مزایای ریمپ کردن خودرو مزایای مخفی آن

 اگر هنوز با مزایا ریمپ کردن خودرو آشنایی ندارید، باید بگوییم که لذت داشتن یک ماشین پرقدرت و پربازده را از دست داده اید. البته ریمپ کردن تنها منجر به بازدهی بیشتر در خودرو نمی شود و مزایای فوق العاده دیگری نیز دارد که در ادامه، شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (بهترین تعرفه + تضمینی) – همراه باشید:

 

ریمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

ریمپ کردن خودرو

تمام خودروهای جدید و امروزی دارای یک کامپیوتر مرکزی هستند که تمام عملکردهای موتور و خودرو را تحت کنترل و مدیریت خود دارد. این کامپیوتر دارای یک مپ یا برنامه نرم افزاری است که همه چیز در آن پیش بینی و برنامه ریزی شده است. پارامترهای مختلف در جداول گوناگون که مربوط به بخش های مختلف موتور و عملکرد آن می شود، تحت یک سری قوانین و ضوابط معین تعیین می شوند.

در واقع این قوانین و ضوابط دارای محدودیت های بسیار زیادی هستند که باعث می شود موتور خودرو به شدت ضعیف و کم قدرت شود. ریمپ ایسیو کمک می کند تا این محدودیت ها رفع شوند و بهترین بازدهی و راندمان در موتور ایجاد گردد.

چرا برنامه ایسیو، از ابتدا به صورت ریمپ شده و بدون ایراد در آن کالیبره نمی شود؟

با توجه به اینکه ساخت و برنامه ریزی ایسیو خودروها متعلق به شرکت های گوناگون در مناطق جعرافیایی و با شرایط متفاوت است، بنابراین شرایطی که در برنامه ریزی و کالیبراسیون آن در نظر گرفته شده است هم بسیار متفاوت است. شاید در جای خود، نتوانیم آنها را ایراد بنامیم، مثلا:

خودروهای خارجی در کشورهای خودشان مشکلی از لحاظ عدم هماهنگی با بنزین ندارند اما در کشور ما چرا! بنزین مصرفی در کشور ما از نوع اکتان پایین و بی کیفیت است و تمام خودروهای وارداتی (و حتی داخلی) را دچار عدم هماهنگی می نماید.

  • البته مشکلات و ناهماهنگی ها فقط به این موضوع ختم نمی شود و موارد دیگری نیز هست که باعث عدم کارایی برنامه ایسیو در کشور ما می گردد. پس ریمپ کردن خودرو کاملا ضروری به نظر می رسد.

 

مزایا ریمپ کردن خودرو برای کاهش مصرف سوخت و افزایش توان و گشتاور موتور

ریمپ ایسیو

ریمپ با تغییر در جداول سوخت رسانی، قادر است بالاترین میزان نسبت سوخت به اکسیژن را ایجاد نماید که همین موضوع بدون نیاز به اضافه کردن لوازم تقویت کننده موتور، تا 15 الی 20 درصد توان و گشتاور موتور خودرو را به صورت فوری افزایش می دهد. اما از آنجا که کارخانه سازنده، ملزم به رعایت های استانداردهای آلایندگی است، مجبور است موتور را محدود نماید تا از حداکثر توان آن استفاده نشود که ریمپ ایسیو، تمام این ضعف ها و کمبودها را برطرف می سازد.

از طرف دیگر، میزان مصرف سوخت نیز کاهش می یابد. با گشتاور اضافی مخصوصا در پایین دامنه دور، مصرف سوخت کمتر می شود. ضمن این که برای حفظ سرعت در بزرگراه ها به ورودی گاز کمتری احتیاج دارید ، بنابراین شما می توانید با دنده بالاتر رانندگی کنید و این موضوع تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت در هنگام بارگیری کامل ، یدک کشی یا شیب و حتی در توقف ترافیک به دنبال خواهد داشت.

 آیا مزایا ریمپ خودرو فقط برای خودروهای تقویت شده و اسپرت است؟

مسلما خیر. خودروهای تقویت شده به دلیل اینکه از لوازم جانبی برای بهبود توان موتور بهره می برند، نمود بیشتری با ریمپ خودرو به دست می آورند. اما این به معنی عدم تناسب ریمپ با خودروهای معمولی نیست. اتفاقا خودروها معمولی به دلیل ایرادات زیادی که در برنامه موتور دارند، با ریمپ ایسیو به طور کامل تقویت می شوند و بالاترین راندمان در موتور آنها ایجاد می گردد.

یک مزیت عالی برای ریمپ خودروها این است که رانندگی کردن با آنها در شهر، بسیار راحت تر و لذت بخش تر می شود، زیرا:

  • تاخیر پدال گاز و مکث و کندی در شروع حرکت از بین می رود. این موضوع مخصوصا در رانندگی با مسافت های کوتاه و شهری بسیار کلافه کننده است.
  • مصرف سوخت کاهش می یابد و هزینه های جاری خودرو پایین می آید.
  • موتور با بنزین هماهنگ سازی می شود و خرابی های رایج ناشی از عدم هماهنگی با آن از بین می رود.
  • شتاب خودرو بهبود می یابد.
  • کشش آن در مسیرهای ناهموار بهتر می شود.

و…

مزایا ریمپ کردن خودرو

ریمپ پژو پارس

1. مزایا ریمپ کردن خودروهای با موتور بنزینی تنفس طبیعی:

  • افزایش 15 تا 20 درصدی توان و گشتاور موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش قابل توجه شتاب خودرو
  • رفع کامل تاخیر پدال گاز

2. مزایا ریمپ کردن خودروهای با موتور بنزینی توربو شارژ:

  • افزایش گشتاور و توان موتور
  • بهبود شتاب خودرو
  • انتقال قدرت نرمتر
  • سبقت بی خطرتر
  • رفع لگ توربو (تاخیر توربو)

3. مزایا ریمپ کردن خودروهای با موتور دیزل توربو شارژ :

  • افزایش توان و گشتاور موتور
  • رفع تاخیر پدال گاز
  • انتقال قدرت نرمتر
  • کاهش مصرف سوخت
  • سبقت بی خطرتر

چگونه ماشین خود را ریمپ کنیم + آموزش قدم به قدم

 

ریمپ و تعمیر انواع ایسیو در بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *