جلوگیری از خرابی خودروهای ایرانی

بسيارى از مشكلاتى كه در خودروهای ایرانی وجود دارد، به دليل عدم تنظيمات مناسب در برنامه ايسيو آنهاست. البته خرابی های رایج دیگری هم وجود دارد که بیشتر جنبه سهل انگاری در نگهداری و مراقبت از خودرو دارد. با رعايت چند نكته ساده مى توان به راحتى جلوى مشکلاتی مثل واشر زدن خودروهاى ايرانى از جمله انواع پژو و خودروهايى با موتور پژو را گرفت.

پس با ما در “كلينيك تخصصى كريمى تيونينگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشيد تا شما را با اين نكات ساده آشنا كنيم:

 

ريمپ ايسيو و مراقبت از قطعات حیاتی موتور در خودروهای ایرانی

بسيارى از خرابى ها و مشكلات در خودروهاى ايرانى و مخصوصا در موتور خودروهاى پژو و موتور پژو، كاليبراسيون اشتباه ايسيو و عدم هماهنگى آن با شرايط داخل ايران است. به طور مثال:

واشر زدن خودروهاى ايرانى

ریمپ دمای آب موتور

با ريمپ ايسيو و اعمال تغييرات در پارامترهاى مختلف آن، مى توانيد از واشر زدن يا سوختن واشر سرسيلندر جلوگيرى كنيد. پايين آوردن دماى فن با ريمپ، باعث جلوگيرى از داغ كردن موتور در خودروهاى پژو مى شود. چرا كه تنظيم اين موتورها با شرايط آب و هواى فرانسه كه آب و هوای سردتری می باشد صورت گرفته نه شرايط جغرافیایی ايران.

همچنين نكات ديگر براى جلوگيرى از واشر زدن خودروهای ایرانی

 

موتورشويى و كارواش موتور

موتور شویی

يكى از کارهاى دیگری كه باعث مى شود موتور و قطعات حساس و حياتى آن خيلى زود دچار مشكل و مخصوصا واشر زدن شود، شستشوى موتور و کارواش موتور است. متاسفانه در بیشتر مواردی که موتور خودرو شستشو می شود، این مشکل در سریع ترین زمان ممکن برای خودرو پیش می آید و هزینه و خسارت زیادی را به مالک خودرو تحمیل می کند.

به جای شسشتوی موتور با آب، از مواد نانو برای تمیز کردن موتور و قطعات آن استفاده کنید. یادتان باشد که آب و رطوبت دشمن موتور خودرو است.

 

مشکلات دینام خودروهای ایرانی و اختلال در سیستم برق خودرو

مشکلات دینام خودرو

دینام یکی از اجزای اصلی برق خودرو است و وظیفه تامین برق برای قطعات دیگر و همچنین شارژ کردن باتری را بر عهده دارد. یکی از ایرادهایی که در دینام خودروهای ایرانی به وفور وجود دارد، افزایش یا کاهش ولتاژ خروجی دینام و نیروی برقی است که تولید می کند. این نوسان ولتاژ خروجی از دینام به شکل اختلالات زیر، خود را نشان می دهد:

  • کم و زیاد شدن نور چراغ های جلو
  • قطع و وصل شدن سیستم پخش
  • اختلال در صفحه کیلومتر
  • روشن شدن چراغ چک
  • نوسان در دور موتور

این ها از علائمی هستند که نشان می دهد دینام دچار مشکل است. تنها کاری که باید بکنید، این است که سریعا به تعمیرکار برق خودرو برای رفع این ایراد مراجعه کنید تا سیم کشی برق خودرو و قطعات مصرف کننده مانند باتری سالم بمانند.

مزایای ریمپ چانگان ایدو EADO – تقویت موتور و گیربکس

 

مزایای دیگر ریمپ ایسیو برای انواع خودروهای ایرانی و وارداتی

البته باید بگوییم که مشکل بالا بودن دمای آب در خودروها، تنها مشکل نرم افزاری آنها نیست. تنظیمات اشتباه دیگری نیز در ایسیوی خودروهای ایرانی و خارجی وجود دارد که در طولانی مدت باعث کاهش عمر شدید موتور و اجزای آن می شود. مثل عدم هماهنگی موتور و ایسیو با بنزین کیفیت پایین موجود در جایگاه های سوخت ایران که نهایتا منجر به خامسوزی بنزین و ناک موتور می شود.

ریمپ چیست و چه مزیتی برای خودرو دارد؟

ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ

علم برنامه ریزی مجدد ایسیو را ریمپ می نامند که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *