بنزین زدن

کاهش مصرف سوخت خودرو یک جمله بسیار دلنشین و جذاب است. مخصوصا در روزهایی که گرانی سوخت و بنزین بیداد می کند. اینکه به دنبال کاهش هزینه ها باشید، نشان از هوشمندی شما دارد. شاید فکر کنید که ممکن است اصلا چنین چیزی را نتوان ایجاد کرد یا اینکه اگر موفق به کاهش مصرف سوخت خودرو شویم، خب مگر چقدر می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد؟ اما بهتر است بدانید که حتی کوچکترین تغییرات و صرفه جویی ها در بلند مدت و تبدیل شدن به عادت روزانه، می تواند بسیار موثر باشد.

اغلب افرادی که دخل و خرجشان با هم همخوانی ندارد، معمولا همین طور فکر می کنند که مگر چقدر تاثیر دارد؟ اما لازم است بدانید که صرفه جویی های هرچند کم و کوچک، می تواند شما را به یکی از برنامه ها و اهدافی که در ذهن دارید برساند. فقط کافیست بیاموزید و عمل کنید. پس با ما در کلینیک ریمپ کریمی تیونینگمرجع تخصصی ریمپ و  تیونینگ انواع خودرو داخلی و خارجی در کرج_ همراه باشید تا شما را با روش های ساده برای کاهش مصرف سوخت خودرو آشنا کنیم:

 

خودرو را بررسی نمایید تا همه جوره تنظیم و درست باشد

رسیدگی به خودرو

موارد کوچک و بی اهمیتی که در ادامه ذکر می کنیم، می تواند باعث افزایش مصرف سوخت خودرو و هدر رفت هزینه و پول شما شود:

1. تراز نبودن فرمان خودرو

2. وجود نقص در موتور خودرو

3. تنظیم نبودن فشار باد لاستیک ها

4. وجود خرابی در درب باک بنزین و محکم نبستن درب مخزن سوخت

5. کثیف بودن فیلتر هوا

باید بدانید که هرگونه نقص در اجزای مختلف خودرو و موتور می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود. این موضوع به دلیل فشار بیشتر روی موتور برای جبران آن نقص است. پس با چک کردن دائمی خودرو می توانید از این مشکلات جلوگیری نمایید.

 

درست و منطقی رانندگی کنید!

رانندگی صحیح و اصولی

اینکه هی گاز بدهید و بعد ترمز کنید، اصلا منطقی و عاقلانه نیست. همیشه سعی کنید زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که مجبور به عجله کردن نباشید و با سرعت یکسان و یکنواخت رانندگی کنید. با سرعت راندن و تغییر مدام سرعت خودرو، مساوی است با افزایش مصرف سوخت و همچنین افزایش آلایندگی.

 

شیشه ها را بالا دهید

شیشه های خودرو

زمانی که با سرعت بالا حرکت می کنید (بیشتر از 50 کیلومتر در ساعت)، بالا دادن تمامی شیشه ها و همچنین سانروف خودرو، می تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت داشته باشد. اگر شیشه ها پایین باشند، اصطکاک بین خودرو و هوا خیلی زیاد می شود و این یعنی تلاش بیشتر موتور و مصرف بیشتر بنزین برای حفظ سرعتی که راننده می خواهد.

 

قانون 40 ثانیه در توقف ها

روشن کردن خودرو

قانون 40 ثانیه این است که اگر توقف شما قرار است طولانی و بیش از 40 ثانیه باشد، حتما خودرو را خاموش کنید. اگر مدت توقف کمتر از 40 ثانیه خواهد بود، آن را روشن بگذارید زیرا خاموش کردن خودرو در این صورت نتیجه صرفه جویی شما را برعکس خواهد کرد. (استارت زدن مجدد، بیش از روشن ماندن خودرو در این تایم کم، سوخت مصرف می کند).

 

توصیه های تکمیلی برای کاهش مصرف سوخت خودرو

1. حمل وسیله و بار کمتر

2. زمان روشن کردن خودرو، اصلا نیازی نیست 30 ثانیه صبر کنید تا خودرو گرم شود و یا چند بار پدال گاز را فشار دهید.

3. فشار ناگهانی و مکرر روی پدال گاز ممنوع!

4. در سرعت های پایین به جای استفاده از تهویه، شیشه را پایین بدهید. همچنین باید بدانید که استفاده زیاد و نامناسب از کولر، فندک و چراغ های داخل کابین خودرو هم مصرف بنزین را بیشتر خواهد کرد.

5. وسایل اضافی مثل باربند و باربند اسکی را از روی خودرو بردارید.

6. پیش از شروع حرکت ترمز دستی را بخوابانید تا باعث افزایش مقاومت خودرو و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر نگردد.

7. پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید.

8. مسیر رسیدن به مقصدتان را چک کنید تا گیر خیابان ها و جاده های پرترافیک و بسته نیفتید.

9. یادتان باشد که رانندگی در مسیر مستقیم بهتر از تعویض مکرر لاین است.

10. سرعت زیاد (بالای 90 کیلومتر) و سبقت زیاد ممنوع.

11. مخزن خودرو را زیادی پر نکنید زیرا ممکن است سرریز شود.

12. از لاستیک های مناسب استفاده نمایید.

13. در زمستان از زنجیر چرخ در مسیرهای برفی استفاده کنید.

 

و اما توصیه آخر برای کاهش مصرف سوخت خودرو، ریمپ ایسیو است

ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ

بله درست است، ریمپ ایسیو یکی از روش های بسیار عالی در کاهش مصرف سوخت خودرو است که تا 1 لیتر و حتی بیشتر، می تواند باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شود. در بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به دلیل هماهنگ نبودن موتور با بنزین موجود در ایران، ناک موتور ایجاد می شود که سبب احتراق ناقص بنزین و افزایش مصرف سوخت می شود. راه حل این مشکل فقط و فقط ریمپ ایسیو می باشد. 

کاهش مصرف سوخت خودرو با ریمپ ایسیو

کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و تخصص در زمینه ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی، می تواند بهترین کیفیت ریمپ را در اختیار شما مراجعه کنندگان عزیز قرار دهد. شما می توانید زیر همین مقاله، سوالات خود را از متخصصین ریمپ در کلینیک کریمی تیونینگ بپرسید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *