ریمپ تارا دنده ای و اتومات

خودروی تارا محصول جدید ایران خودرو، یک سدان کوچک شهری است که در سال 1399 رونمایی و عرضه شده است. ایران خودرو، تارا را به عنوان ایمن ترین محصول خود معرفی کرده است و اعلام کرده که تولید و فروش آن را افزایش خواهد داد. نکته جالب درباره تارا، ایرادات فنی و نرم افزاری زیادی است که دارد و باعث می شود به ریمپ ایسیو نیاز اساسی داشته باشد.

با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ” بهترین مرکز ریمپ و تیونینگ خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را در جریان جزئیات ریمپ تارا قرار دهیم و مزایای آن را بگوییم:

 

معرفی خودرو تارا – K132

آشنایی با تارا

خودروی تارا اولین بار در سال 1399 عرضه شد و اولین پیش فروش خود را زمانی ارائه داد که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده بود. در ابتدا با نام پروژه K132 و نهایتا نام تارا را روی آن نهادند. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو 301 در دو تیپ دنده دستی و اتومات ساخته شده است. نسخه اتومات دارای امکانات رفاهی بسیار بیشتری است اما نسخه دنده ای، فقط دارای امکانات پایه می باشد.

مشخصات فنی تارا دنده ای و اتومات

موتور: نمونه ارتقا یافته و اصلاح شده موتور TU5 با نام TU5P

حجم موتور: 1600 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 144 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

ایسیو به کار رفته در تارا – K132

ایسیو Kesens

این مدل ایسیو ساخت کشور چین است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 می باشد. مشکلات و ایرادات نرم افزاری تارا و مزایای ریمپ تارا را در ادامه بررسی می کنیم. (ایرادات کامپیوتری: ایراداتی که مربوط به تنظیمات ایسیو می باشد و ربطی به ساخت و کیفیت آن ندارد).

 

ایرادات نرم افزاری خودروی تارا که با ریمپ ایسیو قابل حل است

ریمپ تارا در کریمی تیونینگ

ناک سر گاز

الزام به پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو 5، باعث شده تا میزان پاشش سوخت مخصوصا در دور موتور پایین، محدود شود. بنابراین در صورت استفاده از بنزین بی کیفیت و اکتان پایین، شاهد ناک موتور و شنیده شدن صدای شق شق از موتور هستیم. ناک موتور یا همان احتراق ناقص، به شدت برای اجزای موتور مضر است و عمر موتور را کاهش می دهد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی، یا باید بنزین سوپر و اکتان بالا استفاده کرد و یا به فکر ریمپ تارا بود. با کمک ریمپ ایسیو، تنظیمات و جداول مربوط به پاشش سوخت و… را تغییر داد تا شاهد ناک موتور نباشیم.

ضعیف بودن خودرو در دور موتور پایین

کشش پایین و پرتوان نبودن خودرو در دور موتورهای پایین و کمتر از 3500 کاملا مشهود است. با ریمپ ایسیو می توان محدودیت های ایجاد شده در تنظیمات ایسیو را برطرف نمود و توان و کشش خودرو را به صورت چشمگیری بالا برد.

تاخیر پدال گاز

یکی دیگر از مشکلاتی که در تارا وجود دارد، تاخیر بسیار زیاد در واکنش به پدال گاز می باشد. دلیل این موضوع هم استفاده از دریچه گاز برقی برای پاس شدن استانداردهای آلایندگی می باشد که موتور را کاملا محدود می کند. با ریمپ تارا می توان رابطه پدال گاز و دریچه گاز را خطی کرد و از کنترل ایسیو خارج نمود. در این صورت، تاخیر پدال گاز هم به طور کامل برطرف می شود.

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو روی خودروی تارا در کلینیک کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج

نمای داخل کابین تارا ایران خودرو

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب خودرو
  • افزایش توان خودرو مخصوصا در سربالایی ها
  • رفع دائمی تاخیر پدال گاز
  • رفع کامل مشکل ناک موتور
  • اصلاح دمای فن موتور
  • افزایش کات آف
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور
  • افزایش چشمگیر قدرت و توان موتور
  • حل مشکلات گیربکس اتومات و کندی و تاخیر در آن

 

نکته بسیار مهم:

با توجه به اینکه خودرو تارا، یک خودروی جدید است که اولین مدل های آن نیز دارای ضمانت و گارانتی می باشند، لازم است یادآوری کنیم که ریمپ  ایسیو بدون باز کردن ایسیو انجام می شود و به هیچ عنوان نمود خارجی و بیرونی ندارد که باعث شود نمایندگی ها متوجه آن شوند. فقط در یک صورت امکان دارد که نمایندگی متوجه انجام ریمپ در خودرو شود و از خدمات دادن به شما امتناع نماید و آن هم زمانی است که خودتان اعلام کنید که خودرو را ریمپ کرده اید.

این موضوع درباره معاینه فنی هم به همین صورت است و تاثیری روی آن ندارد و مشکلی پیش نمی آورد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، روی لینک زیر کلیک نمایید:

ریمپ و گارانتی خودرو – آیا ریمپ ایسیو ضمانت خودرو را باطل می کند؟

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

لوگو کریمی تیونینگ

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ (قیمت ریمپ تارا) در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *