برق دزدی ماشین

برق دزدی یک اصطلاح عامیانه است که مربوط به مشکل در سیستم برق رسانی خودرو می باشد. ممکن است برای هر خودرویی پیش بیاید که دچار مشکل برق دزدی و تخلیه برق باتری شود. برق دزدی دلایل مختلفی دارد و به همین خاطر تشخیص آن بسیار مهم است.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با علت برق دزدی در خودرو و روش تشخیص و رفع برق دزدی ماشین بیشتر آشنا کنیم:

 

برق دزدی یعنی چی؟

روشن نشدن خودرو و تخلیه باتری

زمانی که خودرو خاموش است، مصرف برق بعضی از اجزای خودرو همچنان ادامه دارد و باتری به آنها برق رسانی می کند، مثل سیستم قفل مرکزی. بنابراین استفاده از برق باتری در طول زمان خاموش بودن خودرو، یک مسئله طبیعی است مگر اینکه میزان آن از حالت عادی بیشتر باشد و برخی اجزای خودرو، برق باتری را به صورت بی رویه مصرف کنند.

برق دزدی فقط به زمان خاموش بودن خودرو مربوط نیست. به هر حال برق دزدی یعنی نشتی داشتن سیستم برق در خودرو و هدر رفتن جریان برق در این سیستم که نهایتا یا باعث می شود خودرو روشن نشود و یا اینکه در زمان روشن بودن خودرو، برق ضعیف باشد و اجزای خودرو به خوبی کار نکنند.

بنابراین اگر با تخلیه باتری و روشن نشدن خودرو و یا ضعیف شدن آن در زمان کارکرد خودرو مواجه شدید باید به برق دزدی بعضی از اجزای خودرو مشکوک شوید.

علائم برق دزدی در خودرو:

  1. ایجاد نوسان در نور چراغ ها و کم نور و پرنور شدن آنها
  2. مشکل در استارت خوردن و دیر عمل کردن آن
  3. بد کار کردن خودرو به دلیل ضعیف شدن برق شمع ها
  4. داغ شدن باتری و سیم های سیستم برق رسانی
  5. قطع و وصل شدن ضبط خودرو

 

چه قطعاتی بیشتر از همه برق دزدی می کنند؟

روشن نشدن خودرو و استارت نخوردن آن که ناشی از تخلیه باتری باشد، می تواند چندین دلیل داشته باشد. برق دزدی یکی از دلایل خالی شدن باتری و روشن نشدن خودرو است که معمولا به دلیل استفاده بی رویه بعضی بخش های خودرو اتفاق می افتد، مانند:

  1. ایراد در وایر شمع و کوئل
  2. سیستم پخش و رادیو
  3. سیستم قفل مرکزی خودرو
  4. دزدگیر خودرو
  5. مشکل در سیم کشی برق خودرو

نکته:

دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث تمام شدن ذخیره باتری می شود، اما نمی توان به آنها برق دزدی گفت. مثل معیوب بودن دینام خودرو یا فاسد بودن باتری. روشن ماندن چراغ های خودرو نیز می تواند باعث تخلیه باتری شود.

 

چطور بفهمیم که مشکل برق دزدی در خودرو از کجاست؟

باتری ماشین

زمانی که خودرو روشن نمی شود و باتری تخلیه شده است، اگر مطمئن هستید که باتری نو و سالم است و همچنین اجزایی مانند لامپ ها و چراغ یا سیستم پخش خودرو روشن نبوده اند، باید احتمال دهید که خودروتان برق دزدی دارد. برای تشخیص اینکه کدام قسمت اختلال پیدا کرده است، قدم به قدم از دینام خودرو شروع کنید.

  1. دینام و اتصالات آن را بررسی کنید و ببینید آیا سیم ها به سوکت ها متصل هستند و یا شل نیستند یا به جای دیگری به صورت همزمان متصل هستند یا خیر. در صورت غیر عادی بودن این اتصالات، آنها را برطرف کنید.
  2. اگر مشکلی در دینام وجود نداشت، به سراغ فیوزها بروید. سوختگی فیوزها هم می تواند باعث اختلال در برق رسانی خودرو شود و به شکل برق دزدی نمایان گردد. پس فیوزها را بررسی و در صورت سوخته بودن، آنها را تعویض کنید.
  3. در قدم بعدی به سراغ سیم‌ های پشت چراغ بروید تا مطمئن شوید آیا سیمی لخت نشده و به بدنه اتصال دارد یا خیر؟
  4. در بیشتر مواقع با تعویض دینام و باتری، مشکل برق دزدی در خودرو برطرف می شود. اما اگر دینام و باتری کاملا نو و سالم باشند، باید سیم کشی خودرو به صورت دقیق بررسی و تعویض شود تا مشکل برق دزدی در آن حل گردد.

یک نکته مهم:

در صورتی که مطمئن هستید در خودروتان برق دزدی وجود دارد، حتما به باتری ساز مراجعه کنید. در بیشتر موارد، مشکل با یک تعویض جزئی برطرف می شود. اما اگر خودتان بدون داشتن مهارت و تجربه بخواهید دست به کار شوید، احتمالا نه تنها مشکل را برطرف نمی کنید، بلکه باعث ایجاد آسیب جدی تر در خودرو هم می شوید.

مطالب پیشنهادی “سایت کریمی تیونینگ”:

7 علائم نیاز به تنظیم موتور خودرو که باید بدانید

ریمپ لیفان 820 Lifan – تقویت موتور و رفع تاخیر در پدال گاز

ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

مزایای ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن برای رفع ایرادات خودروهای ایرانی و خارجی

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  • بهبود توان و گشتاور خودرو
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  • رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  • کاهش مصرف سوخت
  • حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  • اصلاح دمای فن موتور
  • کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  • بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ – تخصصی ترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *