ریمپ دایون y5

حتما می دانید که ریمپ خودروهای وارداتی، یکی از مهمترین کارهایی است که باید روی آنها انجام شود و مخصوصا ریمپ دایون y5 که کمک می کند این خودرو شاسی بلندِ جذاب، از همه لحاظ، اقتصادی تر و باکیفیت تر شود. تنظیمات ایسیوی خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی در کشور ما، ایرادات و ناهماهنگی های زیادی دارد که حتما باید به کمک ریمپ ایسیو، اصلاح و بهینه سازی شود.

پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایای ریمپ دایون y5 بیشتر آشنا سازیم:

 

معرفی خودرو دایون Y5

دایون وای 5

خودروی دایون Y5، شاسی بلند فول سایز – 7 نفره از برند خودروسازی چینی دایون می باشد که در ایران، توسط شرکت ایلیا موتور وارد و عرضه شده است. این خودرو در کشور سازنده با نام فودای لندفورت – Foday Landfort شناخته می شود و جالب است بدانید که نسخه عربی آن در کشور امارات با نام طوفان شن – Sand Storm عرضه شده است.

سند استورم تفاوت های ظاهری جزئی با نسخه اصلی آن دارد و در طراحی جلو پنجره و سپر آن، سعی شده تا کمی به خودروی تویوتا لندکروز شباهت داشته باشد (قطعا به دلیل علاقه زیاد عرب ها به خودروی تویوتا لند کروز، چنین طراحی جالبی صورت گرفته است). دایون وای 5، نسخه شاسی بلند پیکاپ کلوت (یا همان دایون V5) است. رقیب این خودرو، شاسی بلند روسی یواز پاتریوت است.

مشخصات فنی و موتوری دایون Y5

حجم موتور: 2000 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 202 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 280 نیوتن متر در 4800 دور بر دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک 6 سرعته

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

چرا ریمپ دایون y5 ضروری است؟ چرا دایون Y5 به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

دایون Y5

همان طور که در ابتدای این مقاله عرض کردیم، ریمپ ایسیو، فرایندی برای اصلاح و بهینه سازی برنامه کامیپوتر خودرو است. ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو، توسط شرکت سازنده و بر اساس یک سری قوانین و شرایط خاص و معینی برنامه ریزی می شود. بنابراین با شرایط واقعی و موجود در کشور ما و از طرفی در تک تک شهرهای ایران با توجه به گوناگونی شرایط جغرافیایی و امکانات شهری، ناهماهنگی هایی دارد.

این ناهماهنگی ها باید توسط ریمپ ایسیو و یک کارشناس متخصص و باتجربه برطرف شود. اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم که کاملا متوجه ضرورت ریمپ ایسیو بشوید، می توانیم به دمای کارکرد فن موتور و سیستم خنک سازی آن اشاره کنیم. می دانید که دمای کشوری مانند چین یا کره، کاملا سردتر از کشور ماست.

حتی در خصوص خودروهای داخلی نیز همین گونه است. شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، کاملا از نظر دما یا رطوبت متفاوت است. بنابراین ایسیو باید با توجه به میانگین دمای هر منطقه برنامه ریزی شود در غیر این صورت، ممکن است به موتور فشار زیادی وارد شود و یا در اثر داغ شدن زیاد، آسیب های جدی ببیند.

اما در خصوص ریمپ دایون y5، این ایرادات و ناهماهنگی ها (یا بهتر بگوییم مشکلات و ضعف ها!) عبارتند از:

ناک زدن موتور

ناک موتور، پدیده ای خطرناک و البته بسیار جدی است. می دانید که ایسیو خودروها، بر اساس قوانین باید طبق استاندارد آلایندگی یورو 5 کالیبره شوند. اما پیدا کردن چنین بنزین باکیفیتی در تمام شهرها و شهرستان ها و حتی در استان تهران نیز کار سختی است (هزینه آن هم به کنار!).

اگر از بنزین معمولی موجود در جایگاه های سوخت در این خودرو استفاده کنید، قطعا متوجه صدای ناک یا همان صدای دنده مرده خواهید شد. این مشکل ناشی از خامسوزی بنزین در موتور است که علاوه بر افزایش مصرف سوخت، خطر شکستن پیستون ها و کاهش عمر شدید موتور را در پی دارد. ریمپ دایون y5، تنظیمات ایسیو را بر مبنای بنزین معمولی کالیبره می سازد تا همه چیز در هماهنگی کامل قرار بگیرد و مشکل ناک و صدای آن به طور کامل و دائمی برطرف گردد.

کمبود شدید توان و گشتاور موتور

چیزی که به عنوان توان و گشتاور موتور برای این خودرو شاهد هستیم، به طرز غیر منتظره ای کمتر از ارقام اعلامی  کارخانه است. یعنی اعداد 202 اسب بخار و 280 نیوتن متر که برای توان و گشتاور اعلام شده اند، واقعی نیستند و در تست داینو (توان واقعی سر چرخ)، اعداد 168 و 252 را شاهد هستیم که البته می توانیم آنها را نپذیریم.

زیرا با ریمپ ایسیو، می توان به اعداد کارخانه ای دست پیدا کرد و یک تغییر عالی را در خودرو شاهد بود. مخصوصا اینکه دایون وای 5، یک خودروی آفرودی محسوب می شود و تقویت آن یک امر کاملا ضروری و واجب است. ریمپ ایسیو با دسترسی به جداول مختلف توان و گشتاور، قادر است بهترین تنظیمات را در آنها ایجاد نماید. با تغییر در تنظیمات مربوط به جرقه زنی، پاشش سوخت و نسب سوخت به هوا و… ، می توان به حداکثر توان و گشتاور موتور دست پیدا کرد.

و مشکلات دیگری همچون:

بالا بودن نرخ مصرف سوخت در دایون، لگ یا تاخیر توربو، تاخیر در شروع حرکت یا تاخیر در پدال گاز و… .

 

مزایای کلی ریمپ دایون y5

ریمپ دایون Y5 کریمی تیونینگ

  • کاهش مصرف سوخت خودرو
  • افزایش توان موتور تا 20 اسب بخار
  • افزایش گشتاور موتور تا 25 نیوتن متر
  • تقویت کشش خودرو مخصوصا در دورهای میانی
  • رفع کندی و مکث اولیه خودرو در شروع حرکت
  • برطرف کردن کامل مشکل تاخیر در پدال گاز
  • حل مشکل ناک و صدای ناک موتور و هماهنگ سازی موتور با بنزین بی کیفیت موجود در ایران
  • اصلاح و کاهش دمای آب موتور و دمای شروع به کار فن موتور
  • کاهش لگ توربو (لگ توربو عبارتست از زمان لازم برای رسیدن سرعت پره های توربین توربوشارژ به حداکثر سرعت گردشی که موجب دورگیری پله ای در شروع حرکت می شود.)
  • قابلیت تنظیم مجدد نسبت سوخت به هوا با نصب داون پایپ
  • بیشینه کردن سرعت خودرو
  • حذف سنسور اکسیژن دوم و خطای 0420 (کاهش راندمان کاتالیست)

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو انواع خودروهای داخلی و خارجی در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

ریمپ ایسیو در “کلینیک کریمی تیونینگ” دارای ضمانت 24 ماهه است که نشان از تخصصی بودن تمام خدمات ریمپ و تیونینگ در این مرکز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *