بک فایر

بک فایر آتشی است که از اگزوز خودرو خارج می شود. البته نه به صورت طبیعی بلکه باید روی خودرو تغییراتی ایجاد کرد تا به این میزان از جذابیت برسد. بک فایر یکی از مرسوم ترین کارهای مربوط به تیونینگ خودرو است که در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. اما این کار بایدها و نبایدهایی دارد. در ادامه شما را با بک فایر و قابلیت انجام آن به کمک ریمپ ایسیو و همچنین معایب احتمالی که ممکن است برای خودرو ایجاد کند، آشنا می کنیم. پس با ما در کلینیک تخصصی ریمپ “کریمی تیونینگ” همراه باشید:

 

بک فایر (Back Fire) چیست؟

عوارض بک فایر

با تغییر تنظیمات سوخت و جرقه در خودرو، می توان کاری کرد که هنگام تعویض دنده و یا برداشتن پا از روی پدال گاز، جرقه ای در لوله اگزوز زده شود و نتیجه آن به صورت یک رگبار آتش از دهانه اگزوز خارج شود. البته باید گفت که این شعله آتش ناشی از یک انفجار کوچک است که به دلیل آتش گرفتن سوخت و هیدروکربن های نسوخته در مسیر لوله اگزوز ایجاد می شود و همراه با صدای انفجار است. همین بیرون زدن آتش و صدای انفجار است که پدیده بک فایر را دوست داشتنی و پرتقاضا کرده است.

بکفایر به دلیل برهم خوردن نسبت هوا و سوخت ایجاد می شود.

در بک فایر چه اتفاقی می افتد؟

پاپ بنگ

بک فایر با دو انفجار رخ می دهد. یک انفجار کوچک و ضعیف و در ادامه یک انفجار در انتهای مسیر خروجی که هر دو مرحله به دلیل ایجاد تغییر و عدم تناسب نسبت هوا و سوخت اتفاق می افتد. اگر نسبت هوا و سوخت (که همیشه یک نسبت ثابت و مشخص است) تغییر کند، انفجاری که باید داخل سیلندر ایجاد شود، خارج از آن و در مسیر خروجی دود از اگزوز ایجاد می شود و شعله آتش آن بیرون می زند. در واقع حجم نسوخته ای از هوا و سوخت، از سیلندر خارج می شود و در اگزوز جرقه می خورد و منفجر می شود.

این پدیده را Pop & Bang – پاپ بنگ می نامند که در ایران به بک فایر مشهور شده است.

 

ایجاد بک فایر با ریمپ ایسیو

بک فایر چیست؟

با ریمپ ایسیو می توان بک فایر ایجاد کرد. زیرا ریمپ ایسیو با زمان بندی خروج سوخت و همچنین بعضی از تنظیمات برق خودرو و موتور مرتبط است.در واقع می توان این تنظیمات را طوری تغییر داد که بک فایر اتفاق بیفتد. با ریمپ ایسیو می توان برگشت گاز را به عقب انداخت و پاشش سوخت را زیادتر کرد. این کار باعث می شود جرقه و احتراق به سمت اگزوز سوق یابد و بک فایر ایجاد شود.

اتفاقا این موضوع یکی از پرتقاضاترین کارهایی است که مراجعه کنندگان به مراکز ریمپ خودرو دارند.

شروطی که باید برای ایجاد بک فایر رعایت شود:

برای ایجاد کردن بکفایر، خودرو نباید کاتالیست داشته باشد.

خودرو باید هدرز و منبع اگزوز اسپورت داشته باشد.

هشدار:

استفاده از کیت های بک فایر به دلیل اینکه با بنزین سروکار دارند، اصلا توصیه نمی شود و نصب آنها خطرناک است.

هشدار بعدی این است که حتما بکفایر را در مرکز معتبر و تخصصی ریمپ انجام دهید. تا یک تیونر ماهر و حرفه ای خودرو را بررسی و تنظیمات ریمپ را اعمال کند. در غیر این صورت قطعا برای خودروتان مشکلاتی پیش خواهد آمد که هم خطرناک است و هم پرهزینه.

 

ریمپ ایسیو تغییرات بسیار عالی و مثبتی روی خودرو دارد که باعث تقویت موتور و افزایش طول عمر آن می شود. تغییراتی همچون:

کاهش مصرف سوخت

افزایش توان و کشش خودرو

افزایش قدرت و گشتاور موتور خودرو

رفع کپ دریچه گاز

بهبود کپ اولیه

رفع ناک خودرو

اصلاح دمای آب

بهبود عملکرد گیربکس

 

کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و تخصص در زمینه ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی، می تواند بهترین کیفیت ریمپ را در اختیار شما مراجعه کنندگان عزیز قرار دهد. شما می توانید زیر همین مقاله، سوالات خود را از متخصصین ریمپ در کلینیک کریمی تیونینگ بپرسید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *