هزینه ریمپ کردن خودرو

بسیاری از مالکان خودرو، درباره ریمپ ایسیو سوالات زیادی دارند و معمولا می پرسند: هزینه ریمپ خودرو چقدر است؟ ضمن اینکه درباره جزئیات آن نیز اطلاعات چندانی ندارند و به همین دلیل، تمایل زیادی برای انجام ریمپ خودروهای خود ندارند. این موضوع باعث می شود که از مزایا و تاثیرات مثبتی که ریمپ می تواند در موتور خودرو و عملکرد آن ایجاد نماید، محروم بمانند. اگر شما جزء آن دسته افراد نیستید و می خواهید که اطلاعات خود را درباره تاثیرات ریمپ، جزئیات ریمپ، هزینه ریمپ و… بالا ببرید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

ریمپ خودرو چیست؟

مزایای ریمپ ایسیو

قبل از اینکه به پرسش: هزینه ریمپ خودرو چقدر است؟ پاسخ دهیم، بهتر است درباره موضوع ریمپ ایسیو، توضیح مختصری بدهیم.

ایسیو خودرو دارای یک برنامه ریزی تعیین شده از سوی خودروسازهاست که بر اساس آن، بسیاری از عملکردهای مهم موتور و خودرو انجام می شود. این تنظیمات از سوی خودروسازها به دلیل اینکه ملزم به رعایت استانداردهای خاصی هستند، به گونه ای است که خودرو را دچار محدودیت و ضعف در قدرت و شتاب و… می کند.

ریمپ – REMAP – به معنی برنامه ریزی دوباره ایسیو است. در این فرایند، جداول و تنظیمات مختلف ایسیو تغییر داده می شود تا محدودیت ها برطرف شوند و قدرت واقعی موتور نمایان شود. البته باید بگوییم که ریمپ فقط برای افزایش قدرت موتور نیست و مزایای دیگری هم دارد.

ریمپ چه تاثیری دارد؟

  1. کاهش مصرف سوخت در خودرو با تغییر و اصلاح در جداول پاشش سوخت و جرقه زنی
  2. ایجاد بالاترین راندمان در موتور
  3. بالا بردن توان موتور و گشتاور موتور به میزان قابل توجه
  4. افزایش شتاب اولیه خودرو و بهبود شتابگیری آن
  5. افزایش بیشینه سرعت
  6. حذف تاخیر پدال گاز و تاخیر در شروع به حرکت خودرو
  7. هماهنگ کردن موتور خودرو با بنزین کیفیت پایین و جلوگیری از مشکلاتی مانند ناک زدن موتور یا همان خامسوزی و احتراق ناقص که هم باعث می شود قطعات موتور به شدت آسیب ببینند و هم آلایندگی را افزایش می دهد و هم مصرف سوخت را بالا می برد.
  8. اصلاح دمای فن و جلوگیری از داغ کردن موتور مخصوصا در خودروهای وارداتی و همچنین برای شهرهایی با اختلاف دمایی زیاد
  9. رفع خطاهای کاذب در خودرو
  10. و…

پیشگیری از خرابی خودروهای ایرانی – برق خودرو و ریمپ ایسیو

 

پاسخ به مهمترین سوالات درباره ریمپ:

معایب ریمپ – آیا ریمپ به خودرو آسیب می زند؟

غیر از هزینه ریمپ، سوال دیگری که در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد و یا اصلا شاید دیدگاه آنها درباره ریمپ ایسیو نیز همین باشد، معایب و یا آسیب های احتمالی به موتور خودرو است. باید بگوییم که بله، ریمپ معایبی هم دارد و به خودرو و موتور آن آسیب می رساند. البته فقط در صورتی که در مراکزی غیر حرفه ای و عیر متخصص اقدام به ریمپ کنید.

این مراکز بدون داشتن دانش کافی، تجربه لازم و همچنین بدون استفاده از تجهیزات تخصصی و اورجینال، در ازای دریافت هزینه ریمپ (حالا یا ارزانتر و یا حتی گران قیمت تر از مراکز تخصصی، پس قیمت و هزینه ریمپ ملاک تخصصی بودن آن نیست!)، اقدام به ریمپ ایسیو می کنند که قطعا آسیب های جدی برای خودرو در پی دارد. بنابراین:

اگر ریمپ ایسیو در مراکز تخصصی و تحت نظر کارشناسان حرفه ای و با بهره گیری از بهترین تجهیزات انجام شود، هیچ آسیبی ندارد بلکه تمام مزایای که در بالا گفتیم را در خودرو ایجاد می نماید.

 

آیا ریمپ ایسیو، گارانتی و معاینه فنی را باطل می کند؟

خیر، اگر چه در فرایند ریمپ، ایسیو از استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ به استانداردهای پایین تر تنزل پیدا می کند. اما در حال حاضر معیار سازمان معاینه فنی، استاندارد یورو ۲ است که هیچ خللی در پاس کردن آن ایجاد نمی کند. درباره گارنتی خودرو هم باید بگوییم که فرایند ریمپ بدون باز کردن ایسیو و از طریق پورت OBD انجامی می شود که به هیچ عنوان با دیاگ زدن مشخص نمی شود و نگرانی درباره آن وجود ندارد.

 

آیا ریمپ از بین می رود؟

خیلی از رانندگان، فکر می کنند که هزینه ریمپ یک هزینه اضافی است زیرا ریمپ دائمی نیست و بعد از مدتی خود به خود از بین می رود و یا با برداشتن سرباتری، دیاگ زدن و… ، به حالت اولیه بر می گردد و دیگر آن تغییرات مثبت در خودرو دیده نخواهد شد. خیر این طور نیست، فرایند ریمپ، یک فرایند دائمی است و خودرو بعد از ریمپ، تنها بر اساس پارامترهای جدیدی که در ریمپ تعریف شده است، کار می کند.

فقط در صوورت ریمپ دوباره یا دانلود دوباره برنامه اصلی (برنامه فابریک کارخانه) توسط نمایندگی و… ، ریمپ از بین می رود.

ریمپ پژو پارس – معرفی کامل انواع خودرو پرشیا و رفع ایرادات با ریمپ ایسیو

 

آیا ریمپ کردن برای موتور خودرو ضروری است؟

با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، باید بگوییم که ریمپ برای هر خودرویی ضروری است. خودرویی که در تهران کالیبره می شود و بر اساس شرایط آب و هوایی آن برنامه ریزی می گردد، زمانی که به سطح دریا می رود دیگر در بهینه ترین حالت ممکن نیست. به همین دلیل با توجه به آب و هوای هر منطقه، ضروری است که ریمپ روی خودرو انجام شود.

همچنین با توجه به کیفیت بنزین ایران و شهرهای متفاوت، نیاز است که خودرو ریمپ شود تا از ناک موتور جلوگیری شود. حالا این موضوع را در خودروهای وارداتی در نظر بگیرید که تا چه حد، شرایط متفاوت تری از لحاظ پارامترهای مختلف دارند. اما به غیر از شرایط جغرافیایی، موضوعاتی مانند کندی حرکت خودرو و ضعف در شتابگیری، از موضوعات کلافه کننده و خسته کننده برای رانندگان هستند که ضروری هست تا با ریمپ ایسیو برطرف شوند.

 

آیا گیربکس را هم می شود ریمپ کرد؟

بله گیربکس های اتوماتیک هم دارای ایسیو می باشند و می توان با دستگاه های مخصوص آنها را ریمپ کرد تا در بهینه ترین حالت خود قرار بگیرند. مخصوصا برای خودروهایی که موتور آنها را دست کاری و تغییر داده اند، ریمپ گیربکس هم ضروری است تا با موتور منطبق شود و بهتر دنده ها را تعویض کند.

 

هزینه ریمپ خودرو چقدر است؟ آیا هزینه ریمپ در تمام مراکز یکسان است؟

اینکه هزینه ریمپ در تمام مراکز یکسان است یا نه، در واقع بر اساس تعرفه و قیمت های صنفی و… نیست که بخواهد یکسان باشد. اما به دلیل رقابتی بودن قیمت ها بین مراکز تخصصی، معمولا قیمت های یکسانی را در آنها مشاهده می کنیم. اما بهتر است نگران اینکه “هزینه ریمپ خودرو چقدر است” نباشید، زیرا تخصصی بودن و کیفیت ریمپ مهمتر می باشد.

هزینه ریمپ ایسیو در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ – بهترین تعرفه ریمپ در ایران

هزینه ریمپ در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ را در لیست زیر به طور کامل درج کرده ایم. برای اطلاع از هزینه ریمپ برای خودروهایی که نام آنها در لیست زیر نیست، می توانید تماس تلفنی بگیرید تا کارشناسان ما در کریمی تیونینگ، پاسخ و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

نکته:

انجام ریمپ ایسیو برای بعضی از خودروهای خارجی و یا جدید در بازار خودرو، به صورت انحصاری در مرکز کریمی تیونینگ انجام می شود و در سطح کشور و یا سطح استان، مرکز دیگری قادر به انجام آن نیست. دقت در انتخاب مرکز ریمپ خودرو، علاوه بر اینکه هزینه ریمپ خودرو را برایتان رقابتی تر می کند و آن را کاهش می دهد، قطعا کیفیت بهتر و کاملا استاندارد و بدون خطر را به شما عرضه می دارد تا خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

karimi-tuning-price-list

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *