قیمت خودرو کارکرده

کاهش قیمت خودرو – یک خودرو ممکن است مشکلات و ایرادات زیادی داشته باشد که بتوان آنها را برطرف کرد و یا آنقدر بی اهمیت باشد که از آنها چشم پوشی نمود. اما ایراداتی هم وجود دارند که بسیار اساسی و جدی هستند و نه تنها نمی توان آنها را نادیده گرفت، بلکه تعمیر و برطرف کردنشان هم سخت و مشکل است. اتفاقا این ایرادات، از آن دسته ای هستند که به سالم بودن خودرو و نوع کارکرد آن بستگی دارد و در صورت بروز این مشکلات در خودرو، روی قیمت و ارزش آن هم تاثیر منفی می گذارد و ماشین را از قیمت می اندازد.

دانستن این ایرادات، هم می تواند حواس شما را به خوبی جمع کند تا مواظب باشید که در خودروی شما ایجاد نشود. و هم اینکه موقع خرید خودرو، چشمان شما را باز می کند تا خودرویی بدون مشکل بخرید یا حداقل اینکه خودروی مشکل دار را گران نخرید. با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ” بهترین و باسابقه ترین مرکز تخصصی ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را از ایرادات و مشکلاتی که باعث کاهش قیمت خودرو می گردد، بیشتر آشنا کنیم:

 

روغن سوزی

دود آبی نشانه روغن سوزی

روغن سوزی یکی از اساسی ترین ایرادات یک خودرو است که می تواند روی قیمت آن تاثیر منفی داشته باشد. معمولا روغن سوزی یک خودرو را می توان از روی خروج دود آبی یا سیاه رنگ از اگزوز به راحتی تشخیص داد. اما در خیلی از موارد هم خروج دود اندک است و تشخیص آن سخت است.

روغن سوزی نشانه وجود یک خرابی و نقص در موتور خودرو است و چون به مواردی همچون خرابی رینگ‌ های دور پیستون، پیستون‌ ها و یا واشر سرسیلندر مربوط می شود که تعمیر این مشکلات گران و پرهزینه و پردردسر می باشد، قیمت خودرو را تا میزان زیاد پایین می آورد. بنابراین توصیه می کنیم در صورت خرید خودروی کارکرده، حتما خودرو را پیش یک کارشناس فنی ببرید تا موتور را کاملا بررسی نماید که درگیر چنین مشکلی نباشد.

 

روشن شدن چراغ چک

می دانید که روشن شدن چراغ چک به معنی وجود یک مشکل اساسی در خودرو است. که متاسفانه در اکثر موارد، عیب یابی و حل مشکل آن، بسیار پرهزینه و گران تمام می شود. ضمن اینکه باید بدانید که روشن شدن چراغ چک خودرو می تواند معنای دیگری هم داشته باشد. یعنی اینکه نشان دهنده استفاده بد و نامناسب از خودرو می باشد و باید بفمید که خودرو حال و روز خوشی ندارد.

 

خرابی و بروز نقص در گیربکس

دنده و گیربکس ماشین

وجود ایراد در گیربکس مانند سخت جا رفتن دنده، زوزه کشیدن گیربکس و… از مشکلات شایعی هستند که هم پرهزینه می باشند و هم اینکه ممکن است اصلا تعمیر نشود و نیاز به تعویض گیربکس داشته باشند که در این صورت، قیمت خودرو را پایین می آورد.

گیربکس از قطعات اصلی و اساسی در خودرو است که هم خودش خیلی گران است و هم هزینه تعمیر و سرویس آن.

 

لاستیک سایی

وجود لاستیک سایی در خودرو را می توانید با بررسی وضعیت لاستیک ها متوجه شوید. اگر لاستیک های خودرو دارای ساییدگی های نامتقارن و نامنظم بودند، نشان از وجود عیب و نقص در سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است. سالم بودن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو تاثیر مستقیم در کیفیت حرکت، تعادل و کنترل دارد و هر گونه مشکل و ایراد در آن، یک ایراد اساسی محسوب می شود که قیمت خودرو را کاهش می دهد.

ضمن اینکه باید سریعا تعمیر و برطرف گردد زیرا بسیار خطرناک است.

 

ایراد در شاسی خودرو

شاسی خودرو

شاسی خودرو از اصلی ترین بخش های آن است که بیشتر وزن خودرو و اتاق آن را تحمل می کند.و ارتباط و تاثیر زیادی روی سیستم تعلیق، جلوبندی، فرمان و ترمزها دارد. بنابراین وجود هر گونه ترک خوردگی، شکستگی و یا تغییر شکل در شاسی خودرو به دلیل ضربه و تصادف، می تواند قیمت آن را به مقدار بسیار زیاد کاهش دهد.

اصلا یک دیدگاه وجود دارد مبنی بر اینکه خودرویی که شاسی آن آسیب دیده را نخرید. زیرا معلوم نیست که میزان این آسیب دیدگی چقدر است و تاثیر مخرب آن روی کیفیت خودرو به چه شکل و چه میزان است. از آنجایی که عیب و ایراد موجود در شاسی خودرو پنهان است، لازم است از یک کارشناس خبره و قابل اعتماد کمک بگیرید.

نکته

هنگام خرید خودروی کارکرده، حتما به این 5 ایراد اساسی دقت و توجه ویژه داشته باشید. اگر خودتان سررشته کافی در این موارد را ندارید، حتما از یک کارشناس بخواهید خودرو را بررسی نماید تا کلاه سرتان نرود. همچنین اگر خودتان صاحب خودرو می باشید، مراقبت از خودرو را جدی بگیرید. اجازه ندهید با سهل انگاری در رانندگی و قوانین مربوط به نگهداری خودرو، قیمت خودروتان کاهش پیدا کند.

نگاهی به مزایای ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ و تیونینگ خودرو در کرج و استان البرز

آیا می دانید که ریمپ ایسیو مزایای فوق العاده ای دارد که می توانید از آن برای بهبود کیفیت خودرو و رانندگی با آن و کاهش مشکلات و خرابی های قطعات مهم و گران قیمت موتور بهره ببرید. ریمپ ایسیو می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری خودروهای داخلی را برطرف نماید و همچنین اقدامی بسیار ضروری برای خودروهای وارداتی است. زیرا این خودروها از نظر برنامه ریزی ایسیو نقص عمده دارند و یا با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین مصرفی در آن هماهنگ نیستند. و حتما باید در تنظیمات آنها بازنگری صورت بگیرد تا توان موتور و کیفیت خودرو افزایش یابد.

مشاوره رایگان:

ما در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ با دو سال ضمانت ریمپ، آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه ریمپ و تیونینگ خودروهای داخلی و خارجی به شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *