علائم خرابی ترمز خودرو

علائم خرابی ترمز خودرو – تقریبا می توانیم بگوییم که هر قطعه ای در خودرو، پیش از خرابی، دارای علائمی هشدار دهنده است و راننده اگر حواس جمع باشد، به خوبی می تواند بفهمد که خودرویش چه مشکلی دارد. فقط کافیست که به نشانه ها دقت کند و از طرفی خوب است که زبان ماشین را بفهمد. مثل همین موضوع علائم خرابی ترمز خودرو که اتفاقا خیلی هم مهم و جدی است که با آن آشنایی داشته باشید.

پس با ما در“کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با علائم خرابی ترمز خودرو و همچنین روش های مراقبت و نگهداری بهتر از خودرو و مخصوصا ترمز خودرو بیشتر آشنا سازیم:

 

علائم خرابی ترمز خودرو

خرابی ترمز خودرو

صدای خرد و ساییده شدن

زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید و صدایی غیر معمولی از آن می شنوید، به معنی ناکارآمدی لنت ترمز و یا خرابی آن است. این صدا شبیه خرد شدن یا ساییده شدن دو شیء روی یکدیگر است. حالا یا لنت ترمز تمام شده و باید آن را تعویض کنید. یا اینکه یک خرابی در سیستم ترمز ایجاد شده یا لنت ها آنقدر نازک شده اند که قسمت های فلزی ترمز روی هم کشیده می شوند و چنین صدایی تولید می کنند.

 

غیر عادی شدن پدال ترمز

اگر زمانی که پا را روی پدال ترمز قرار می دهید، متوجه غیر عادی بودن وضعیت پدال شدید (مثلا اینکه مجبور هستید پدال را با قدرت و تا انتها فشار دهید تا عمل کند یا اینکه پدال پایین تر از سطح همیشگی است)، بهتر است به ترمزها شک کنید. در این صورت احتمالا یکی از موارد زیر برای سیستم ترمز خودرو پیش آمده است:

خرابی و فرسودگی لنت ترمز

هوا گرفتگی لوله های ترمز که وضعیت خطرناکی است.

روغن ترمز نشتی پیدا کرده است که این مورد هم بسیار خطرناک است.

ریمپ پژو 405 – ایرادات 405 و مزایای ریمپ ایسیو در GLX XU7 و SLX TU5

 

کشیده شدن خودرو به اطراف

وقتی که ترمز می گیرید، خودرو نباید به سمت خاصی منحرف شود. در صورتی که با فشردن پدال ترمز، خودرو به چپ یا راست کشیده شود، احتمالا لنت های ترمز به صورت نامتقارن مصرف و ساییده شده اند. همچنین ممکن است سیلندر ترمز دچار گرفتگی و انسداد باشد و یا روغن ترمز آلوده باشد. به هر حال این وضعیت هم باید بررسی شود.

 

روشن شدن چراغ هشدار ABS

چراغ سیستم ترمز ABS، ممکن است به چند دلیل روشن شود که تمام این دلایل مهم هستند چون مربوط به سیستم ایمنی و ترمز خودرو می باشد. بنابراین در صورت بروز چنین مشکلی، سریعا خودرو را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل آن را شناسایی و برطرف کنند.

 

لرزش در خودرو

زمانی که ترمز می گیرید، لنت های ترمز، قسمتی از سیستم ترمز را محکم می گیرند تا سرعت کم شود. این قسمت که نامش روتور ترمز یا دیسک ترمز است، اگر دچار مشکلاتی مانند تاب برداشتن و خراشیدگی و… شود، دیگر سطح صاف و یکدستی برای اینکه ترمز به آن بچسبد، ندارد. بسته به اینکه آسیب روتورها چقدر آسیب دیده باشند، می توانند در روند ترمزگیری اختلال ایجاد کنند.

این اختلال به شکل لرزش در موقع ترمزگیری خودش را نشان می دهد.

ریمپ آریزو 5 توربو و معمولی در بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

 

دلایل خرابی ترمز خودرو را بدانید!

علائم خرابی لنت ترمز

استفاده بیش از حد از خودرو که باعث می شود لنت ها بسیار داغ شوند و در نتیجه بشکنند یا سفت شوند و عملکرد سیستم ترمز مختل شود.

استفاده زیاد از ترمز به دلیل سبک راننندگی نادرست و یا ترمز گیری با شدت زیاد و پرقدرت

بی توجهی به نشانه های خرابی ترمز و یا تمام شدن لنت ها که خرابی های بیشتر ایجاد می کند.

بارگیری و وزن بیش از حد در خودرو که باعث فشار به سیستم ترمز خودرو می شود.

عدم توجه به میزان مایع هیدرولیکی ترمز و کاهش فشار و قدرت ناشی از آن

نکته:

سیستم ترمز یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی است که باید همیشه و کاملا سالم باشد. هر گونه خرابی و مشکل در ترمز را باید جدی بگیرید. بنابراین علاوه بر دانستن نشانه ها و علائم خرابی ترمز خودرو ، بهتر است هر چند وقت یک بار، ترمز خودرو را توسط یک کارشناس مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا خیالتان از بابت سالم بودن تمام بخش های آن راحت شود.

جلوگیری از ایجاد عواملی که در بالا گفتیم، باعث می شود خرابی ترمز خودرو اتفاق نیفتد. ضمن اینکه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر، مطلب مفید دیگری در همین زمینه را مطالعه فرمایید:

در صورت بریدن ترمز خودرو چه باید بکنیم؟

 

آشنایی با مزایای ریمپ ایسیو – بهبود کیفیت خودرو و رفع مشکلات آن

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، در خدمت مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *