افزایش پرتاب باد کولر

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از خانواده ها در استفاده از خودرو در فصل تابستان دارند، مشکل کمبود قدرت و پرتاب باد کولر ماشین است و تقریبا می توان گفت که همه افرادی که در قسمت صندلی عقب خودرو سرنشین هستند، از عدم خنک کنندگی کولر گلایه دارند، در حالی که دو سرنشین جلویی ممکن است احساس سرما هم بکنند.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا ترفندهای افزایش خنک کنندگی خودرو و تقویت پرتاب باد کولر ماشین را به شما بگوییم، البته بدون اینکه مصرف سوخت خودرو افزایش یابد!:

 

چرا کولر ماشین به خوبی خنک نمی کند؟

تنظیمات کولر خودرو

در واقع باید بگوییم که پاسخ به این پرسش می تواند کمی چالش برانگیز باشد. در بهترین حالت، ممکن است تنظیمات کولر خودرو و دریچه ها و… دچار مشکل باشند و با یک تنظیم ساده و اصولی بتوان این مشکل را برطرف نمود. اما در بیشتر موارد، مشکل جدی تر است و باید به کارشناس و تعمیرکار کولر خودرو مراجعه کنید. در لینک زیر، دلایل کامل این مشکل را شرح داده ایم:

خنک نکردن کولر ماشین – 6 علت باد گرم کولر

اما اگر مشکل جدی نباشد و مربوط به تنظیمات خودرو باشد، راه حل آن نیز می تواند خیلی ساده باشد. همیشه برای استفاده از هر دستگاه و وسیله ای، ترفندهایی وجود دارد که افراد کاربلد آنها را به ما یاد می دهند، ترفندهایی برای افزایش خنک کنندگی خودرو و تقویت پرتاب باد کولر ماشین عبارتند از:

 

اول از همه، هوای داخل ماشین را عوض کنید:

در فصل تابستان، هوای داخل خودرو به شدت گرم می شود و تحمل آن غیر قابل تصور است. برای اینکه حال بهتری در زمان ابتدایی استفاده از خودرو و کولر آن داشته باشید، بهتر است کولر را روی حالت باد (بدون روشن کردن کمپرسور) قرار دهید و شیشه های عقبی را کمی پایین دهید تا باد گرم و هوای داغ را از عقب خارج کند. در این صورت با روشن کردن خودرو و روشن کردن کولر، هوای داخل خودرو نیز زودتر خنک می شود.

 

از درجه کم شروع کنید:

با قرار دادن کولر خودرو روی دور تند، هوای خنک تری نصیبتان نمی شود، بلکه فقط سوخت بیشتری می سوزانید و بعد از مدتی متوجه می شوید که باد کولر هم گرم می شود. روش درست این است که از درجه کم شروع کنید و با گذشت مدت زمانی از رانندگی، درجه را افزایش دهید. با این کار بیشترین میزان خنک کنندگی و پرتاب باد کولر را تجربه خواهید کرد.

 

حالت چرخش باد را روشن کنید:

با این کار، هوا در کل خودرو چرخش می کند و قسمت عقب هم به خوبی خنک می شود. اگر حالت چرخش را خاموش کنید، هوای خنک در قسمت جلو باقی می ماند و دوباره وارد سیستم کولر می شود و قسمت عقبی گرم می ماند.

 

فیلترها را بررسی کنید:

تعویض فیلتر کولر

کثیف بودن فیلترهای کولر باعث می شود رد و بدل شدن هوا در کولر به خوبی صورت نگیرد و هوای گرم نتواند خنک شود و به همین دلیل باد آن نیز گرم می شود. بنابراین باید فیلتر کولر را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. در بعضی از خودروها برای تعویض فیلتر کولر باید قسمت داشبورد را به طور کامل باز کنید که این کار نیاز به مراجعه به یک متخصص دارد.

 

خودرو و کولر آن را سرویس کنید:

همان طور که در ابتدای فصل گرما، کولر منزل خود را سرویس و تمیز می کنید، کولر خودرو نیز به سرویس نیاز دارد وگرنه ممکن است کل فصل را با شما در حالت ناسازگاری طی کند. در بسیاری از خودروها، عیب و نقص های جزئی و حتی تنظیم نبودن دریچه ها و… باعث ایجاد باد گرم در کولر می شود که ممکن است خودتان نتوانید آن را بیابید.

نکته بسیار مهم برای افزایش پرتاب باد کولر خودرو:

در خودروهای ایرانی، متاسفانه بعد از گذشت چند سال از کارکرد آن، فن کولر که باعث پرتاب باد کولر می شود، دچار اشکالات جزئی می شود که نمی توان آن را خرابی دانست، اما قدرت اولیه را هم ندارد و نمی تواند پرتاب باد کولر را به درستی و مانند زمانی که یک خودروی صفر کیلومتر بوده است انجام دهد.

این موضوع، یعنی کاهش پرتاب باد کولر، به دلیل این است که سیم پیچی های فن کولر ضعیف می شود و نیاز به تقویت دارد. با قرار دادن یک رله ساده (رله آفتامات) در مسیر جریان این سیم پیچی ها، می توان پرتاب باد کولر را تا حد زیادی افزایش داد و قدرت آن را مضاعف نمود. ضمن اینک باید دقت کنید که این کار، اگر مهارت مورد نیاز در آن را ندارید، بهتر است توسط یک فرد خبره انجام شود.

مطالب پیشنهادی “سایت کریمی تیونینگ”:

تقویت برق خودرو برای ارتقاء سیستم صوتی

بیگ تری BIG3 چیست و چه کاربردی دارد؟

ریمپ جک T8 – انحصاری در کریمی تیونینگ کرج

ریمپ بسترن B30 – افزایش توان موتور و رفع ایرادات نرم افزاری

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودروها

ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *