افزایش قدرت موتور با کیت واتر متانول

روش های زیادی برای افزایش راندمان موتور خودرو وجود دارد و تزریق واتر متانول (کیت واتر متانول اینجکشن یا تزریق آب و الکل) یکی از این روش هاست که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و خیلی ها به دنبال این هستند که بدانند اصلا این روش چیست و به چه دردی می خورد و چگونه باعث افزایش قدرت و بازدهی موتور می شود.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با عملکرد کیت واتر متانول بیشتر آشنا کنیم:

 

ناک زدن و ناک موتور چیست؟

ناک موتور (Knock) در واقع به معنی کوبش موتور در اثر خام سوزی سوخت در آن است که علاوه بر ایجاد سر و صدای غیر معمول در موتور، باعث ایجاد آسیب های  بسیار هزینه بری در اجزا و قطعات حیاتی موتور هم می شود. عوامل مختلفی می توانند باعث شوند که در موتور، کوبش و ناک ایجاد شود، مانند:

  1. استفاده از بنزین بی کیفیت و اکتان پایین
  2. بالا رفتن دمای موتور و عدم تنظیمات مناسب در شروع به کار فن موتور
  3. گرم بودن هوای ورودی به موتور
  4. فشار بالای هوای ورودی به موتور

این عوامل باعث می شوند که سوخت داخل محفظه احتراق، زودتر از زمانی که شمع خودرو باید جرقه و نیروی لازم جهت احتراق را ایجاد نماید، مشتعل شود و بسوزد. این اشتعال بنزین در زمانی اتفاق می افتد که پیستون هنوز در میانه راه و عبور از سیلندر است و به نقطه مرگ بالا یا Top Dead Cente نرسیده است.

در نتیجه پیستون با فشار ناشی از سوختن و اشتعال بنزین، به پایین برگردانده می شود که باعث ایجاد کوبش در موتور می شود و در نهایت ممکن است پیستون، شاتون و رینگ های پیستون دچار ترک یا شکستگی شوند و این موضوع یک خسارت جدی در موتور خودرو است. ضمن اینکه بنزین هم به دلیل کافی نبودن نیروی جرقه ای و اشتعال زا، به طور کامل نمی سوزد و موتور را با مشکل خامسوزی مواجه می کند. در نتیجه میزان مصرف سوخت نیز در خودرو بالا می رود.

نکته:

این مشکل در خودروهای دارای موتور توربو شارژ، خیلی بیشتر از دیگر از خودروها اتفاق می افتد. زیرا به طور کلی دما و فشار هوای ورودی در این موتورها بسیار بالاست. به همین دلیل باید از سوخت اکتان بالا (بنزین سوپر) در این خودروها استفاده شود تا خودرو را با پدیده ناک موتور درگیر نکند. اما به دلیل گران بودن این نوع بنزین و نداشتن صرفه اقتصادی، بیشتر مالکان خودروها به دنبال روش های بهتر، کم هزینه تر و البته دائمی هستند که در انتهای این مقاله، این روش را به شما معرفی خواهیم کرد.

کیت واتر متانول

کیت واتر متانول – کیت تزریق آب و الکل در موتور

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، کیت واتر متانول برای جلوگیری از احتراق پیش رس طراحی و تولید شده است. تزریق آب و الکل باعث می شود دمای مخلوط ورودی به داخل موتور کاهش یابد و از احتراق سوخت، پیش از رسیدن پیستون به نقطه نهایی، جلوگیری شود و در نتیجه آن اتفاقاتی که در بالا گفتیم برای اجزای داخلی موتور نمی افتد.

کیت واتر متانول از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

کیت های واتر متانول اینجکشن به صورت لوازم افتر مارکت از برندها و کمپانی های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. این کیت ها دارای دو نوع طراحی ساده و ارزان قیمت و یا پیچیده و گران قیمت هستند. ولی به طور کلی می توان گفت که انواع کیت واتر متانول با طراحی ساده هم جوابگوی نیاز موتور هست و برای خودروهای آفرودی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کیت از 4 بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. مخزن آب – الکل (Water – Methanol Tank)
  2. نازل (Nozzle)
  3. پمپ
  4. و سیستم کنترل کننده

سیستم های کنترلی در این کیت ها به صورت دستی و اتومات هستند. این بخش های کنترلی باعث برقراری جریان ورود آب و الکل به داخل موتور و قطع جریان آن به موتور می شوند. تشخیص زمان قطع و یا وصل کردن جریان آب – متانول بنابر میزان بوست درون منیفولد هوا صورت می گیرد. چگونگی پی بردن به این میزان، بر اساس مقدار فشار منفی یا وکیومی است که از طریق لوله ای به کنترل کننده منتقل می شود.

یک سر این لوله به منیفولد ورودی و سر دیگر آن به کنترل کننده کیت متصل می شود و به این ترتیب، فشار خلاء درون منیفولد به کنترل کننده منتقل شده و این بخش می تواند میزان تزریق آب – متانول را کنترل نماید.

تزریق آب و الکل در موتور

پمپ و مخزن آب و الکل در کنار یکدیگر تعبیه شده اند و معمولا در قسمت عقبی خودرو که به دور از موتور است و دمای آن نیز پایین می باشد، قرار دارند. مخلوط آب و الکل به وسیله پمپ از مخزن جریان می یابد و به وسیله یک جت تزریق می شود. مخلوط آب – متانول پس از جت وارد نازل تزریق می گردد و در منیفولد هوا و قبل از دریچه گاز تزریق می شود.

مخزن و پمپ کیت واتر متانول

چند نکته بسیار مهم در باره کیت واتر متانول

مخلوط آب و الکل را به راحتی می توان درست کرد و مورد استفاده قرار داد. این ترکیب با خلوص و درصدهای مختلفی می تواند تهیه شود اما بهترین حالت آن، ترکیب 50 درصد آب مقطر و 50 درصد متانول است.

استفاده بیش از اندازه از مخلوط آب و الکل می تواند به موتور آسیب بزند اما معمولا سیستم های کنترلی از این اتفاق جلوگیری می کنند.

از کیت واتر متانول بیشتر در مناطق گرمسیری برای کاهش تاثیر گرمی هوا در دمای هوای ورودی به موتور استفاده می شود.

این کیت ها علاوه بر کاهش دمای مخلوط ورودی، می تواند بر میزان اکتان موجود در سوخت نیز اضافه کند و بخار حاصل از احتراق آن باعث شستشوی محفظه موتور و حذف لایه های کربن انباشته در آن می شود.

  • در نتیجه اینکه، استفاده از کیت واتر متانول باعث می شود تا 15 اسب بخار به توان موتور افزوده شود و ضمناً پدیده ناک موتور و احتراق ناقص بنزین هم از بین برود.

ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

حل مشکل ناک موتور به صورت دائمی و با هزینه اندک با ریمپ ایسیو

برای حل مشکل ناک موتور و پیشگیری از آن در خودروهای داخلی و خارجی، ریمپ ایسیو روش بسیار بهتر و کم هزینه تری است. و البته اینکه یک روش دائمی هم می باشد و مشکل ناک موتور را برای همیشه حل می کند. با ریمپ ایسیو می توان پارامترها و جداول مربوط به جرقه زنی و پاشش سوخت را تغییر داد و در نتیجه بدون لزوم به استفاده از کیت های افتر مارکت و یا استفاده بنزین سوپر و اکتان بالا، مشکل ناک را حل نمود.

ریمپ ایسیو همچنین با اصلاح و کاهش دمای شروع به کارکرد فن موتور، از بالا رفتن دمای موتور جلوگیری می کند. بنابراین ریمپ ایسیو روش کم خرج تر و البته مطمئن تری برای حل مشکل ناک، جلوگیری از خام سوزی بنزین و احتراق ناقص سوخت در موتور است. از طرفی باعث می شود هزینه های مربوط به مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند. 

اما مزایای ریمپ فقط این ها نیست. با انجام ریمپ ایسیو می توان تا 10 الی 15 اسب بخار به توان موتور افزود و خودروی پرشتاب تر و پر کشش تری را ایجاد نمود.

مزایای کلی ریمپ ایسیو در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ:

کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی آن در خودرو

افزایش توان و بازدهی موتور

بهبود چشمگیر در شتاب موتور و کاهش زمان شتاب گیری 0 تا 100

افزایش گشتاور موتور

هماهنگ سازی ایسیو و موتور با بنزین بی کیفیت موجود در ایران و حل مشکل ناک موتور

حل مشکل تاخیر پدال گاز و مکث حرکتی خودرو

آپدیت گیربکس و حل مشکل در تعویض دنده

اصلاح و کاهش دمای فن موتور در حالت های مختلف تند و کند

افزایش محدوده کاتاف

حذف محدودیت سرعت

رفع خطاهای کاذب

حذف سنسور اکسیژن دوم

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و خدمات برق انواع خودروهای داخلی و خارجی در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *