ریمپ چری تیگو 5

چری تیگو 5 یکی از خودروهای شاسی بلند محبوب و پرفروش در بازار ایران است. این خودرو در چین هم بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشد. تیگو 5 محصولی از خودروسازی چینی “چری – Chery” است که برترین صادر کننده خودرو در چین می باشد.

با ما در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ همراه باشید تا شما را با ایرادات چری تیگو 5 و مزایای ریمپ ایسیو برای حل این ایرادات بیشتر آشنا کنیم:

 

معرفی چری تیگو 5

چراغ جلوی تیگو 5

چری تیگو 5 از سال 1394 وارد بازار ایران شده است. یک بار هم در سال 1397 از لحاظ طراحی بدنه و جلو داشبورد، فیس لیفت شد که زیبایی آن را بیشتر کرده است. در طراحی قسمت جلوی خودرو چری تیگو 5 – Chery Tiggo 5 از خودروهای رنج روور الهام گرفته شده است که باعث شده استقبال بیشتری از آن شود. زیرا طراحی عامه پسندتری دارد. تیگو 5 با برند چری وارد ایران شده است و تا قبل از آن، محصولات این خودروسازی با برند MVM تولید و عرضه می شدند.

چری تیگو 5 دارای دو تیپ دنده اتومات (کامفورت CVT) و دنده دستی است.

مشخصات فنی چری تیگو 5 – Chery Tiggo 5

حجم موتور: 1971 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 182 نیوتن متر از دور 4300 تا 4500

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

مدل ایسیو تیگو 5

موتور تیگو 5

ایسیو BOSCH – ME17  

نکته بسیار مهمی که درباره این مدل ایسیوها به چشم می خورد، این است که تمامی ایسیوها به صورت اختصاصی دارای قفل نرم افزاری هستند. نادیده گرفتن این موضوع در ریمپ باعث از کار افتادن میکروی مرکزی برد ایسیو می گردد. مشکلات نرم افزاری مربوط به برنامه های تنظیمی ایسیو را در ادامه بخوانید:

 

ایرادات چری تیگو 5 که با ریمپ ایسیو قابل حل است

نمای داخل کابین تیگو 5

مشکل ناک موتور

کالیبراسیون ایسیو تیگو 5 با استاندارد یورو 5 صورت گرفته است. این موضوع باعث می شود که در صورت استفاده از بنزین موجود در ایران که بنزین اکتان پایین و بی کیفیت است، شاهد ناک موتور (صدای ضربه در موتور) و احتراق پیشرس در موتور باشیم. این موضوع با ریمپ ایسیو کاملا از بین می رود. ریمپ می تواند ایسیو را با بنزین کیفیت پایین هماهنگ کند.

بالا بودن مصرف بنزین

با توجه به مشکل بالا که درباره کالیبراسیون آن گفتیم، موتور دارای احتراق پیش رس می گردد. این موضوع در مصرف سوخت تاثیرگذار است و باعث می شود حتی تا 4 لیتر افزایش مصرف در آن صورت بگیرد. با ریمپ ایسیو، این موضوع هم کاملا حل می شود و جلوی خامسوزی بنزین گرفته می شود.

تاخیر پدال گاز

مشکل تاخیر پدال گاز و کپ اولیه تیگو 5، از آن مشکلاتی است که همه دارندگان آن را کلافه کرده است. ماشین دیر گاز می خورد و آنقدری که پدال گاز فشرده می شود، گاز خوردن و سرعت گرفتن در خودرو دیده نمی شود. همه این ها به دلیل وجود دریچه گاز برقی است که ایسیو آن را کنترل می کند. با خارج کردن آن از حلقه کنترل ایسیو، می توان مشکل تاخیر در گاز خوردن را به راحتی رفع کرد. این کار با ریمپ ایسیو قابل انجام است.

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو تیگو 5 در کلینیک کریمی تیونینگ

تیگو 5

1. کاهش مصرف سوخت

2. افزایش توان و قدرت موتور تا 5 اسب بخار

3. افزایش گشتاور موتور مخصوصا در سربالایی ها

4. بهبود شتاب خودرو و رفع مشکلات شتاب گیری

5. برطرف کردن مشکل واماندگی خودرو در هنگام دنده عقب رفتن به خصوص در سربالایی ها

6. بهبود عملکرد گیربکس مخصوصا هنگام معکوس کشیدن (در مدل های اتومات)

7. رفع کپ اولیه خودرو و مشکل تاخیر پدال گاز

8. اصلاح دمای آب

9. حل مشکل ناک موتور

10. افزایش سرعت بیشینه خودرو

11. حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *