تقویت برق خودرو با بیگ تری BIG3

اصطلاح بیگ تری در بین علاقمندان به خودرو بسیار آشنا و محبوب است. در واقع یکی از روش های تقویت برق خودرو برای بستن سیستم های صوتی پرقدرت در خودرو است که کمک می کند اجزای مختلف ماشین دچار افت برق نشوند و با وجود سیستم های صوتی حجیم و پرقدرت هم، بتوانند به کار خود بدون وقفه و اختلال ادامه دهند.

با ما در “کلینیک نخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با اصطلاح بیگ تری و کاربرد آن در خودرو بیشتر آشنا سازیم:

 

بیگ تری چیست؟

تقویت برق خودرو

بیگ تری یا BIG3 یک اصطلاح برای تقویت کابل های اتصال دینام به باتری است. این اتصالات و تقویت سیستم برق رسانی، چیز جدیدی نیست که از قبل در خودرو وجود نداشته باشد، بلکه فقط به تقویت آن اشاره دارد. اتصالات و کابل های نصب در خودرو برای جریان های قوی و با ولتاژ بالا نیستند، زیرا به جز استارت و شمع خودرو، عملا به چنین جریان و ولتاژی بالایی نیاز نیست و همان جریان معمولی با اتصالات معمول، جوابگوی این نیاز در خودرو هست.

اما موضوع در زمان نصب سیستم پخش قوی در خودرو، کمی متفاوت می شود و نیاز به این جریان برق، بالاتر خواهد بود که در اینجا موضوع بیگ تری، به عنوان یک موضوع محبوب برای دوستداران سیستم های صوتی مطرح می باشد.

اتصالات بیگ تری

در روش بیگ تری، اتصالات دینام و باتری تقویت می شوند. یعنی کابل های ضخیم تری برای آنها نصب می شود تا با کاهش مقاومت، افت ولتاژ تولیدی توسط دینام به حداقل برسد و قوی ترین جریان برق به سمت مصرف کننده ها سرازیر شود. بیگ تری دارای 3 اتصال اصلی است:

  • اتصال قطب مثبت باتری به سر مثبت دینام
  • اتصال قطب منفی باتری به بدنه ماشین
  • ایجاد اتصال منفی به بدنه دینام یا موتور

استفاده از کابل های قوی تر باعث می شود ولتاژ تولیدی در دینام به صورت کامل و بدون هدررفت جریان برق به سیستم صوتی و دیگر قطعات مصرف کننده نیروی الکتریسیته برسد و کارایی بهتری در آنها به وجود بیاید.

ریمپ بسترن B30 – افزایش توان موتور و رفع ایرادات نرم افزاری

 

چرا به بیگ تری نیاز دارید؟

بیگ تری و اتصالات آن در خودرو، چیزی نیست که مورد نیاز همه خودروها باشد، بلکه بیشتر برای افزایش و تقویت برق رسانی در خودروهایی با سیستم پخش قوی نیاز می باشد. اتصالات دینام و باتری در حالت عادی، پاسخگوی نیاز عادی خودرو می باشد. اما برای ارتقا سیستم صوتی، نیاز به تقویت برق خودرو می باشد که یکی از روش های آن بیگ تری است. روش های دیگری مثل بستن یک باتری اضافی و یا استفاده از دینام قوی تر نیز می تواند موثر باشد، اما در وهله اول، بیگ تری کم خرج تر است و در بیشتر موارد، موثر هم هست.

بیگ فور – بیگ4 – BIG4

بیگ فور هم دقیقا یک روند تقویت برق خودرو مانند بیگ تری است با این تفاوت که اتصال منفی از باتری به بدنه دینام و موتور به صورت همزمان ایجاد می شود که در بیگ تری، یکی از آنها به کار برده میشد. این اتصال اضافه می تواند برای استفاده از یک دینام بسیار قوی و یا سیستم های نمایشی و صوتی قوی تر ایجاد شود که البته خیلی هم ضرورت ندارد و همان اجرای بیگ تری روش بهتر و کاربردی تری می باشد.

 

مزایای استفاده از بیگ تری برای تقویت برق خودرو

اتصال کابل بیگ تری

اول از همه باید یادآور شویم که بیگ تری روشی برای ارتقای سیستم صوتی و پخش نیست بلکه روشی برای تقویت برق خودرو است. یعنی در حالت تقویت کابل ها در بیگ تری، برق بیشتری برای کارکرد قطعات برقی به آنها می رسد. یعنی:

  • چراغ ها کاملا پرنور خواهند بود.
  • فن خودرو قوی تر کار می کند.
  • خودرو در حالت کولر روشن دچار اختلال و کمبود برق نمی شود.
  • به دلیل پرقدرت بودن سیستم جرقه زنی در خودرو و همچنین شارژ باتری و کاهش کارکرد دینام، مصرف سوخت نیز کاهش می یابد.
  • و…

ریمپ جک T8 – انحصاری در کریمی تیونینگ کرج

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودروها

ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *