دلایل استارت نخوردن خودرو

علت استارت نخوردن ماشین، هر چیزی که باشد مجبورید به صورت فوری آن را برطرف کنید، زیرا این تنها مشکلی است که اجازه استفاده از خودرو را به شما نمی دهد و نمی توانید تعمیر و تعویض قطعات خراب مربوط به آن را به وقت دیگری موکول کنید. پس بهتر است با دلایل استارن نخوردن ماشین و روش های حل این مشکل آشنا شوید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با دلایل استارت نخوردن ماشین و نحوه برطرف کردن آن بیشتر آشنا کنیم:

 

استارت نخوردن یا روشن نشدن ماشین….

اینکه ماشین استارت نخورد و یا اینکه استارت بخورد ولی روشن نشود، دو موضوع متفاوت هستند. پس روشن نشدن خودرو دارای دو دلیل متفاوت است، یکی مشکلات برق خودرو و خرابی و نقص در سیستم برق رسانی و یا مشکلات احتراقی و نقص فنی در موتور خودرو. بنابراین باید در یافتن علت استارت نخوردن ماشین و یا استارت خوردن و روشن نشدن آن، کمی دقت کنید تا بیهوده به دنبال علت های بی اهمیت نگردید.

 

علت استارت نخوردن ماشین

سوئیچ خودرو

با توجه به توضیحات بالا، زمانی که با چرخاندن سوئیچ خودرو، متوجه شدید که خودرو استارت نمی خورد، باید 4 قطعه زیر را بررسی کنید:

  • سوئیچ
  • استارت
  • دینام
  • باتری

این 4 قطعه، مهمترین قطعات درگیر در استارت خوردن خودرو و روشن شدن آن می باشند. بنابراین اول از همه باید به این چهار قطعه شک کنید. روشن شدن خودرو و استارت خوردن آن، بستگی به هماهنگی بین این قطعات و سالم و درست کار کردن آنها دارد. یعنی باید دینام، باتری را شارژ کند، باتری قابل شارژ شدن باشد و اتصالات آن درست و محکم باشد تا برق را به سمت استارت خودرو جریان دهد.

 اگر باتری و دینام سالم باشند، باید سوئیچ و استارت را بررسی کنید که در ادامه نحوه صحیح عیب یابی آنها را به شما خواهیم گفت. فقط لازم است بدانید که سوئیچ و استارت دو قطعه مربوط به یکدیگر هستند، به این صورت که برق از باتری به سوئیچ و از آنجا با استارت می رسد تا برای ایجاد جرقه در موتور مورد استفاده قرار گیرد و خودرو روشن شود.

 

نحوه عیب یابی استارت نخوردن ماشین

با باز شدن سوئیچ، برق به پشت آمپر نیاید…

نیامدن برق به پشت آمپر، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اول از همه باید در همه عیب یابی ها به فیوزها شک کنید که خرابی زیادی دارند. در صورت چک کردن فیوز و سالم بودن آن، سوئیچ و مغزی سوئیچ و سیم کشی آن را بررسی نمایید.

اگر مشکل از سوئیچ هم نبود، به احتمال خیلی زیاد، مشکل از باتری است. در این صورت یا باتری کاملا خراب است و از کار افتاده است که احتمالا خودتان، علائم تمام شدن عمر باتری و تاریخ مصرف آن را بهتر می دانید و یا اینکه اتصالات و سیم کشی آن به مشکل خورده است که باید بررسی و برطرف شود.

با باز شدن سوئیچ، برق به پشت آمپر بیاید اما استارت نخورد…

خب در این صورت اطمینان دارید که سوئیچ و باتری سالم هستند و فیوزها هم مشکلی ندارند. اما دلیل اینکه استارتی زده نمی شود، این است که به احتمال زیاد، باتری خودرو خوابیده است و خوب شارژ نشده است. در این صورت با انجام باتری به باتری خودرو، می توانید آن را روشن کنید.

هشدار:

با هل دادن خودرو نیز می توانید آن را روشن کنید، اما بهتر است این کار را روی خودروهای ایران خودرویی انجام ندهید. زیرا این محصولات دارای تسمه تایم هستند و در صورت پارگی و آسیب در آن، می تواند خسارت سنگینی ایجاد نماید.

با باز شدن سوئیچ، ماشین استارت بخورد اما روشن نشود…

در این صورت باید به سراغ قطعات اصلی سوئیچ و استارت بروید و همچنین مسیر سیم کشی آن را بررسی نمایید. اگر سوئیچ و سیم کشی آن سالم بود، به احتمال زیاد زغال استارت تمام شده و یا آرمیچر آن سوخته است. در این حالت با هل دادن خودرو، ماشین روشن می شود.

ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

دلایل بد استارت خوردن خودرو

استارت خودرو

بد استارت خوردن خودرو یعنی اینکه با استارت زدن، به هر حال ماشین روشن می شود، اما روشن شدن آن طبیعی نیست و یک مشکلی را نشان می دهد. مثلا:

دیر روشن شدن خودرو و طولانی شدن استارت خوردن

در این صورت به احتمال زیاد باید استارت خودرو تعمیر شود و بوش استارت تعویض گردد. بهتر است قبل از اقدام به تعویض باتری، اول استارت را به یک تعمیرکار نشان دهید، زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند مشکل از باتری است که ماشین در روشن شدن با تاخیر مواجه است.

صدای تق تق و صدای قیژ

صدای تق تق در هنگام استارت زدن، مربوط به قطعه استارت است که مشکل از خرابی یا ضعیف شدن اتوماتیک آن می باشد. اگر اتوماتیک ضعیف شده باشد، با نصب یک رله برای آن، مشکل حل می شود. در غیر این صورت باید آن را تعویض نمایید تا مشکل حل شود.

شکستگی دوشاخه و چرخ دنده هم می تواند عامل ایجاد صدای قیژ مانند در زمان استارت زدن باشد. این مشکل خیلی ساده و راحت قابل تشخیص است. با باز کردن استارت، می توانید این دو بخش را مشاهده و در صورت خرابی، تعویض کنید.

یک نکته مهم:

اگر در کار عیب یابی، تعمیر خودرو و تعویض قطعات آن مهارت ندارید، بهتر است خودتان به هیچ وجه آن را انجام ندهید. زیرا ممکن است در این صورت، فقط یک قطعه سالم را تعویض کنید و مشکل همچنان سر جای خود باقی بماند.

ریمپ آمیکو آسنا دنده ای و اتومات – انحصاری در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز تخصصی ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ در کرج

آیا می دانید که ریمپ ایسیو مزایای فوق العاده ای دارد که می توانید از آن برای بهبود کیفیت خودرو و رانندگی با آن و کاهش مشکلات و خرابی های قطعات مهم و گران قیمت موتور بهره ببرید. ریمپ ایسیو می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری خودروهای داخلی را برطرف نماید و همچنین اقدامی بسیار ضروری برای خودروهای وارداتی است. زیرا این خودروها از نظر برنامه ریزی ایسیو با توجه به بنزین مصرفی کشور ما نقص عمده دارند و یا با شرایط آب و هوایی ایران هماهنگ نیستند. و حتما باید در تنظیمات آنها بازنگری صورت بگیرد تا توان موتور و کیفیت خودرو افزایش یابد.

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *