علت خرابی ایسیو

یکی از مشکلات و نقص هایی که در خودرو ایجاد می شود و نیاز به بررسی و تعمیرات فوری دارد، مشکل سوختن و خرابی ایسیو است که به دلیل حساسیت ماهیت ایسیو و وظایف و عملکری که در خودرو و در ارتباط با قطعات و سیستم های دیگر در خودرو به عهده دارد، خیلی از افراد سعی می کنند درباره نکاتی که مربوط به علت خرابی و عوامل ایجاد خرابی ایسیو خودرو می باشد، اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند از بروز آن پیشگیری کنند.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با علت سوختن و خرابی ایسیو بیشتر آشنا کنیم:

 

ایسیو چیست؟

تعمیرات ایسیو

با پیشرفته شدن خودروها، ایجاد هماهنگی بین اجرای موتور و اجزای خودرو با به کارگیری انواع سنسورها امکان پذیر شد. این سنسورها وظیفه سنجش دقیق وضعیت و عملکرد قطعات گوناگون را به عهده دارند و اطلاعات دریافتی خود را در هر لحظه برای ایسیو ارسال می کنند.

در واقع ایسیو یا ECU – Electronic Control Unit، قطعه ای در خودرو برای کنترل و هماهنگ کردن دیگر قطعات و سیستم ها با یکدیگر می باشد و با دریافت اطلاعات از سنسورها، کار هماهنگی و ارسال دستورات برای ادامه فعالیت را به آنها می دهد.

وظیفه اصلی ایسیو در سیستم برق خودرو چیست؟

وظیفه ی اصلی ایسیو (ECU) خودرو برقراری بهترین و دقیق ترین حالت سوخت رسانی، جرقه زنی و به طور کلی، کارکرد موتور می باشد و تمام فعالیت ها را در جهت ایجاد بالاترین راندمان در موتور و احتراق سوخت برقرار می کند.

 

چه عواملی باعث سوختن ایسیو و بروز خرابی ایسیو می شوند؟

سوختن ایسیو

  • تصادف و برخورد ضربه به ایسیو

ایسیو یک برد اصلی دارد که قطعه بسیار حساسی است و در یک بدنه فلزی محافظت می شود. تصادفات از اصلی ترین عوامل خرابی ایسیو هستند که به صورت واضح و مشهود می توان تاثیر آن را در ایسیو دید، یعنی باعث بروز خرابی قابل مشاهده در ایسیو می شوند. خرابی هایی مثل:

  • شکستگی
  • خرد شدگی
  • خراشیدگی

خرابی ایسیو در صورت وارد آمدن ضربه مکانیکی در تصادفات و یا به هر شیوه ای، احتمالا منجر به تعویض کامل ایسیو خواهد شد و جز در موارد خاصی قابل تعمیر نخواهد بود.

  • ایراد در سیستم برق خودرو

گفتیم که ایسیو یک قطعه بسیار مهم در سیستم برق خودرو محسوب می شود و نیاز به دریافت انرژی الکترویکی در هر لحظه دارد. بنابراین مشکلات و نارسایی هایی که در سیستم برق رسانی ایجاد می شود، می تواند در عملکرد و از همه مهم تر در سلامت ایسیو تاثیر بگذارد. به طور مثال:

  • بروز اتصالی در سیم کشی برق خودرو
  • خرابی کانکتور ایسیو
  • شارژ بالای دینام
  • خرابی باتری

این ها از عواملی هستند که اگر به سرعت عیب یابی و برطرف نشوند، می توانند باعث سوختن و خرابی ایسیو می شوند.

  • نشت آب به داخل ایسیو

یکی دیگر از عوامل خرابی ایسیو، نشت آب به داخل بدنه ایسیو است که در اثر بارندگی، کارواش موتور شویی و یا آب بندی ناقص سیستم برق خودرو که باعث بروز اتصالی در سیستم برق رسانی و سیم کشی برق خودرو می شود و می تواند خرابی های زیاد و پرهزینه ای به بار آورد.

  • تعمیرات ایسیو

بله درست است! یکی از اصلی ترین دلایل خرابی ایسیو، انجام تعمیرات آن توسط افراد بدون مهارت و بدون تخصص است. گاهی اوقات، دلیل خرابی ایسیو، اصلا تعمیرات آن هم نیست، بلکه انجام ریمپ غیر اصولی در مراکز متفرقه و افراد غیر کارشناس است.

گفتیم که ایسیو یک قطعه حساس است و به همین دلیل باید در زمان بروز خرابی ها و یا برای انجام ریمپ و اعمال تغییرات در برنامه ریزی ایسیو، حتما به مراکز تخصصی و افرادی که دانش تخصصی در این زمینه داند، مراجعه کنید. متاسفانه خرابی ایسیو که به دلیل تعمیرات یا ریمپ غیر اصولی ایجاد می شود هم از آن دسته خرابی هایی است که در اکثر موارد جبران پذیر نمی باشد و منجر به تعویض ایسیو می گردد.

ریمپ های انحصاری کریمی تیونینگ در کرج و استان البرز:

1. ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

2. ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

3. ریمپ جک T8 – انحصاری در کریمی تیونینگ کرج

4. ریمپ کوپا T210 به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

5. ریمپ آمیکو آسنا دنده ای و اتومات – انحصاری در کریمی تیونینگ

 

ریمپ چیست و چه مزیتی برای خودرو دارد؟

علم برنامه ریزی مجدد ایسیو را ریمپ می نامند که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  1. بهبود توان و گشتاور خودرو
  2. افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  3. رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  4. کاهش مصرف سوخت
  5. حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  6. رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  7. برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  8. اصلاح دمای فن موتور
  9. کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  10. بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *