تیبا 2

تیبا 2 ، مدل هاچ بک خودرو تیبا صندوقدار محصول سایپاست که در سال 1391 از آن رونمایی کردند. جالب است بدانید که تیبا هاچ بک از مدل سدان خود گران قیمت تر است. دلیل بیشتر بودن قیمت هم زیبایی بیشتر (پرطرفدارتر) و همچنین بیشتر بودن آپشن ها و امکانات تیبا 2 است. امکاناتی همچون آینه‌ های برقی، تنوع رنگی بیشتر، رینگ اسپرت، شیشه عقب برقی، صندلی‌ های عقب تاشو و… .

 با تیم ریمپ کریمی تیونینگ – مرجع تخصصی ریمپ و تیونینگ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایای ریمپ ایسیو خودرو تیبا 2 بیشتر آشنا کنیم:

 

مشخصات فنی تیبا 2

 

نمای عقب تیبا هاچ بکتیبا 2 با خودروی تیبا صندوقدار از لحاظ فنی و موتوری تفاوتی ندارد و یکسان هستند. تفاوت آنها فقط از نظر ظاهری و آپشن هاست. در تابستان 1398، خودروسازی سایپا تیبا پلاس را هم جزء لیست محصولات خود قرار داد. تیبا پلاس هیچ تفاوتی با تیبا معمولی ندارد. فقط آپشن های بیشتری دارد، همچون: روکش چرمی صندلی، رینگ آلومینیومی، سیستم مولتی مدیا لمسی، کفپوش قالبی، دیفیوزر عقب، روف ریل و وجود برچسب -کراس- روی گلگیر جلو!

حجم موتور: 1503 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 87 اسبر بخار در 5300 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

انواع ایسیو تیبا 2

ایسیو تیبا 2

۱. ایسیو زیمنس CGE برند کروز

۲. ایسیو زیمنس CR3 برند کروز

3. ایسیو LZNF

۴. ایسیو SSAT

 

مشکلات و ایرادات تیبا هاچ بک که با ریمپ ایسیو قابل حل است

نمای داخل کابین تیبا 2

کمبود شتاب در تیبا 2

طراح و تولید کننده تیبا2؛ کاهش آلایندگی موتور را در اولویت ECU قرار داده که این موضوع باعث کاهش شتاب و توان موتور می گردد. این خودرو به تازگی ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 شده است. به همین خاطر با بنزین یورو 4 سازگاری ندارد و باعث شده تا شتاب و قدرت خودرو به شدت افت کند. با ریمپ ایسیو و تغییر پارامترهای آن، می توان از بیشترین توان موتور بهره برد و شتاب آن را به طرز چشمگیری بهبود داد.

خرابی زیاد سنسور دوم اکسیژن تیبا هاچ بک

در خودروی تیبا به دلیل پایین بودن کیفیت بنزین مصرفی در ایران و آلایندگی بالای آن، سنسور اکسیژن دچار خرابی زیاد و پی در پی می گردد. با ریمپ ایسیو، امکان این وجود دارد که سنسور دوم اکسیژن را به کلی حذف نمود و هزینه تعمیر و تعویض این قطعه را کاهش داد. 

مشکل خرابی سنسور میل سوپاپ در تیبا 2

خرابی سنسور میل سوپاپ هم یکی دیگر از مشکلات فراگیر خودروی تیبا 2 است که شرکت سایپا بارها برای آن اطلاعیه و اصلاحیه صادر کرده است. بسیاری از دارندگان تیبا 2 با تعویض چندباره سنسور میل سوپاپ هم نتوانسته اند این مشکل را حل کنند. باید بگوییم که این فقط یک مشکل نرم افزاری است و به ECU خودرو مربوط می شود و تعویض سنسور آن را حل نمی کند. تنها ریمپ ایسیو می تواند مشکل گشا باشد.

نیاز تیبا 2 صفر کیلومتر به ریمپ

کارخانه سازنده تیبا 2، به دلیل زمانبر بودن کالیبره کردن تمامی خودروها به صورت جداگانه،  از برنامه مپ یکسان برای همه خودروهای تولیدی خود استفاده می کند. این کار زمان و هزینه ها را برای سازنده کاهش می دهد. اما باعث می شود شتاب خودروها به شدت افت یابد و به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت، موضوع ناک بودن موتور هم پیش بیاید.

با ریمپ اصولی و درست، می توان تمامی این مشکلات را حل نمود و موتور را با بنزین اکتان پایین سازگار کرد. ضمن اینکه شتاب خودرو نیز بسیار ارتقا می یابد و مصرف سوخت هم کاهش می یابد.

 

مزایای ریمپ ایسیو تیبا 2 در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ

ریمپ ایسیو و افزایش شتاب

1. کاهش مصرف سوخت تیبا

۲. سازگار کردن موتور خودرو با بنزین بی کیفیت و اکتان پایین

۳. اصلاح دمای فن تیبا (مناسب کردن آن برای مناطق گرمسیر)

۴. رفع کپ اولیه و در شروع حرکت

۵. رفع مکث بین دنده یک و دو (در مدل های دنده دستی)

۶. حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

۷. قابلیت بالا بردن کاتاف تیبا تا 6500

۸. قابلیت ایجاد کاتاف رگباری

۹. حذف سنسور میل سوپاپ تیبا (در صورت درخواست مشتری)

۱۰. کاهش افت توان با کولر روشن

ریمپ تیبا در کلینیک کریمی تیونینگ

همان طور که متوجه شدید، خودروی تیبا 2 از لحاظ کامپیوتری و تنظیمات ایسیو دارای مشکلات جدی و هزینه بری است. می توانید با ریمپ ایسیو این مشکلات را به راحتی برطرف نمایید تا هم از هزینه های آن کاسته شود و هم اینکه خودروی بهتر و باکیفیت تری داشته باشید. کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و تخصص در زمینه ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی، می تواند بهترین کیفیت ریمپ را در اختیار شما مراجعه کنندگان عزیز قرار دهد.

شما می توانید زیر همین مقاله، سوالات خود را از متخصصین ریمپ در کلینیک کریمی تیونینگ بپرسید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *