سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی، برند خودروسازی ژاپنی که در کل دنیا به کیفیت بالا شهرت دارد. یکی از محصولات این کمپانی با نام سوزوکی گرند ویتارا از سال 1386 تاکنون به بازار ایران عرضه شده است. این مدت زمان بالا از تولید و عرضه یک خودرو، نشان از بالا بودن سطح کیفیت آن دارد. ضمن اینکه گرند ویتارا در سال 1395 یک بار فیس لیفت شد و تغییراتی در آن صورت گرفت.

با ما در “کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ” همراه باشید تا شما را با جزئیات ریمپ ایسیو در سوزوکی گرند ویتارا برای حل مشکلات نرم افزاری آن بیشتر آشنا کنیم:

 

معرفی سوزوکی گرند ویتارا – Suzuki Grand Vitara

سوزوکی ویتارا

سوزوکی گراند ویتارا خودروی شاسی بلند ژاپنی که در ایران توسط شرکت ایران خودرو عرضه می شود. این خودرو در ابتدا دارای موتوری با حجم موتور 2000 سی سی بود که بعدها با موتور قوی تر 2400 سی سی تولید و عرضه شد. سوزوکی گرند ویتارا در دو تیپ دنده دستی و اتومات تولید می شود.

مشخصات فنی گراند ویتارا

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 227 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 4

کیفیت بالای موتور و قطعات استفاده شده در داخل کابین و…، امکانات رفاهی مناسب و همچنین داشتن قابلیت چهار چرخ محرک (4WD) از نکات مثبت این خودرو است. سواری خشک و ناراحت، گرانی قطعات یدکی و ضعیف بودن شبکه نمایندگی در کشور نیز از نکات منفی گراند ویتارا می باشد.

ریمپ چری تیگو 5 – رفع ایرادات فنی با ریمپ ایسیو

 

ایسیو سوزوکی گرند ویتارا

موتور سوزوکی گرند ویتارا

مدل ایسیو Denso

این ایسیو در تمامی مدل های سوزوکی ویتارا به کار رفته است. لازم به ذکر است که ایسیوی آن در انواع وارداتی و مونتاژی دارای کد متفاوتی است که باید در ریمپ ایسیو آن را در نظر گرفت. فرایند ریمپ در این نوع ایسیو (و به طور کلی خودروهای ژاپنی) کمی پیچیده است و نیاز به مهارت های ویژه ای دارد که با اطمینان در کلینیک کریمی تیونینگ، سالهاست که قابل انجام می باشد.

 

مشکلات نرم افزاری سوزوکی گراند ویتارا که با ریمپ ایسیو قابل حل است

ریمپ ایسیو سوزوکی ویتارا

مشکل ناک موتور و عدم هماهنگی با بنزین ایران

در بخش معرفی خواندید که این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد. بنابراین با بنزین موجود در ایران که بنزین کیفیت بالایی نیست، هماهنگی ندارد. یکی از روش ها برای حل این مشکل، استفاده از بنزین سوپر است که خب اصلا به صرفه نیست. راه حل دیگر ریمپ ایسیو می باشد که به سادگی موتور و ایسیو را با بنزین ایران هماهنگ می سازد. ناک موتور در درازمدت باعث خرابی قطعات مختلف موتور و کاهش شدید عمر آن می شود که بسیار پرهزینه است.

تاخیر در پدال گاز

این مشکل هم پای ثابت تمامی ایرادات فنی و نرم افزاری خودروهای دارای دریچه گاز برقی است. تاخیر در گاز خوردن و شتاب گرفتن خودرو در دور موتور پایین، یک مشکل کلافه کننده است که ریمپ ایسیو به سادگی آن را حل می کند.

مصرف سوخت بالا

یکی دیگر از مشکلات سوزوکی گراند ویتارا که با ریمپ ایسیو برطرف می شود، مشکل بالا بودن مصرف سوخت است. با تغییر در جداول پاشش سوخت و هوا، می توان مصرف بنزین را در این خودرو بهینه کرد.

ریمپ آریو S300 – ریمپ زوتی Z300

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو روی خودروی سوزوکی گرند ویتارا در کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ

نمای داخل کابین سوزوکی گراند ویتارا

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

افزایش قدرت و توان موتور در حدود 10 تا 15 درصد

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین

اصلاح دمای فن موتور

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *