ریمپ جک جی 5 1

خودروی جک جی 5 – JAC J5  یک خودروی وارداتی از کشور چین است که در دو تیپ دنده دستی و اتومات تولید و عرضه شده است. شرکت خودروسازی چینی جی ای سی یا همان جک JAC، برای ساخت این خودرو از کمپانی خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی کمک گرفته است. در واقع نقطه قوت این خودرو هم همین موضوع است که موتور آن را میتسوبیشی ساخته که یک پیشرانه بسیار پرقدرت و در عین حال کم مصرف است.

البته باید بدانید که خودروهای وارداتی و حتی داخلی به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی و از طرفی هماهنگ نبودن با شرایط آب و هوایی ایران و به خصوص بنزین موجود در جایگاه های سوخت، دچار افت توان هستند و بیشینه توان آنها مورد بهره برداری قرار نمی گیرد (البته مشکلات دیگری هم دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت). راه حل برطرف کردن این مشکل فقط ریمپ ایسیو است.  کارشناسان ما در کلینیک کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو و تیونینگ در کرج و استان البرز– با استفاده از بروزترین نرم افزارها و ابزارهای ریمپ، مشکلات نرم افزاری خودروی جک جی 5 شما را برطرف می کنند.

 

مشخصات فنی خودروی جک جی 5 – JAC J5

JAC J5

جک J5 و چند مدل دیگر از محصولات خودروسازی JAC را کرمان موتور به بازار ایران وارد کرده است. همان طور که گفتیم این خودرو دارای دو تیپ 1.5 لیتری دنده دستی و 1.8 لیتری اتومات است که مشخصاتشان به شرح زیر است:

جک جی 5 1800 اتوماتیک

حجم موتور: 1834 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 141 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 165 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 4

 

جک جی 5 1500 دنده ای

حجم موتور: 1499 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 111 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 146 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 4

 

ایسیو نصب روی جک جی 5

ایسیو Bosch ME7.8.8

 

ایرادات خودروی جک جی 5

نمای داخل کابین جک جی 5

کپ اولیه در شروع حرکت به دلیل وجود دریچه گاز برقی

تاخیر در پدال گاز

مشکل در ترمزگیری در فصول سرما

ناک موتور

عملکرد ضعیف گیربکس در مدل اتومات

پرمصرف بودن خودرو

مشکل در معکوس کشیدن

پایین بودن ارتفاع خودرو

کمبود امکانات رفاهی (در مقایسه با خودروهای هم ردیف جک جی 5)

توقف تولید و مشکل کمبود لوازم یدکی و قطعات

کیفیت پایین مونتاژ و قطعات داخل کابین

پایین بودن کیفیت رنگ بدنه

 

ریمپ ایسیو جک جی 5 – JAC J5 در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ

ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ

ریمپ به معنی بازنگری و تغییر در برنامه ایسیو خودرو می باشد. هر چیزی که در برنامه ایسیو (کامپیوتر خودرو) تعریف شده باشد، موتور بر اساس آن کنترل و مدیریت می شود. اغلب اوقات، خودروسازی ها برای کاهش آلایندگی موتور، تنظیماتی را در ایسیو اعمال می کنند تا توان بیشینه موتور مورد بهره برداری قرار نگیرد. به همین خاطر خودرو با کندی، ضعف در قدرت و مشکل در شتاب مواجه می شود.

همه اینها با ریمپ ایسیو قابل حل است و می توان تنظیمات را طوری تغییر داد تا حداکثر قدرت موتور و گشتاور آن حاصل شود. ضمن اینکه ریمپ در بهبود عملکرد گیربکس هم بسیار موثر است. کندی گیربکس و ضعف در عملکرد آن، با ریمپ و آپدیت برنامه گیربکس برطرف می شود. اتفاقا جک J5 یکی از همین خودروهاست که به آپدیت گیربکس نیاز دارد.

یکی دیگر از مشکلات جک جی 5، ناک موتور است که به دلیل هماهنگ نبودن با بنزین مصرفی در ایران است. ناک موتور یعنی احتراق ناقص سوخت در موتور که هم مصرف بنزین را بالا می برد و هم باعث شنیده شدن صدای ضربه (مانند صدای به هم خوردن قاشق و چنگال) از موتور می شود که به تدریج خسارت های جدی به موتور می زند و عمر موتور را هم به شدت کاهش می دهد. برای از بین بردن ناک موتور یا باید از بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) استفاده کرد که بسیار پرهزینه است. یا اینکه با ریمپ ایسیو؛ موتور را با بنزین بی کیفیت و اکتان پایین هماهنگ نمود که بسیار به صرفه تر خواهد بود. 

تغییرات جک جی 5 با ریمپ ایسیو

جک J5

1. رفع کپ سر گاز

2. رفع تاخیر پدال گاز

3. افزایش شتاب خودرو جک جی 5

4. کاهش مصرف سوخت 

5. افزایش توان و گشتاور موتور تا 12 درصد

6. حل مشکلات گیربکس مانند دنده مرده دادن و تاخیر معکوس کشیدن

7. اصلاح دمای فن موتور

8. حل مشکل ناک موتور جک جی 5

کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و تخصص در زمینه ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی، بهترین کیفیت ریمپ ایسیو را با بهره گیری از بهترین نرم افزارهای اورجینال ریمپ در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *