکلات رایج در موتورهای دارای سیستم توربو شارژ است. لگ توربو به معنی افت لحظه ای شتاب و تاخیر در ورود توربو شارژ به مدار است. این تاخیر در ابتدای دورگیری موتور کاملا قابل تشخیص است ولی با ریمپ ایسیو، می توان آن را به صورت کامل برطرف نمود.

در ریمپ  ایسیو، با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ یا همان تاخیر زمانی به حداقل می رسد به طوری که دیگر متوجه آن نخواهید شد.

تاخیر پدال گاز و کمبود شتاب حرکتی

در خودروهای جدید، دریچه گاز برقی وجود دارد که توسط ایسیو، باز و بسته می شود. یعنی اینکه با فشردن کامل پدال گاز، دریچه گاز تا انتها باز نمی شود. زیرا ایسیو چنین اجازه ای به آن نمی دهد و باید بر اساس الزامات آلایندگی عمل کند. به همین دلیل، خودرو دارای تاخیر حرکتی و کمبود شدید شتاب می باشد.

خوشبختانه این مشکل، یک ایراد نرم افزاری است که با ریمپ ایسیو کاملا برطرف می شود. یعنی با ریمپ ایسو می توان رابطه دریچه گاز و پدال را خطی کرد و از کنترل ایسیو خارج نمود. در این صورت با فشردن پدال گاز، شتاب خودرو کاملا نمایان می شود و افزایش سرعت اتفاق می افتد.

کمبود توان و گشتاور خودرو

یکی از نقاط قوت خودروی ام وی ام ایکس 55، وجود موتور قدرتمند در آن است. اما این موضوع هنگام استفاده و سواری خودرو نقض می شود و کمبود توان و گشتاور خودرو کاملا واضح و مشخص است. دلیل این ضعف و کمبود قدرت موتور، محدودیت هایی است که در تنظیمات ایسیو اعمال شده است. با ریمپ و اعمال تغییرات در جداول آن، می توان به توان و گشتاور موتور رقم های قابل توجهی افزود.

این مطالب را هم بخوانید:

پدال گاز برقی چیست؟ علائم خرابی پدال گاز برقی

علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو MVM ایکس 55 – X55 در کلینیک کریمی تیونینگ

کاهش مصرف سوخت

افزایش توان و گشتاور موتور خودرو

افزایش شتاب اولیه و ثانویه

رفع کامل کپ اولیه و تاخیر دریچه گاز و رفع لگ توربو

اصلاح دمای فن خودرو در سه حالت خاموش، کند و تند

کاهش دمای موتور و اصلاح مدیریت سیستم خنک کننده

کاهش تاثیر سیستم تهویه مطبوع و کولر روشن بر افت توان موتور خودرو

افزایش کاتاف تا سطح ایمن و قابل قبول

رفع کمبود گشتاور موتور در دنده های سبک و افزایش کشش خودرو

بهبود شاخص AFR برای افزایش راندمان موتور

رفع مشکل ناک موتور و حل مشکل صدای ناک

برطرف کردن خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

هزینه ریمپ ایکس 55 – X55 در کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

 

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *