ریمپ ایسیو و گارانتی خودرو

ایا ریمپ گارانتی خودرو را باطل میکند؟ این سوال خیلی از مردم از “کریمی تیونینگ” است که می خواهند پاسخ آن را بدانند تا با خیال راحت، اقدام به ریمپ و تیونینگ خودروی خود نمایند و البته پاسخ آن یک پاسخ ساده است اما با نکات مهم که در ادامه می گوییم.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا نماییم:

 

ریمپ و گارانتی خودرو

ریمپ ایسیو، روشی تخصصی برای تنظیم مجدد موتور خودرو است که باعث بهتر شدن راندمان و عملکرد خودرو می شود. ممکن است خیلی از افراد با ریمپ و تیونینگ تا حدودی آشنایی داشته باشند، اما قطعا این سوال را هم درباره این موضوع دارند که:

ایا ریمپ گارانتی خودرو را باطل میکند یا خیر؟ بنابراین لازم است تا شما را با شیوه ریمپ در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ آشنا کنیم تا پاسخ این پرسشتان را دریافت نمایید. لازم است بدانید که ریمپ ایسیو باید از هر نظر برای شما و ماشین تان منفعت داشته باشد. پس با ما همراه باشید و ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گارانتی یا ضمانت خودرو چیست؟

ریمپ و ابطال گارانتی

گارانتی یا ضمانت به معنی قبول تعهد برای تعمیر خودرو و یا تعویض قطعات آن از سوی کارخانه تولید کننده خودرو می باشد. خودروسازی های داخلی این کار را از طریق نمایندگی هایی که در سرتاسر کشور دارند، انجام می دهند. البته باید گفت که خودروهای وارداتی هم دارای گارانتی هستند. نمایندگی های وارد کننده این خودروها یا شرکت های خصوصی که متصدی مونتاژ، فروش و تامین قطعات این خودروها هستند، ملزم به گارانتی کردن این خودروها می باشند. اصلا گارانتی کردن یکی از روش های جذب مشتری و معرفی محصول به مردم است.

به طور کلی هر چه مدت گارانتی یک محصول بیشتر باشد، یعنی تولید کننده اطمینان بسیار زیادی به کیفیت خودرو دارد و البته بر عکس این قضیه هم صادق است.

مدت گارانتی به صورت معمول از 18 ماه تا 5 سال است یا با شرایط کیلومتر طی شده در نظر گرفته می شود مثلا 150 هزار کیلومتر. البته باز هم شرایط هر خودرو و خودروسازی متفاوت است مثلا خودروی پژو در ایران خودرو 24 ماه ضمانت دارد و خودرو دنا 36 ماه. (پس قبل از خرید به صورت ویژه از مدت و شرایط گارانتی خودروی مد نظرتان در سایت های مربوطه آن مطلع شوید.

نکته:

گارانتی شامل قطعات مصرفی مثل فیلتر هوا و بنزین، روغن موتور و گیربکس و… نمی شود. همچنین گارانتی بعضی قطعات کوتاه تر از کل مدت گارانتی خودرو است.

 

حالا لازم است بدانیم که:

ریمپ چیست و چه تغییراتی در خودرو ایجاد می کند؟

ریمپ کردن در کریمی تیونینگ

ریمپ یعنی ایجاد تغییرات نرم افزاری در کامپیوتر موتور خودرو (ECU). در واقع تغییراتی در جداول سوخت رسانی، جرقه زنی، گشتاور، لیمیترها و سنسورها برای بهتر شدن فرایند کارکرد موتور و بالاتر رفتن راندمان آن. این تغییرات نتایج مثبتی ایجاد خواهند کرد که شامل موارد زیر می باشد:

افزایش توان خودرو و بالاتر رفتن شتاب آن (هم برای خودروهای معمولی و هم برای خودروهای مسابقه ای)

رفع تاخیر پدال گاز که در بسیاری از خودروها دیده می شود و با ریمپ از بین می رود.

کاهش مصرف بنزین و کمتر شدن هزینه های مربوط به آن

ایجاد تغییرات در دمای فن و بهبود کارکرد آن در موتور

از بین بردن ناک موتور که بیشتر به دلیل استفاده از بنزین نامرغوب و با کیفیت پایین اتفاق می افتد.

 

و اما سوال اصلی و سرنوشت ساز

ایا ریمپ گارانتی خودرو را باطل میکند؟

ریمپ ایسیو موتور

نکته اول: در پاسخ به اینکه ایا ریمپ گارانتی خودرو را باطل میکند یا خیر باید بگوییم که: ریمپ علایم بیرونی ندارد که در نمایندگی ها متوجه آن شوند. نمایندگی ها معمولا به دنبال دست گرفتن بهانه هایی هستند تا گارانتی و ضمانت خودرو و در نتیجه خدماتی که باید به رایگان در اختیار مشتریان قرار دهند را باطل کنند. مثلا نصب دزدگیر غیر استاندارد که برای خیلی ها پیش آمده و باعث ابطال گارانتی خودروشان شده است.

اما بهتر است با نمایندگی ها به هیچ عنوان از ریمپ خودروی خود صحبت نکنید. چون ممکن است همین مسئله باعث شود ماشین شما را از دریافت خدمات ضمانت شده محروم کنند. ریمپ حتی با دیاگ زدن هم به این راحتی ها قابل ردیابی نیست، پس خیالتان راحت باشد که به هیچ عنوان نمی توانند متوجه آن شوند. ضمن اینکه در بیشتر نمایندگی ها، تجهیزات تشخیصی پیشرفته هم وجود ندارد که نگران باشید.

تنها چیزی که ممکن است باعث شود گارانتی خودرو باطل شود، اعلام آن از سوی مالک خودرو به پرسنل نمایندگی است.

و نکته قابل توجه درباره کلینیک کریمی تیونینگ

نکته دوم: در این کلینیک، تمامی خدمات مربوط به ریمپ خودروی شما با نظارت شرکت های معتبر و با استفاده از دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود. کریمی تیونینگ برای رفع مشکلات مربوط به ابطال گارانتی، همه کارهای ریمپ را بدون باز کردن ECU و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد. ضمن اینکه برای اطمینان از باکیفیت بون فرایند ریمپ ایسیو، کریمی تیونینگ ضمانت 2 ساله را برای ریمپ های این مرکز در نظر گرفته است. یعنی خودرویی که در “کلینیک کریمی تیونینگ” ریمپ می شود، تا دو سال گارانتی می شود که از بابت ریمپ، مشکلی برایش ایجاد نشود و این موضوع، نهایت کیفیت ریمپ را نشان می دهد.

نکته سوم: به هیچ عنوان ریمپ خودروی خود را به مراکز متفرقه و غیرمعتبر نسپارید. حتی اگر گارانتی خودروتان تمام هم شده باشد، باز هم مراجعه به مراکز غیر تخصصی شما را دچار خسارت و هزینه بیشتر خواهد کرد و این موضوع حتمی است.

 

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله های زیر را مطالعه کنید تا پاسخ پرسش های دیگر را دریافت کنید:

مزایای ریمپ علاوه بر کاهش مصرف سوخت + پاسخ برخی سوالات

سوالات و پاسخ های کریمی توتینگ به سوالات شما عزیزان

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو و خدمات برق انواع خودروهای داخلی و خارجی در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *