آشنایی با انواع باتری

انواع باتری در بازار خودروی کشور ما با عنوان باتری اسیدی و باتری اتمی شناخته می شوند. باتری خودرو نقش بسیار ویژه ای در عملکرد بخش های گوناگون خودرو دارد و به همین دلیل، آشنایی با آن می تواند منجر به استفاده کاربردی تر و افزایش طول عمر آن گردد. در ادامه قصد داریم شما را تقسیم بندی باتری ها آشنا سازیم و همچنین چند نکته ساده برای افزایش طول عمر باتری خودرو را به شما یادآوری کنیم که قطعا در کاهش هزینه های خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

آشنایی با انواع باتری

انواع باتری خودرو به دو دسته مهم باتری اتمی و باتری اسیدی تقسیم بندی می شود که هر کدام از این دو نوع دارای ساختار متفاوتی از یکدیگر هستند. ضمن اینکه نیاز به مراقبت از آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و خب البته نحوه عملکردشان، طول عمر و قیمت شان هم دارای تفاوت هایی می باشد. انواع باتری شامل:

 

باتری های اتمی (باتری های سیلد)

باتری اتمی یا باتری خشک

یکی از انواع باتری، باتری اتمی یا باتری سیلدی که باتری خشک هم به آن گفته می شود، می باشد که از صفحات دارای سرب و تک آلیاژ کلسیم – کلسیم ساخته شده است. باتری اتمی دارای درپوش یکپارچه است و مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. بر خلاف باور عمومی، باتری اتمی نیز دارای الکترولیت هست، اما به دلیل جنس خاص صفحات داخل آن، نیازی به اضافه کردن آب مقطر ندارد.

ویژگی های باتری اتمی یا باتری سیلد

درپوش یکپارچه و عدم نیاز به اضافه کردن اسید

عدم وجود پیچ برای بازکردن درپوش (روش شناخت انواع باتری اتمی و اسیدی از روی ظاهر)

مناسب برای آب و هوای گرم – طول عمر بیشتر در مناطق گرمسیری

ساختار باتری اتمی

در این نوع باتری ها، صفحات از قبل شارژ شده روی یکدیگر قرار می گیرند (به صورت دسته صفحه در می آید) و در بدنه مخصوص باتری فیکس و مونتاژ می شوند. باتری اتمی مراقبت کمتری نیاز دارد و به همین دلیل باتری غیر حساسی است که طول عمر بیشتری نسبت به انواع باتری از جمله باتری اسیدی دارد.

نقطه ضعف باتری اتمی، دشارژ شدن عمیق آن است که اگر این اتفاق در آن بیفتد، قابلیت تعمیر و شارژ دوباره را ندارد زیرا صفحات داخل آن ، کارایی خود را از دست می دهند و باید باتری تعویض شود.

 

باتری های اسیدی (باتری غیر سیلد)

باتری اسیدی

باتری اسیدی دارای صفحاتی از جنس سرب است و قابلیت باز و بسته شدن دارد، زیرا نیاز به چک کردن سطح الکترولیت یا اسید در آن وجود دارد و به همین دلیل، این نوع باتری نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به انواع اتمی دارد و اصطلاحا باتری حساسی است. جنس این الکترولیت، اسید سولفوریک و آب است و به همین دلیل باتری اسیدی نامیده می شود.

ساختار باتری اسیدی

صفحات باتری اسیدی از جنس سرب و دو آلیاژ کلسیم – آنتیموان است که درون بدنه باتری در فضایی الکترولیتی قرار گرفته اند.

ویژگی های باتری اسیدی

نیاز به چک کردن سطح اسید در آن

قابلیت شارژ شدن مجدد باتری

مزایای ریمپ کیا سراتو وارداتی و سراتو سایپا

 

چند نکته ساده برای افزایش طول عمر باتری خودرو

1. شارژ نگه داشتن باتری به صورت کامل

2. بررسی کامل باتری و دیاگ زدن خودرو هر 6 ماه یک بار

3. بررسی کامل کابل ها و اتصالات باتری برای اطمینان از وضعیت درست و صحیح آنها

4. تمیز کردن تمام اتصالات و ترمینال ها با فرچه سیمی و عدم وجود رسوبات و…

5. اگر خودرو از نوع اسیدی است، میزان الکترولیت آن را هر چند مدت چک کنید و در صورت کاهش، آن را اضافه نمایید.

6. خودرو را در مکان مسقف و مناسب پارک کنید تا باتری در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین قرار نگیرد (حداقل اگر قرار است آن را به مدت طولانی مثلا شب تا صبح پارک کنید).

7. از استارت زدن زیاد و پرتکرار پرهیز کنید (استارت باعث کاهش شدید قدرت باتری می شود).

8. لوازم برقیِ جانبی در خودرو را کمتر استفاده کنید و آنها را هنگام استارت زدن، خاموش کنید (این مورد درباره انواع باتری اتمی و اسیدی صدق می کند).

9. خاموش و بدون استفاده ماندن خودرو در مدت زمان طولانی، باعث کاهش عمر باتری می گردد، بنابراین حتی اگر به خودروی خود نیازی ندارید، برای جلوگیری از تخلیه باتری، آن را هر چند وقت یک بار روشن کنید و مسافت مناسبی را با آن طی نمایید تا باتری بتواند شارژ شود.

مزایای ریمپ لیفان X70 اتوماتیک

 

 آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودرو 

ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ

 

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *