کارشناسی برق خودرو و خرابی های رایج سیستم برق رسانی

کارشناسی برق خودرو برای زمان هایی که قصد خرید خودروی دست دوم دارید، می تواند به کمکتان بیاید تا خودرویی سالم و بدون ایراد بخرید. اما غیر از این، می توانید با دانستن چند نکته ساده درباره خرابی برق خودرو و ایرادات رایج در سیستم برق رسانی خودرو، مشکلات فنی و برقی خودروی خود را خیلی زود شناسایی کنید و درصدد رفع آن برآیید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

کارشناسی برق خودرو

کارشناسی برق خودرو

کارشناسی برق خودرو در زمان خرید خودروی کارکرده اهمیت زیادی دارد، زیرا گاهی اوقات خرابی های این سیستم در مراحل اولیه مشخص نمی شود و ماشین سالم به نظر می رسد. اما اینکه بتوانید این سیستم را به خوبی بشناسید و با بخش های مختلف آن آشنایی داشته باشید، باعث می شود خیلی زود متوجه ایرادات سیستم برق رسانی شوید و بتوانید جلوی پیشرفت خرابی را بگیرید. زیرا خرابی های کوچک و ایرادات بی اهمیت در صورت نادیده گرفتن، می توانند بزرگ و خسارت آور شوند.

برای آشنای کامل با سیستم برق رسانی ماشین و اجزای مختلف آن، می توانید روی مطلب زیر کلیک کنید:

برق خودرو – آشنایی با اجزای سیستم برق رسانی

 

مشکلات و خرابی برق خودرو را چطور پیگیری کنیم؟

جعبه فیوز

جعبه فیوز خودرو

در اکثر قطعی ها و خرابی های سیستم برق ماشین، پای جعبه فیوز در میان است. معمولا این خرابی ها به صورت نوسان و نرسیدن برق به قسمت های مختلف پیش می آید که در اولین گام باید جعبه فیوز بررسی شود. خیلی وقت ها با تعویض یک فیوز سوخته، مشکل حل می شود.

 

از کار افتادن دینام

دینام یک قطعه بسیار مهم و حیاتی است و کار تولید برق در زمان روشن بودن موتور و نیز تولید برق برای ذخیره در باتری را انجام می دهد. بنابراین باید در مرحله اول بروز خرابی در قسمت های مختلف برقی ماشین، دینام چک شود تا اگر کار از پایه مشکل دارد، سریعا برطرف شود.

خرابی در دینام، می تواند خسارت های زیادی به بار آورد. به طور مثال می تواند باعث خراب شدن و سوختن واشر سرسیلندر شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم مطلب زیر که درباره دینام و علائم خرابی آن می باشد را حتما مطالعه فرمایید تا اطلاعات لازم در این باره را کسب نمایید:

آشنایی با دینام و علائم خرابی آن

 

سولفاته شدن اتصالات باتری

خرابی برق خودرو و اتصالات باتری

خیلی از مشکلات برق رسانی در خودرو، مشکل در اتصالات قسمت های مهم برق خودرو مانند باتری است. قبلا گفتیم که باتری مسئول ذخیره نیروی الکتریکی می باشد و برای استارت زدن و کارکرد قسمت های برقی ماشین در زمان خاموشی موتور، به کار می آید. اگر اتصالات باتری سولفاته شود و یا به هر دلیلی دچار اختلال باشد، ذخیره برق و تامین آن به درستی انجام نمی شود.

بنابراین لازم است باتری و اتصالات آن را به درستی چک کنید.

 

خرابی در شمع خودرو و کوئل

از دیگر بخش های مهم سیستم برق رسانی که دچار خرابی های زیادی می شود و تاثیر بسیار زیادی در درست عمل کردن خودرو و موتور دارند، شمع ها و کوئل می باشد. شمع ها که قطعاتی مصرفی هستند و خیلی زود دچار خرابی می شوند. کوئل هم به دلیل حساسیت عملکردی که دارد، باید بررسی شود تا در صورت نقص و خرابی در آن، خیلی زود تشخیص داده شود.

آشنایی با علائم خرابی شمع خودرو

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه تیونینگ و برق خودرو، یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و نگهداری خودرو در کشور می باشد که بیش از 16 هزار خدمات موفق را در کارنامه خود دارد. خدمات کریمی تیونینگ :

تنظیم موتور – کاهش مصرف سوخت

افزایش توان و گشتاور موتور

برنامه ریزی انواع ایسیو

تعمییرات ایسیو

ریمپ و تیونینگ خودرو

تعمیرات ایسیو ایربگ و یونیت های تجهیزات داخلی خودرو

دیاگ و تنظیم موتور خودرو

ABS و تعریف کلید خودرو ایموبلایزر

ریمپ تخصصی انواع خودرو داخلی و وارداتی

ریمپ توسط بهترین نرم افزارهای اورجینال روز دنیا

 

مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *