علت روشن نشدن ماشین در هوای سرد

یکی از مشکلاتی که در روزهای سرد فصل های پاییز و زمستان ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد می شود، روشن نشدن ماشین در هوای سرد است که این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما به راحتی می توان با انجام کارهای ساده و تعویض و مراقبت های به موقع، از این اتفاق کلافه کننده و البته تکرار شونده جلوگیری کرد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا علت روشن نشدن ماشین در هوای سرد و روش حل این مشکل را به شما بگوییم:

 

علت روشن نشدن ماشین در هوای سرد و در صبح چیست؟

علت روشن نشدن ماشین در هوای سرد و در صبح ها، همان چیزی است که در این سوال آورده شده یعنی همان هوای سرد و کاهش دما. سرد شدن هوا تاثیرات منفی در عملکرد خودرو و اجزای مختلف آن دارد. به طور مثال، خوابیدن باتری و یا غلیظ  شدن روغن موتور که هر دو مورد می توانند از اصلی ترین دلایل روشن نشدن ماشین باشند.

اما بهتر است دلایل روشن نشدن ماشین را به صورت جزئی بررسی کنیم تا بتوانید از وقوع این مشکل در صبح های سرد زمستانی جلوگیری نمایید:

خوابیدن باتری

باتری به باتری کردن

یکی از اجزای بسیار حساس خودرو که باید در فصل زمستان و در هوای سرد مراقب باشید تا از کار نیفتد، باتری خودرو است. هوای سرد می تواند باعث خوابیدن باتری شود و در این صورت با استارت زدن، خودرو روشن نمی شود. اگر در هوای سرد استارت زدید و دیدید که خودرو مثل همشه استارت نمی خورد و صدای ناله می دهد، احتمالا باتری در هوای سرد خوابیده است.

باید کلاچ را بگیرید و 4 تا 5 بار با فاصله استارت بزنید تا باتری به طور کامل از کار نیفتد. در این صورت در بیشتر موارد خودرو روشن می شود اما اگر نشد باید از روش باتری به باتری استفاده کنید.

از کار افتادن دینام

آشنایی با اجزا و طرز کار دینام خودرو

البته این موضوع شاید ربطی به هوای سرد نداشته باشد اما اگر دینام خودرو دچار نقص و خرابی باشد باعث می شود نتوانید استارت بزنید و خودرو را روشن کنید. از نشانه های خرابی دینام ، روشن شدن چراغ چک و استشمام بوی سوختگی در داخل خودرو است. اگر دینام خراب باشد، باید حتما آن را تعویض نمایید.

نفوذ آب به داخل سیستم سوخت رسانی و روشن نشدن ماشین

تعمیر باک بنزین

ممکن است به دلایل مختلفی، مقداری آب وارد سیستم سوخت رسانی و شیلنگ های اتصالی از باک خودرو تا موتور وارد شده باشد که در این صورت با قرار گرفتن خودرو در معرض هوای سرد، آب داخل سیستم یخ می زند و این شیلنگ ها را مسدود می سازد.

به همین خاطر بنزین نمی تواند وارد سیستم احتراق شود و در نتیجه خودرو روشن نمی شود. پس یکی دیگر از علت های روشن نشدن ماشین در هوای سرد، وجود آب در داخل سیستم سوخت رسانی است که در این صورت یا باید آن را شستشو دهید (زیر نظر کارشناس) و یا اینکه از مکمل های بنزین که حاوی الکل هستند، استفاده کنید تا آب داخل سیستم از طریق اگزوز خارج شود.

روغن موتور نامناسب

روغن موتور مناسب هر فصل

غلظت روغن موتور هم یکی از دلایل روشن نشدن ماشین در هوای سرد می باشد. روغن موتور باید مخصوص فصل سرما و زمستان باشد و در هوای سرد زمستان، غلظت و روانی مناسبی برای روغن کاری و پخش شدن در اجزای موتور را داشته باشد.

روغن موتوری که دارای این مشخصات نباشد، در هوای سرد یخ می زند و باعث می شود در خودرو اختلال ایجاد شود و روشن نشود.

آشنایی با روغن موتور مناسب برای هر فصل

 

روش های پیشگیری از روشن نشدن ماشین در هوای سرد

  • اگر دقت کرده باشید این اتفاق برای خودروهایی که در فضای باز و غیر سرپوشیده قرار دارند، بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین یکی از روش های پیشگیری از روشن نشدن ماشین، قرار دادن خودرو در پارکینگ است. که دمای هوا در آن تفاوت زیادی با بیرون دارد و لااقل از یخ زدگی قطعات موتوری و خوابیدن باتری جلوگیری می کند.
  • اگر امکان پارک خودرو در پارکینگ را ندارید، باتری یا به طور کلی قسمت جلوی خودرو را با یک پوشش و کاور مناسب بپوشانید تا یخ نزند.
  • تعویض باتری و دینام در صورت فرسودگی و رسیدن به انتهای دوره کارکرد نیز یکی دیگر از روش های جلوگیری از روشن نشدن ماشین است.

 

آشنایی با مزایای ریمپ خودروهای داخلی و خارجی در کریمی تیونینگ

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

لوگو کریمی تیونینگ

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *