بالانس چرخ خودرو

چرخ های خودرو از اصلی ترین قسمت های سیستم تعلیق و انتقال قدرت هستند که باید حتما در حالت تعادل و بالانس قرار داشته باشند. بالانس نبودن چرخ های خودرو می تواند مشکلات جدی و خطرات و خساراتی نیز در پی داشته باشد. ان بالانس نبودن، نشانه هایی دارد که در ادامه به آن بیشتر می پردازیم.

پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با نشانه های بالانس نبودن چرخ ها و عوارضی که به دنبال آن ایجاد می شود، بیشتر آشنا کنیم:

 

بالانس چرخ های خودرو یعنی چه؟

چهار چرخ خودرو

هر خودروی سواری دارای 4 چرخ است که به صورت کاملا هم راستا و دقیق روی محورهای خودرو سوار شده اند. این 4 چرخ نباید با هم هیچ زاویه ای داشته باشند و نیز باید در یک سطح تعادلی قرار بگیرند. در صورت بالانس بودن 4 چرخ خودرو، وزن خودرو به صورت مساوی، یکنواخت و متعادل روی هر کدام از چرخ ها تقسیم می شود و باعث فشار روی یکی از آنها نخواهد شد.

علاوه بر این توزیع وزن مساوی، راندن و حرکت خودرو نیز متعادل و بدون نقص انجام می شود و مشکلی در سرعت های بالا برای کنترل خودرو و عملکرد فرمان آن پیش نمی آید.

 

چرا بالانس چرخ ها به هم می ریزد؟

 

رانندگی کردن در مسیرهای ناهموار، سنگلاخی، توجه نکردن به دست اندازها و عبور پرسرعت از آنها باعث آسیب به تعادل چرخ های خودرو می گردد. حتی اگر از موارد بالا دوری کنید، باز هم ممکن است این تعادل کمی به هم بریزد چرا که خودرو یک وسیله بسیار استهلاک پذیر است.

 

عوارض بالانس نبودن چرخ های خودرو

لاستیک سایی در خودرو

آسیب رسیدن به لاستیک های خودرو و کاهش طول عمر مفید آنها (لاستیک سایی) و امکان پاره شدن و ترکیدن تایرها و ایجاد خطراتی همچون چپ کردن ماشین

ایجاد خرابی در سیستم جلوبندی خودرو و قطعات مختلف آن

خرابی در سیستم فنربندی

مشکل در فرمان پذیری خودرو و امکان بروز خطرات در رانندگی

بروز مشکل در شتاب گیری خودرو

تاثیر منفی روی سیستم ترمز خودرو

افزایش مصرف سوخت خودرو

 

چه زمانی باید چرخ های خودرو را بالانس کرد؟

بالانس کردن چرخ ها

بهترین زمان برای بالانس کردن چرخ های خودرو زمانی است که لاستیک های آن را تعویض می کنید. ضمن اینکه توصیه می شود لاستیک های خودرو را هر چند مدت یکبار جابه جا نمایید تا لاستیک های جلو و عقب به صورت یکسان مستهلک شوند. زمان جابه جایی لاستیک ها هم موقعیت مناسبی برای بالانس کردن چرخ های خودرو می باشد.

هشدار:

اگر خودروی شما در مسیرهای ناهموار و پر دست انداز رفت و آمد زیادی دارد، باید در دوره های زمانی کوتاه تری اقدام به بررسی و بالانس کردن چرخ ها نمایید.

 

نشانه های بالانس نبودن چرخ های خودرو

لرزش فرمان خودرو به خصوص در سرعت های بالا (90 کیلومتر به بالا)

بروز لاستیک سایی

کاهش پایداری خودرو

عدم توانایی در کنترل صحیح خودرو به خصوص در سرعت های بالا که راننده به خوبی متوجه آن خواهد شد. چرا که حتی کوچکترین عدم تعادل در تقسیم شدن وزن خودرو روی چهار چرخ آن، می تواند روی سیستم های جلوبندی و تعلیق و …، تاثیر منفی بگذارد.

 

نگاهی به ریمپ ایسیو و تاثیرات فوق العاده آن روی بهبود کیفیت خودرو و رفع مشکلات آن از کمبود توان و شتاب خودرو تا میزان مصرف سوخت

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *