ریمپ خودرو مدرن

همیشه گفته ایم که ریمپ ایسیو، یک اقدام ضروری در خودروهاست. اما از نظر بسیاری از افراد، ریمپ خودرو مدرن چندان ضرورتی ندارد و می توان از آن چشم پوشی کرد. پس بگذارید در همین ابتدا به شما عرض کنیم که چنین دیدگاهی کاملا غلط است و اساسا ریمپ، ارتباطی با ویژگی هایی مثل مدرن بودن خودرو، قدیمی بودن خودرو، ایرانی بودن خودرو، خارجی بودن آن و… ندارد.

ریمپ به منظور اصلاح و بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو انجام می شود. بنابراین هر خودرویی که ایسیو داشته باشد، به ریمپ و برنامه ریزی مجدد در آن نیازمند است. مخصوصا در کشور ما ایران که شرایط خودروها در آن، کمی متفاوت از دیگر کشورها می باشد. با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (بهترین تعرفه + تضمینی) – همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب ریمپ خودرو مدرن بیشتر آشنا کنیم:

 

ریمپ ایسیو و تاثیر آن بر خودروها

افزایش شتاب خودرو با ریمپ ایسیو

ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو دارای یک برنامه فابریکی به نام مپ ایسیو می باشد که توسط کارخانه سازنده، تنظیم می شود. این مپ به دلایل مختلفی دارای ایرادات و محدودیت هایی است که در شرایط مختلف، باعث بروز ضعف ها و مشکلاتی در خودرو می شوند. بنابراین طبیعی است که برنامه ایسیو در بسیاری از مناطق، ناهماهنگی هایی بروز دهد. این ناهماهنگی ها در کشور ما بسیار بیشتر است زیرا شرایط موجود، با معیارهای استاندارد که در برنامه ریزی ایسیوی خودروها به کار رفته است، فاصله زیادی دارد.

ریمپ ایسیو یا برنامه ریزی مجدد ایسیو، با دسترسی به جداول و پارامترهای مختلف در برنامه ایسیو، آنها را بهینه سازی می کند تا هم محدودیت ها و ناهماهنگی ها کنار زده شوند و هم اینکه بالاترین راندمان در کارکرد موتور به دست آید.

تاثیرات ریمپ بر عملکرد خودرو

ریمپ یک فرایند تخصصی و مبتنی بر دانش و توانمندی های علمی است. به همین خاطر، تغییراتی که به وسیله آن ایجاد می شود، باعث تغییر کامل و مثبت در شرایط خودرو می شود. تمامی پارامترهای عملکردی ایسیو در جدول های معینی قرار دارد که می توان این پارامترها را جداگانه تغییر داد و عملکرد و راندمان خودرو را بهینه سازی کرد.

به طور مثال، وقتی صحبت از افزایش شتاب و توان موتور و در عین حال کاهش مصرف سوخت در خودرو می شود، بسیاری از افراد آن را در تناقض می دانند. اما این موضوع با ریمپ، کاملا اجرایی است. ریمپ باعث می شود در زمان افزایش نیاز به شتاب گیری، دریچه گاز به طور کامل باز شود که در این حال، دور موتور بالا است. پس به راحتی می توان پارامترهای سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامترها نداشت.

 

ریمپ خودرو مدرن

ریمپ خودروی مدرن

بسیاری از خودروهای اروپایی و همین طور خودروهای ژاپنی و کره ای، در کشور ما به عنوان خودروهای مدرن و لوکس شمرده می شوند. صرف لوکس و مدرن بودن یک خودرو، باعث می شود اکثریت افراد فکر کنند که این خودروها نیاز به هیچ گونه تغییرات و بهینه سازی ندارند. شاید این تفکر در کشورهای مدرن درست باشد (البته نیست زیرا ریمپ ایسیو در این کشورها در بالاترین سطوح و به شکل کاملا حرفه ای و تخصصی اجرا می شود)، اما در کشور ما چنین چیزی صحیح نیست و ریمپ خودرو مدرن یک فوریت است. چرا؟

استانداردهای آلایندگی

خودروهای مدرن و جدید (نزدیک به 90 درصد خودروهای وارداتی و داخلی جدید) بر اساس استفاده از بنزین یورو 4، 5 و 6 برنامه ریزی شده اند. مخصوصا در خودروهای مدرن، این استانداردهای آلایندگی سختگیرانه تر هستند. اما در کشور ما، بنرین معمولی و در دسترس همه، از نوع یورو 2 است و استفاده از آن در خودروهای یورو 4 به بالا، باعث بروز ناک موتور و خامسوزی بنزین و در نهایت، کاهش شدید عمر موتور می شود.

ریمپ ایسیو، تها روش ارزان و دائمی برای ایجاد هماهنگی بین این دو مقوله است. یعنی اگر دائما به بنزین سوپر و اکتان بالا دسترسی ندارید، به کمک ریمپ خودرو مدرن، آن را با بنزین یورو 2 و معمولی هماهنگ و برنامه ریزی مجدد نمایید.

دمای آب

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار ساده به نظر می رسد اما خطر آن در خودروهای مدرن کاملا جدی است، ناهماهنگی های دمای آب موتور است. تنظیمات مربوط به دمای آب و دمای شروع به کارکرد فن موتور در ایسیو خودروهای مدرن با شرایط آب و هوایی و دمایی مناطق مختلف کشور ما بسیار ناهماهنگ است (خودروهای مدرن معمولا از کشورهای سردتر می آیند).

این مشکل با ریمپ یسیو برطرف می شود و جلوی داغ شدن موتور و بروز خرابی های ناشی از آن را می گیرد.

محدودیت های توان و گشتاور موتور

محدودیت هایی که در ایسیو برای توان و گشتاور موتور اعمال می شود، یکی دیگر از دلایلی است که ریمپ خودرو مدرن و امروزی را لازم الاجرا می نماید. با یک مقایسه ساده نیز می توان متوجه شد که اعداد اعلام شده از سوی کارخانه برای توان و گشتاور موتور، با آنچه که در واقعیت در خودرو تجربه می کنیم، کاملا متفاوت ست.

دلیل این تفاوت ها (که اتفاقا در خودروهای مدرن، تفاوت بسیار چشمگیرتری است)، محدودیت هایی است که در ایسیو اعمال شده است. ریمپ خودرو مدرن با تغییر در این تنظیمات در ایسیو، کمک می کند که حداکثر توان و گشتاور موتور نمایان شود.

 

از ریمپ خودرو مدرن چه نتایجی را باید انتظار داشت؟

مزایای ریمپ خودرو مدرن

  • افزایش توان موتور
  • افزایش گشتاور موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • رفع مشکلات مربوط به تعویض دنده
  • افزایش شتاب اولیه و شتاب ثانویه خودرو
  • رفع تاخیر پدال گاز و رفع کپ اولیه
  • حل مشکل تاخیر یا لگ توربو
  • رفع خطای سنسور دوم اکسیژن
  • ایجاد نهایت سرعت و سرعت بیشینه

هشدار؛ ریمپ خودرو مدرن، فقط باید در مراکز تخصصی انجام شود…

ریمپ ایسیو یک کار تخصصی است که باید با شناخت کامل از نوع موتور و ظرفیت های آن انجام شود. بنابراین هر گونه تغییراتی که خارج از ظرفیت و پتانسیل موتور اعمال شود، باعث آسیب به موتور می گردد. مراکز ریمپ حرفه ای و متخصص، هرگز قبول نمی کنند که درخواست مشتری مبنی بر افزایش توان غیر منطقی موتور را روی ایسیو اعمال کنند.

اگر ریمپ خودرو مدرن توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می گردد. افزایش آوانس جرقه زنی، باعث افزایش توان و قدرت موتور می شود. اما اگر این زیاد شدن آوانس، بیش از حد نرمال باشد، خرابی موتور را تسریع می کند. در حالت ناک، نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر می رسد که در این حالت، خسارت های پرهزینه ای در موتور خودرو ایجاد می شود. مثل: ذوب شدن پیستون ها، تخریب کاتالیزور و آب شدن یا آسیب به سوپاپ ها.

اگر در ریمپ، پاشش سوخت برای حصول توان بیشتر در موتور به صورت غیر اصولی افزایش یابد، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود.

مشکلات ریمپ خودرو مدرن

این ها گوشه هایی از معایب ریمپ خودرو مدرن هستند که فقط و فقط توسط افراد نابلد و غیر متخصص در مراکز متفرقه و غیرتخصصی اتفاق می افتد. بنابراین ریمپ خودرو مدرن به هیچ عنوان معایبی ندارد بلکه باعث می شود راندمان آن افزایش پیدا کند و مشکلات ناشی از ناهماهنگی های ایسیو برطرف شود.

ریمپ فقط زمانی باعث ایجاد مشکل می شود که توسط افراد غیرآگاه انجام شود. ضمن اینکه لازم است بدانید که ریمپ، باید با کمک تجهیزات و نرم افزارهای اورجینال انجام شود که هم گران قیمت هستند (در دسترس همه افراد نیستند) و هم کار کردن با آنها به دانش، تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد.

 

ریمپ خودرو مدرن در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *