علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت

علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت، هر چه که باشد، باید سریعا به آن رسیدگی کنید، زیرا نشان از یک خرابی و نقص جدی در خودرو است که در ادامه به شما خواهیم گفت. در واقع دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث خاموش شدن ماشین در حال حرکت شوند، بنابراین آشنایی با آنها برای هر راننده ای، کاملا ضروری به نظر می رسد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا این دلایل را به شما بگوییم:

 

آشنایی با رایج ترین دلایل و علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت

تمام شدن بنزین و نبود سوخت

تمام شدن بنزین خودرو

اصلی ترین دلیلی که باید در زمان خاموش شدن ماشین در حال حرکت به آن شک کنید، میزان بنزین موجود در باک خودرو است. ممکن است فراموش کرده باشید که بنزین ندارید و یا اصلا نشانگر بنزین خراب باشد و به درستی به شما میزان بنزین موجود در باک را نشان ندهد.

اما اگر مطمئن هستید که بنزین دارید و باک به اندازه کافی پر هست، دلایل دیگر را بررسی نمایید.

خاموش شدن ماشین به دلیل از کار افتادن دینام

زمانی که استارت می زنید، از نیروی باتری برای روشن کردن خودرو استفاده می کنید. در ادامه، تمام وظیفه تامین نیروی الکتریکی و برق خودرو به عهده دینام است که اتفاقا کار شارژ باتری را نیز انجام می دهد. اگر دینام از کار بیفتد، خودرو مدت کوتاهی با ذخیره باتری کار می کند و در نهایت خاموش می شود. زیرا دیگر نیروی الکتریکی برای جرقه زنی و دیگر فعالیت های موتور و… وجود ندارد.

بنابراین خراب شدن و از کار افتادن دینام خودرو نیز یکی دیگر از علت های خاموش شدن ماشین در حال حرکت است.

خرابی در سیستم سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی خودرو

سیستم سوخت رسانی هم یکی دیگر از اجزای اصلی در کارکرد و ادامه حرکت در ماشین است. این سیستم از اجزای مختلفی تشکیل شده که باعث می شود سوخت از باک تا موتور، انتقال یابد و همچنین دستورات ایسیو برای میزان پاشش سوخت و تنظیم زمان دقیق آن و… را نیز اجرا می کند.

هر گونه نقص در اجزای سیستم سوخت رسانی مساوی است با نداشتن بنزین!. زیرا سیستم در نهایت نمی تواند بنزین را به محفظه اشتعال انتقال دهد.

نقص در سنسور موقعیت میل لنگ و تاثیر آن در خاموش شدن ماشین

موقعیت میل لنگ در هر لحظه، باعث می شود تا ایسیو بر اساس آن دستورات پاشش سوخت و جرقه زنی را صادر کند. این موقعیت یابی و بررسی دقیق را سنسور موقعیت میل لنگ انجام می دهد. بنابراین زمانی که این سنسور دچار نقص می شود، هماهنگی بین سیستم جرقه زنی و سوخت رسانی مختل می شود و ایسیو دستور خاموش شدن موتور را اعلام می کند.

در واقع خرابی و نقص در سنسور موقعیت میل لنگ باعث خاموش شدن ماشین در حال حرکت می شود که باید سریعا بررسی و عیب یابی شود.

خرابی در واحد کنترل موتور یا همان ایسیو

ایسیو و خرابی آن در خاموش شدن ماشین

ایسیو در خودرو، تقریبا همه کارها را هماهنگ می کند. بررسی اطلاعات سنسورها و هماهنگ سازی تمام قطعات با یکدیگر، در نهایت منجر به کارکرد خوب و دقیق موتور می شود. اما اگر خود ایسیو دچار خرابی و نقص شود، این هماهنگی به طور کامل به هم می ریزد. بنابراین یکی دیگر از علت های خاموش شدن ماشین، خرابی و نقص در کامپیوتر خودرو می باشد.

قبلا درباره علائم خرابی ایسیو و تعمیرات آن، مطالبی را در “وبسایت کریمی تیونینگ” قرار داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما این مطالب را هم مطالعه بفرمایید:

ایسیو و وظایف آن در خودرو + مزایای ریمپ

علت سوختن و خرابی ایسیو چیست؟

پیشگیری از خرابی خودروهای ایرانی – برق خودرو و ریمپ ایسیو

 

ریمپ چیست و چه مزیتی برای خودرو دارد؟

علم برنامه ریزی مجدد ایسیو را ریمپ می نامند که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  1. بهبود توان و گشتاور خودرو
  2. افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  3. رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  4. کاهش مصرف سوخت
  5. حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  6. رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  7. برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  8. اصلاح دمای فن موتور
  9. کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  10. بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *