علت کشیدن فرمان ماشین به یک سمت

کشیدن فرمان ماشین به یک سمت، یعنی اینکه در حین رانندگی بدون اینکه بخواهید، فرمان خودرو به یک سمت متمایل شود و خودرو را به یکی از طرفین هدایت کند. این موضوع یک عیب بزرگ در خودرو محسوب می شود و ادامه استفاده از ماشین در این حالت، خطرناک است. زیرا دلایلی که باعث کشیدن فرمان به یک سمت می شوند، خودشان نشان از یک نقص و خرابی جدی در خودرو هستند که باید سریعا برطرف شود.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با دلایل کشیدن فرمان به یک سمت، بیشتر آشنا کنیم:

 

علت کشیدن فرمان خودرو به سمت چپ – علت کشیدن فرمان خودرو به سمت راست

خطرات کشیدن فرمان-خودرو به یک سمت

دلایل کشیدن فرمان در خودروهای مختلف، می تواند متفاوت باشد اما تقریبا چند دلیل ثابت و مشترک در بین همه خودروهایی که با این مشکل مواجه هستند، وجود دارد. بسته به اینکه دلیل کشیدن فرمان چیست و جهت انحراف به کدام سمت است، ممکن است باعث کشیده شدن فرمان به سمت راست و یا سمت چپ بشود.

کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت، ممکن است در زمان افزایش سرعت و شتاب گیری اتفاق بیفتد و یا در زمان ترمزگیری. هر دوی این وضعیت ها، دلیل خاص خودشان را دارند که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.

 

علت کشیده شدن فرمان به یک سمت در سرعت بالا

جلوبندی خودرو

مشکل در لاستیک های خودرو

اولین چیزی که باید بررسی کنید، لاستیک های خودرو است. لاستیک ها باید سالم باشند و درست بسته شده باشند. بنابراین:

  • به جهت فلش روی لاستیک دقت کنید. اگر جهت چرخش لاستیک ها رو به جلو نبود، یعنی اشتباه بسته شده اند و باید باز و در جهت درست نصب شوند.
  • تنظیم نبودن باد لاستیک ها نیز یکی دیگر از دلایل کشیدن فرمان خودرو است. هر طرفی که کم بادتر باشد، خودرو به آن سمت کشیده می شود.
  • لاستیکی که یک طرف آن ساییده شده باشد هم مانند مورد قبلی باعث کشیدن فرمان ماشین می شود. البته باید بگوییم که خود لاستیک سایی هم دارای عوامل و دلایل مختلفی است و باید بررسی شود. علت لاستیک سایی در خودرو
  • بالانس نبودن چرخ ها هم می تواند علت کشیده شدن فرمان ماشین به یک سمت باشد. چرخ ها باید دقیقا در یک راستا باشند و حتی کوچکترین انحرافی، می تواند اختلال ایجاد کند. بنابراین برای رفع مشکل چرخ ها و لاستیک ها به یک آپاراتی مراجعه کنید.

بیگ تری BIG3 چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مشکل در تنظیم فرمان

درست مانند چرخ ها، فرمان نیز نیاز به تنظیم اساندارد و درست دارد. اگر تنظیم فرمان به هم بریزد و یا خلاصی داشته باشد، باعث کشیده شدن ماشین به یک سمت می شود. پس باید برای رفع این مشکل به مراکز تنظیم فرمان مراجعه کنید.

  • یک نکته مهم دیگر اینکه، بروز هر گونه خرابی، خوردگی و شل شدن اتصالات سیستم فرمان مانند جعبه فرمان و سیبک فرمان و… نیز می تواند باعث کشیدن فرمان ماشین شود.

 

کشیدن فرمان و مشکل در جلوبندی خودرو

ایراد در جلوبندی خودرو هم یکی از دلایل کشیدن فرمان ماشین به یک سمت است که در سرعت های معمولی هم خودش را نشان می دهد. عوامل زیادی می توانند باعث شوند که جلوبندی خودرو ایراد پیدا کند و این وضعیت را در خودرو و فرمان ایجاد نماید. احتمالا شما بهتر از هر کسی می توانید تشخیص دهید که ایراد از جلوبندی هست یا خیر. عواملی مثل:

  • تصادف و یا ضربه شدید در خودرو
  • رانندگی زیاد در مسیرهای خاکی و سنگلاخی و…
  • رد شدن از روی دست اندازها با سرعت زیاد و تکرار این موضوع (سبک رانندگی پر آسیب)

 

مشکل در فنرها و کمک فنرها

هر خودرویی تا میزان مشخصی از بار را می تواند تحمل کند و بکشد. بیشتر از مقدار معمول و یا وزن زیاد سرنشینان و حمل بار سنگین با آن، باعث ایجاد خرابی در فنرها و کمک فنرها می شود و نتیجه این خرابی با کشیدن فرمان به یک سمت، خودش را نشان می دهد.

ریمپ جک JAC S5 – حل مشکل تاخیر خودرو و کمبود شتاب

 

علت کشیدن فرمان ماشین به یک سمت در زمان ترمزگیری

رفع مشکل کشیده شدن فرمان ماشین

دلیل این موضوع، می تواند تمام شدن لنت ترمز در یکی از سمت ها باشد. در این صورت، خودرو به سمتی که لنت قوی تری دارد متمایل و کشیده می شود. زیرا این لنت قوی زودتر عمل می کند و چرخ را قفل می کند. لنت ها باید همزمان تعویض شوند، حتی اگر هر 4 تا همزمان تمام نشوند. زیرا همان طور که گفتیم، لنت قوی تر و تازه تر، می تواند باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت شود. اما دلیل کشده شدن فرمان در زمان ترمز، می تواند موارد دیگری هم باشد. مثل:

  • خرابی پمپ ترمز و ایجاد عدم هماهنگی در توازن ترمز چرخ ها
  • نشت روغن و چرب شدگی یکی از دیسک ها که باعث می شود لنت روی آن سر بخورد
  • تاب دار شدن یکی از دیسک ها و ایجاد خرابی در آن که باعث می شود ترمز به درستی عمل نکند و اصطلاحا، خودرو گیج بزند.

7 علائم نیاز به تنظیم موتور خودرو که باید بدانید

 

آشنایی با مزایای ریمپ ایسیو – بهبود کیفیت خودرو و رفع مشکلات آن

تنظیم موتور با دیاگ

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *