ریمپ آریو اس 300

خودروی آریو S300 یکی از خودروهای وارداتی است (سازنده آن شرکت زوتی یا زوتای چینی است) که در سال 1394 توسط ساپیا وارد کشور شد. این خودرو در ابتدا با نام Z300 و با برند Zotye عرضه شد و بعد از مدتی لوگو و نام سایپا روی آن قرار گرفت و با نام آریو S300 عرضه شد.

زوتی Z300 یا آریو اس 300 دارای ایرادات فنی و نرم افزاری زیادی است که با ریمپ ایسیو به سادگی قابل حل می باشد. پس با ما در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا جزئیات بیشتری از مزایای ریمپ زوتی Z300 به شما بگوییم:

 

آشنایی با زوتی Zotye z300 – آریو S300 سایپا

آریو S300

این خودرو در دو تیپ دنده ای و اتومات تولید شده است. مدل دنده ای دارای موتور 1500 سی سی با کد فنی ۴A91S و مدل اتومات دارای موتور 1600 سی سی با کد ۴A92S است. خودرویی با طراحی بسیار مشابه با تویوتا آلیون که اصلا روی پلتفرم آن ساخته شده است (کپی). موتور آریو – زوتی Z300، موتور طراحی شده توسط میتسوبیشی است. آریو S300 دارای امکانات رفاهی مناسب و فضای داخل کابین بسیار بزرگ و جادار است. اما متاسفانه کمبود و گرانی قطعات یدکی و بعضی خرابی های متداول مانند خرابی کمک های جلو و… در آن به چشم می خورد.

مشخصات فنی زوتی Z300 – آریو  S300

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 120 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه – 104 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه در مدل دنده ای

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 151 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه – 141 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه در مدل دنده ای

استاندارد آلایندگی: یورو 4

 

آشنایی با ایسیو زوتی Z300

موتور زوتی

ایسیو BMD در مدل دنده ای

ایسیو بوش ME7 در مدل اتومات

 

مشکلات و ایرادات زوتی Z300 – آریو اس 300 که با ریمپ ایسیو قابل حل است

نمای داخل کابین زوتی Z300

ناک موتور و سازگار نبودن با بنزین موجود در ایران

اکثر خودروها و مخصوصا خودروهای چینی دارای مشکل ناک موتور هستند که با ریمپ ایسیو و تغییر در جداول آن، به راحتی حل می شود. اما چشم پوشی از مشکل و صدای ضربه ای که در موتور در اثر احتراق ناقص بنزین ایجاد می شود و به طور واضح هم به گوش می رسد، می تواند منجر به تعمیر موتور شود و عمر موتور را کاهش دهد.

تاخیر دریچه گاز

دریچه گاز برقی که برای کنترل آلایندگی خودرو روی آن نصب می شود، باعث ایجاد تاخیر در پدال گاز می گردد. یعنی گاز دادن و فشردن پدال گاز با گاز خوردن خودرو هماهنگی ندارد و تاخیر و کپ دارد. با ریمپ ایسیو، یکی از مشکلاتی که به راحتی برطرف می گردد، همین تاخیر در پدال گاز است.

ضعف و کندی در عملکرد گیربکس اتوماتیک

قبلا هم گفته بودیم که ریمپ باعث بهبود عملکرد گیربکس می شود. در خودروی آریو اس 300 یکی از مشکلاتی که به چشم می خورد، ضعف گیربکس اتومات در معکوس کشیدن است. ریمپ ایسیو با تغییر در برنامه آن، باعث بهبود چشمگیر عملکرد گیربکس می شود. آپدیت گیربکس اتومات یکی از کارهایی است که باید در زوتی Z300 اتفاق بیفتد.

نکته: آریو اس 300 دنده ای از لحاظ عملکرد گیربکس بسیار بهتر و سریع تر از مدل اتومات است.

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو در خودروی آریو

زوتی Z300 آریو S300

حل مشکل تاخیر و کپ اولیه گاز

برطرف کردن ناک موتور و صدای ناک که در آریو به وضوح به گوش می رسد.

افزایش شتاب چشمگیر در خودروی آریو و  کاهش شتاب صفر تا صد

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

افزایش قدرت موتور و گشتاور خودرو تا 12 درصد

کاعش تاثیر کولر روشن در افت توان خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

رفع ایراد خطای سنسور میل سوپاپ

ریمپ و آپدیت گیربکس اتومات برای هوشمندتر کردن گیربکس

اصلاح جداول گشتاور و افزایش کشش خودرو در دنده 3

اصلاح دمای فن موتور در حالت کند، تند و موتور خاموش

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *