نکات خرید خودرو کارکرده

یکی از دلایلی که مردم به خرید خودروی دست دوم و کارکرده روی می آورند، گرانی بیش از حد خودروهای صفر کیلومتر است. وگرنه هر کسی دوست دارد خودرویی تازه نفس و نو داشته باشد تا یک خودرو کارکرده و دارای عیب و ایرادهای فراوان و پنهان! تازه خودروهای صفر کیلومتر دارای گارانتی هستند که تا مدت ها می توان از بابت بعضی هزینه ها و خرابی ها خیال راحت داشت.

به هر حال، بازار خرید خودروی دست دوم همیشه داغ بوده و گرانی ها هم در این بازار کم تاثیر گذار نیست. اما بهتر است نکات مهم و اساسی هنگام خرید خودرو کارکرده و ماشین دست دوم را بدانید تا بتوانید خرید خوب و بدون دردسری داشته باشید. پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

بررسی پیشرانه و موتورِ خودرو کارکرده

خرید خودروی دست دوم

قبل از خرید ماشین دست دوم ، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام هید، بررسی کامل موتور و اجزای آن است. در صورت امکان، بهترین راه این است که خودرو را به یک کارشناس و تعمیرکار نشان دهید تا از وضعیت سلامت موتور مطمئن شوید. اما اگر چنین امکانی ندارید، حداقل خودتان یک بررسی اولیه از موتور انجام دهید و آخرین نوبت تعویض قطعات یا تعمیر موتور را پرس و جو کنید. با این کار تا حدودی می توانید از وضعیت سلامت موتور و تصادف های احتمالی خودرو مطلع شوید.

نکته:

تمیز بودن موتور هیچ ربطی به سالم بودن قطعات آن ندارد و نباید مبنای تشخیص قرار دهید. هر عیب و ایرادی در موتور و اجزای آن، می تواند اساسی باشد و بعدها شما را به خرج بیندازد، ضمن اینکه خیلی از این ایرادها با روش های فریبکارانه ای ، قابل مخفی کردن هستند و بعضی از فروشندگان، متاسفانه این روش را به کار می برند.

تفاوت ریمپ و چیپ تیونینگ – همه چیز درباره ریمپ و تیونینگ خودرو

چک کردن و کارشناسی رنگ بدنه

رنگ شدگی خودرو و فابریک نبودن رنگ آن، می تواند تاثیر زیادی در قیمت خودروی دست دوم داشته باشد. البته که خودروی کارکرده به طور طبیعی دارای خط و خش هایی هست، اما خراش های غیر عادی، رنگ شدگی و زنگ زدگی می تواند افت قیمت زیادی در آن ایجاد کند و نباید یک ماشین کارکرده پر از خط و خش و رنگ را به قیمت یک خودرو کارکرده تمیز و سالم بخرید.

کارشناسی رنگ بدنه یکی از مهم ترین مراحل قبل از خرید ماشین دست دوم است.

وضعیت لاستیک های خودرو

یکی از موار دیگری که باید به آن توجه کنید، وضعیت لاستیک های خودروی دست دوم است. معمولا فروشندگان این وضعیت را به صورت درصد به خریداران اعلام می کنند، اما حتما خودتان میزان آج تایرها را چک کنید. ضمن اینکه بعضی علائم مثل ساییدگی غیر متقارن و نامتوزان تایرها، می تواند نشان از وجود مشکلاتی مثل ایراد در سیستم تعلیق خودرو باشد.

چراغ های خودرو

حتما قبل از خرید خودروی دست دوم، تمامی چراغ های خودرو را روشن کنید و اطمینان کنید که سالم هستند. بررسی چراغ های خودرو، یکی از مواردی است که معمولا خریداران فراموش می کنند آن را انجام دهند و می تواند هزینه های زیادی روی دست آنها بگذارد، مخصوصا اگر ماشین دست دوم وارداتی باشد.

مات شدگی و کاهش نور چراغ ها نیز می تواند باعث افت قیمت خودرو کارکرده باشد.

سیستم تهویه را هم بررسی کنید

گرمایش و سرمایش کابین خودرو باید سالم باشد و درست کار کند وگرنه شما را به دردسر می اندازد. مخصوصا اینکه بعضی ایرادها در سیستم تهویه خودرو به سختی تشخیص داده می شوند و تعمیر و درست کردن آن، کار سختی است. حتما چک کنید که سیستم تهویه سالم و پرتاب باد از دریچه های آن در حالت بالا و پایین و گردش هوا نیز بدون اشکال باشد.

در صورت وجود ایراد در سیستم تهویه، با روشن شدن آن صدایی غیر طبیعی به گوش می رسد که می توانید به آن دقت کنید.

کاهش قیمت خودرو با این ایرادهای فنی و اساسی

 

نکته پایانی

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو

توجه به موارد گفته شده در بالا، می تواند در خرید ماشین دست دوم به شما کمک زیادی کند تا خودرویی سالم و سرحال بخرید و از داشتن آن لذت ببرید، اما واقعیت این است که از بین این موارد، کارشناسی رنگ و بدنه از مهم ترین بخش های قیمت گذاری خودروی دست دوم در ایران است. بنابراین خیلی مهم است که این کار را به کارشناس آن بسپارید.

ریمپ چری تیگو 7 -تقویت موتور توربو تا کاهش مصرف سوخت

 

آشنایی با مزایای ریمپ خودرو در کریمی تیونینگ

موتور هیوندا

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *